Gå til innhold

Trekniver eller tregafler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kose oss med raclette i morgen kveld, og skulle gjerne hatt trekniver eller noe sånt til å skrape ut fra de skuffene. Men hvor får man tak i det??

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Aldri brukt raclette jeg, men kan du bruke en stekespade av tre da tro? Noen av dem er jo veldig smale. Sånt får du i utstyrsbutikker, som Nille, Pytt og Panne, Dags Marked og slikt, eller andre steder de selger ting du putte ri kjøkkenskuffene.

Skrevet

Aldri brukt raclette jeg, men kan du bruke en stekespade av tre da tro? Noen av dem er jo veldig smale. Sånt får du i utstyrsbutikker, som Nille, Pytt og Panne, Dags Marked og slikt, eller andre steder de selger ting du putte ri kjøkkenskuffene.

Ja, det hadde jo sikkert vært enda bedre. En stekespade kan vi jo bruke ellers også :o) Tenkte ikke på det jeg. Skal sjekke ut nille. Takk :o)

Skrevet

Man skaffer seg en 10-åring som lager dem på sløyden *kikker fornøyd på gavehaugen min hvor en trekniv ligger helt øverst i bunken*

Skrevet

Man skaffer seg en 10-åring som lager dem på sløyden *kikker fornøyd på gavehaugen min hvor en trekniv ligger helt øverst i bunken*

Haha :o)

Gjest annegunncd
Skrevet

Ja, sånne kunne jeg tenkt meg. Får ta en tur på Nille og jernia og titte litt i morgen.

Lykke til :-) Jeg har ikke sett sånt her, dessverre, i Raclette-land har enhver super med rimelig størrelse sånne treskraper.

Raclette er forøvrig favoritt-retten til trettenåringen her.... Og navnet på retten kommer av det franske ordet 'racler', som betyr å skrape, tradisjonelt har man en stor ost man setter nær peisen, og så skraper man av det ytterste ostelaget etterhvert som det smelter.

Nam!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg aner ikke hvor du bor, men er det ikke for langt unna, kan du ta turen til Bærums Verk. Der selges mye kjøkkenutstyr i tre.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor du bor, men er det ikke for langt unna, kan du ta turen til Bærums Verk. Der selges mye kjøkkenutstyr i tre.

Bor i Oslo, men Bærums verk blir litt for langt i morgen. men takk for tipset :o)

Skrevet

Lykke til :-) Jeg har ikke sett sånt her, dessverre, i Raclette-land har enhver super med rimelig størrelse sånne treskraper.

Raclette er forøvrig favoritt-retten til trettenåringen her.... Og navnet på retten kommer av det franske ordet 'racler', som betyr å skrape, tradisjonelt har man en stor ost man setter nær peisen, og så skraper man av det ytterste ostelaget etterhvert som det smelter.

Nam!

Nytt nick? ;-)

Skrevet

Jeg har opptil flere, men de er kjøpt av noen svenske hemslöjd-folk på et marked, så jeg har dessverre ingen hete Oslo-tips...:-)

Skrevet

På Olaf Ryes plass på Grünerløkka, kjøkkenbutikken ved siden av Kaffebrenneriet

Skrevet

Vi kjøpte en dunge på Ikea før jul, slike smørkniver. Kostet 20,- for 4-5 stk.

Skrevet

Nytt nick? ;-)

Sånn går det når man doler med promille :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...