Gå til innhold

Imponerende service fra kommunen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger fungerer det offentlige hjelpeapparatet så bra at det er umulig å ikke bli imponert. Min svigerfar er svært svekket av sykdom, og hadde en uheldig episode med fall i helgen. Derfor ringte jeg kommunens søknadskontor i dag og spurte om han kunne få trygghetsalarm, samt at min svigermor evt. kunne ringe hjemmesykepleienn for å få hjelp hvis han falt igjen. Saksbehandleren gjorde øyeblikkelig et vedtak, slik at de allerede i dag kan få hjelp fra hjemmesykepleien hvis de trenger det - og trygghetsalaramen vil bli montert i morgen.

Er dere ikke enige i at man blir både imponert og glad over at det av og til kan være så enkelt å få nødvendig hjelp?

ringerikskringla
Skrevet

kjempe fint og høre.. min svigermor døde for 2 år siden men da hun trengte hjelp på slutten var det aldri problemer med noe når vi ringte kommunen hun tilhørte. stort sett var hjelpemiddler og andre ting skaffet til veie etter kort kort tid..

Caloni Makaroni
Skrevet

Oi, så bra! Også i julen, da man forventer at ikke engang apparatet blir satt i gang!

Det er gøy å være personen som kommer med gladbudskapet også, når beskjeden blir så godt mottatt som av deg. Så da vil nok personen på forvaltningskontoret syntes at det var så givende at h*n fortsetter å yte den servicen :)

Vi hadde en gang en bruker som ville dra alene på dagsbesøk til en eldre slektning, som ikke hadde mulighet til å hjelpe ham med noe forflytning. Da var det en enkel telefon til stedets hjemmesykepleie for å få fattet et vedtak, og så var det bare å ringe dem om han måtte på WC eller noe :)

Skrevet

Veldig imponerende at du fikk til det.

Det var ikke vanskelig. Bra saksbehandlere i en bra kommune:-)

Skrevet

Det var ikke vanskelig. Bra saksbehandlere i en bra kommune:-)

Nå ja, jeg kjenner noen som er flinke til å snakke og jeg da ;o)

Gjest unnisigundo
Skrevet

Kjempebra. Hadde en lignende erfaring selv. En person som brakk beinet og hadde en kronglete vei til apotek hvor vedkommende daglig skulle hente medisin fikk vedtak om medisinlevering på døra på dagen. Uten å sende søknad selv, det kunne skrives senere. :D

Skrevet

Kjempebra. Hadde en lignende erfaring selv. En person som brakk beinet og hadde en kronglete vei til apotek hvor vedkommende daglig skulle hente medisin fikk vedtak om medisinlevering på døra på dagen. Uten å sende søknad selv, det kunne skrives senere. :D

Man blir veldig glad over å gjøre slike erfaringer:-)

Gjest dolberta
Skrevet

Kjekt å høre! Håper dere alle får et flott nyttår :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...