Gå til innhold

Trenger forslag til dessert

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

7

• morsan

5

• Lillemus

4

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal jammen prøve meg på karamellpudding - mariaflyfly har lagt ut oppskrift - så den prøver jeg meg på. Og i tillfelle det skulle gå helt skeis - så får jeg ha et par iskaker som reserveløsning. :)

Jeg synes også karamellpudding er kjempegodt - også er det noe av det beste samboeren min vet om. Så får vi se hvordan resultatet blir.

:)

Lykke til! :-)

*håper på invitasjon* ;-)

Skrevet

Tiramisu, verdens beste dessert etter min mening.

Gjest totningencxz
Skrevet

Multekrem med krumkaker (strull) til. :) Lettvint og kjempegodt.

Gjest dolberta
Skrevet

Jeg skal jammen prøve meg på karamellpudding - mariaflyfly har lagt ut oppskrift - så den prøver jeg meg på. Og i tillfelle det skulle gå helt skeis - så får jeg ha et par iskaker som reserveløsning. :)

Jeg synes også karamellpudding er kjempegodt - også er det noe av det beste samboeren min vet om. Så får vi se hvordan resultatet blir.

:)

Du får holde oss oppdatert om hvordan det gikk :)) (har lyst å forsøke selv om det ikke er alt for vanskelig)

Gjest ikke husmor
Skrevet

Prøv min gamle mormors opskrift, den er nydelig :)

Lag først karamell av smelta sukker i ei panne. Hell denne i brødformer som er varma litt i ovnen mens du smelter sukkeret. Dette gjør at den ikke stivner fullt så fort.

1 liter H-melk, 3 ss sukker og en vaniljestang kokes opp og avkjøles litt. Pisk sammen 5 egg som du tilsetter når blandinga er litt avkjølt.

Hell i brødformene eller annen egna form og steik i vannbad nederst i ovnen på litt over 100 grader. Det står en time i oppskrifta, men jeg hadde dem litt lenger.

Sett formene kaldt når de er ferdige, og så er det bare å hvelve dem over på et fat rett før servering. Da er det masse karamellsaus i bunnen av formen som detter ut sammen med puddinga. :)

På julaften halverte jeg oppskrifta og stekte en time på 150 grader. Det funka også helt fint.

Denne oppskriften høres kjempegod ut! Den har jeg lyst til å prøve. Men hva vil det si å steke i vannbad?

Gjest ingen husmor
Skrevet

Tiramisu, verdens beste dessert etter min mening.

Tiramisu er fantastisk! Har du en god oppskrift?

Jeg hadde en, som jeg har klart å miste. Men den var ikke av de beste så det er ikke krise i heimen.

Skrevet

Denne oppskriften høres kjempegod ut! Den har jeg lyst til å prøve. Men hva vil det si å steke i vannbad?

Om det er karamellpudding så setter du forma med den rå puddingen i stekeovnens langpanne og fyller litt vann i langpanna og steker den på den måten. Gjøres vel også gjerne med leverpostei?

Gjest ikke husmor
Skrevet

Om det er karamellpudding så setter du forma med den rå puddingen i stekeovnens langpanne og fyller litt vann i langpanna og steker den på den måten. Gjøres vel også gjerne med leverpostei?

Tenkte på karamellpuddingen ja. Tusen takk for forklaring :-)

Skrevet

Tiramisu er fantastisk! Har du en god oppskrift?

Jeg hadde en, som jeg har klart å miste. Men den var ikke av de beste så det er ikke krise i heimen.

Mamma har en helt fantastisk oppskrift! Jeg lager veldig lite mat/dessert så jeg har klart å rote bort den men skal høre med henne om jeg kan få den igjen, så skal jeg skrive den inn her :)

Hun lagde Tiramisu i julen og lagde esktra mye som jeg kunne ta med meg hjem..

*gumler tiramisu as we speak*

NAM!

Skrevet

Sett vann i ei langpanne inni ovnen og plasser formen oppi. Fyll på ekstra vann underveis dersom det blir tørt, men det blir det neppe. :)

Skrevet

Så ikke at du hadde svart før meg. :)

Skrevet

Så ikke at du hadde svart før meg. :)

*Hehe* Det går nok helt fint for hun som spurte om hun får to svar! :o) I det minste når svarene er det samme. ;o)

Gjest ikke husmor
Skrevet

*Hehe* Det går nok helt fint for hun som spurte om hun får to svar! :o) I det minste når svarene er det samme. ;o)

Takker begge svar jeg :) Bra de samsvarte :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Lykke til! :-)

*håper på invitasjon* ;-)

Skal si fra neste gang jeg lager den - den ble forøvrig veldig god. Og det var ikke en smule igjen i går :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Lurt! :) Det går sikkert fint. Jeg har laga den to ganger i desember, og andre gangen var jeg overraska over hvor fort det gikk. Det var da kjæresten hadde finni ut det med å varme formene før jeg helte i karamellen, hehe :)

Den ble nydelig - og absolutt alt ble spist opp. :D

Vi var 10 stk til middag og var ikke så mye som en smule igjen av desserten - masse skryt for den fikk jeg også. Så den skal absolutt lages igjen senere. Iskaka fikk stå i fred i fryseren. :D

Skrevet

Den ble nydelig - og absolutt alt ble spist opp. :D

Vi var 10 stk til middag og var ikke så mye som en smule igjen av desserten - masse skryt for den fikk jeg også. Så den skal absolutt lages igjen senere. Iskaka fikk stå i fred i fryseren. :D

Det var koselig å høre. Gøy at den slo an og at du fikk den til så bra. :)

Godt nytt år, forresten :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det var koselig å høre. Gøy at den slo an og at du fikk den til så bra. :)

Godt nytt år, forresten :)

Takk for det - godt nyttår til deg også.

Jeg var veldig spent når den stod i ovnen - spesielt fordi jeg stekte den lenger enn det stod på oppskriften - fordi den virket veldig bløt etter 1 time. :)

Men bra ble den :)

Takk for nok en god oppskrift fra deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...