Gå til innhold

Trenger forslag til dessert

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi skal ha selskap på nyttårsaften - vi blir 13 stk - derav 6 av de barn.

Vi skal servere kalkun - så hovedretten er grei.

Men skal ha dessert til - ikke is/iskake. Noen forslag til gode desserter som helst skal kunne gjøres ferdig på formiddagen før middagen.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

7

• morsan

5

• Lillemus

4

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Riskrem? Karamellpudding? Sjokoladepudding? Sviskegrøt? Himmelsk lapskaus? Multekrem?

Skrevet

Hjemmelaga karamellpudding. Veldig lett å lage, og alt gjøres ferdig på forhånd.

Mangosorbet (kjøpt ferdig!) dekorert med fersk mango. Det siste kutter du opp i biter på formiddagen og legger i kjøleskapet.

Gjest annlovinda
Skrevet

hjemmelaget karamellpudding:-)

Det er jo godt!! :)

Har aldri laget det før, men det er vel ikke så vanskelig?

Takk for godt forslag :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Riskrem? Karamellpudding? Sjokoladepudding? Sviskegrøt? Himmelsk lapskaus? Multekrem?

Takk for mange gode forslag :)

Himmelsk lapskaus, er det fruktsalat??

Lurer på om jeg skal prøve meg på hjemmelaget karamellpudding, det er jo kjempegodt. Har aldri laget det før, men en gang må jo bli den første :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hjemmelaga karamellpudding. Veldig lett å lage, og alt gjøres ferdig på forhånd.

Mangosorbet (kjøpt ferdig!) dekorert med fersk mango. Det siste kutter du opp i biter på formiddagen og legger i kjøleskapet.

Takk for forslag :)

Hjemmelaget karamellpudding er jo så godt - lurer på om jeg skal prøve meg på det. Har aldri laget det før, men kan vel ikke være så vanskelig? En gang må jo bli den første. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Fromasj, eller fruktcoctail. med krem.

Takk for gode forslag :)

Skrevet

Det er jo godt!! :)

Har aldri laget det før, men det er vel ikke så vanskelig?

Takk for godt forslag :)

Spør ikke meg, for jeg har aldri laget det selv...;-) Men det er noe av det beste jeg vet ...nam nam...

Skrevet

Lurer på om jeg skal prøve meg på hjemmelaget karamellpudding, det er jo kjempegodt. Har aldri laget det før, men en gang må jo bli den første :)

''Himmelsk lapskaus, er det fruktsalat??''

Aner ikke svaret på dette, men apropos fruktsalat: jeg fikk en gang servert fruktsalat med galliano-likør oppi - det var utrolig godt. Kanskje med en klatt vaniljekesam til.

Skrevet

Takk for forslag :)

Hjemmelaget karamellpudding er jo så godt - lurer på om jeg skal prøve meg på det. Har aldri laget det før, men kan vel ikke være så vanskelig? En gang må jo bli den første. :)

Prøv min gamle mormors opskrift, den er nydelig :)

Lag først karamell av smelta sukker i ei panne. Hell denne i brødformer som er varma litt i ovnen mens du smelter sukkeret. Dette gjør at den ikke stivner fullt så fort.

1 liter H-melk, 3 ss sukker og en vaniljestang kokes opp og avkjøles litt. Pisk sammen 5 egg som du tilsetter når blandinga er litt avkjølt.

Hell i brødformene eller annen egna form og steik i vannbad nederst i ovnen på litt over 100 grader. Det står en time i oppskrifta, men jeg hadde dem litt lenger.

Sett formene kaldt når de er ferdige, og så er det bare å hvelve dem over på et fat rett før servering. Da er det masse karamellsaus i bunnen av formen som detter ut sammen med puddinga. :)

På julaften halverte jeg oppskrifta og stekte en time på 150 grader. Det funka også helt fint.

Gjest annlovinda
Skrevet

Spør ikke meg, for jeg har aldri laget det selv...;-) Men det er noe av det beste jeg vet ...nam nam...

Jeg skal jammen prøve meg på karamellpudding - mariaflyfly har lagt ut oppskrift - så den prøver jeg meg på. Og i tillfelle det skulle gå helt skeis - så får jeg ha et par iskaker som reserveløsning. :)

Jeg synes også karamellpudding er kjempegodt - også er det noe av det beste samboeren min vet om. Så får vi se hvordan resultatet blir.

:)

Gjest annlovinda
Skrevet

Prøv min gamle mormors opskrift, den er nydelig :)

Lag først karamell av smelta sukker i ei panne. Hell denne i brødformer som er varma litt i ovnen mens du smelter sukkeret. Dette gjør at den ikke stivner fullt så fort.

1 liter H-melk, 3 ss sukker og en vaniljestang kokes opp og avkjøles litt. Pisk sammen 5 egg som du tilsetter når blandinga er litt avkjølt.

Hell i brødformene eller annen egna form og steik i vannbad nederst i ovnen på litt over 100 grader. Det står en time i oppskrifta, men jeg hadde dem litt lenger.

Sett formene kaldt når de er ferdige, og så er det bare å hvelve dem over på et fat rett før servering. Da er det masse karamellsaus i bunnen av formen som detter ut sammen med puddinga. :)

På julaften halverte jeg oppskrifta og stekte en time på 150 grader. Det funka også helt fint.

Tusen takk - skal prøve meg på karamellpudding - og denne oppskrifta. Ser jo ikke så vaneskelig ut :)

Også får jeg ha et par iskaker i frysen i tilfelle jeg skulle klare å mislykkes med karamellpuddinga :)

Gjest annlovinda
Skrevet

''Himmelsk lapskaus, er det fruktsalat??''

Aner ikke svaret på dette, men apropos fruktsalat: jeg fikk en gang servert fruktsalat med galliano-likør oppi - det var utrolig godt. Kanskje med en klatt vaniljekesam til.

Ja - det hørtes ikke værst ut :)

Men ellers er ikke jeg så veldig glad i fruktsalat - sikkert fordi jeg har fått det så mye hos min svigermor. :)

Skrevet

Tusen takk - skal prøve meg på karamellpudding - og denne oppskrifta. Ser jo ikke så vaneskelig ut :)

Også får jeg ha et par iskaker i frysen i tilfelle jeg skulle klare å mislykkes med karamellpuddinga :)

Lurt! :) Det går sikkert fint. Jeg har laga den to ganger i desember, og andre gangen var jeg overraska over hvor fort det gikk. Det var da kjæresten hadde finni ut det med å varme formene før jeg helte i karamellen, hehe :)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Multekrem til de voksne, og gele med vaniljesaus til barna.

Skrevet

Himmelsk lapskaus er en fruktsalat med mange ingredienser, bl.a. hakket sjokolade. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...