Gå til innhold

treningstips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det snart nytt år og min mann og jeg har ett stort ønske om og begynne og trene.Jeg har lyst til og begynne og løpe men trenger råd og tips om hvordan jeg starter.slik att jeg ikke går lei etter kort tid.

Skrevet

Da jeg startet for snart tre år siden var jeg absolutt ikke i form i det hele tatt og begynte omtrent med å jogge fra lyktestolpe til lyktestolpe og så gå til neste i raskt tempo. *Hehe*

Det finnes mange ulike treningsprogram, her har du et for den som er utrent og har som mål å løpe 5 km:

http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop

Litt for organisert for meg, men funker sikkert for noen. Jeg liker å ta det som jeg føler for det og trives med det.

Sørg for gode sko, få gjerne hjelp på en god sportsbutikk til dette og ikke spar for mye på kronene her, men du trenger neppe sko til flere tusen heller. :o) Gode sokker som ikke sklir i skoene eller gjør at det gnager er også et must, jeg trives veldig godt med å løpe med tynne ullsokker som Trysil / Ullvang, de sitter godt på foten og ulla absorberer svetten. Ellers er det bare å finne noe tøy som ikke strammer, på vinteren må det være varmt nok, men ikke for varmt - og vindtett.

Ikke sett deg for store mål, da detter du fort av lasset. :o) Merkelig nok synes jeg fremdeles det er like moro, men det går litt i perioder. Jeg er nemlig sånn at en ting er moro i to uker og så er det noe annet som fenger interessen, så at jogging nå har vært gøy i snart 3 år hadde jeg aldri trodd. :o) I høst hadde jeg en periode igjen der jeg jogget litt og da hadde jeg som mål å jogge X km uten problemer innen en viss dato og klarte det fint med flere ukers margin. Har funnet ut at selv om jeg er sliten så er det bare å fortsette å løpe, det er ikke såååå tungt, men det er først nå når jeg har et lite grunnlag altså, i begynnelsen var jeg halvdød etter kort tid og følte meg som verdensmester da jeg klarte 1 km i strekk for første gang! :o)

Lykke til! :o)

Gjest Gud luck!
Skrevet

Ta med god musikk eller en treningspartner. Løp 100 meter og gå 100 meter. Øk etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...