Gå til innhold

Fødte overraskende en sønn på stuegulvet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan altså ikke la være å bli ganske sjokkert over folk som ikke aner at de er gravide - før de plopper ut en unge i do, eller som her, på stuegulvet.

Hun er i et forhold, hadde ikke hatt mensen på 9 mnd, og var hos legen med magesmerter. Legen kunne heller ikke fastslå hva som "feilte" henne.

Hvordan er dette mulig.. http://www.dagbladet.no/2009/12/28/nyheter/fodsel/danmark/9686447/

Skrevet

Kommer litt an på hva hun har sagt til legen da - ikke sikkert hun har sagt at hun hadde mistet mensen f.eks. På den annen siden burde kanskje legen spurt om det?

Men jeg fatter ikke at det er mulig å gå et helt svangerskap uten å vite noe om det...

Skrevet

Det er ikke mulig. Hvis man går ni måneder uten mensen så tar man en graviditetstest. Hvis man kommer til legen med magesmerter så taes det en test. Ellers er det kanskje ei som ikke vil vite...

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ikke mulig. Hvis man går ni måneder uten mensen så tar man en graviditetstest. Hvis man kommer til legen med magesmerter så taes det en test. Ellers er det kanskje ei som ikke vil vite...

''Det er ikke mulig.''

Begynner å bli drit lei av dere som påstår at noe er umulig. Du må jo leve i din egen lille trygge verden, hvor alt går som planlagt.

Resten av verden er ikke slik! Kanskje du ikke tror at det finnes sult, tortur, dødsstraffer uten rettsak også?

Gjest høstløv
Skrevet

Alle mennesker er tydeligvis ikke A4 på linje med deg.

Skrevet

Alle mennesker er tydeligvis ikke A4 på linje med deg.

A4 har vel ikke noe med dette? Jeg er ikke A4, men jeg mener likevel at det høres heelt merkelig ut.

Skrevet

''Det er ikke mulig.''

Begynner å bli drit lei av dere som påstår at noe er umulig. Du må jo leve i din egen lille trygge verden, hvor alt går som planlagt.

Resten av verden er ikke slik! Kanskje du ikke tror at det finnes sult, tortur, dødsstraffer uten rettsak også?

Oi, min mening angående uvitende omgraviditet inkluderer tydeligvis en haug andre oppfatninger også. Hvis denne meningen er en del av en pakkeløsning så trekker jeg det tilbake. Snakk om å plassere folk i bås.

hidi, the scorpion
Skrevet

Oi, min mening angående uvitende omgraviditet inkluderer tydeligvis en haug andre oppfatninger også. Hvis denne meningen er en del av en pakkeløsning så trekker jeg det tilbake. Snakk om å plassere folk i bås.

Var ikke meningen å la all min innelåste mening gå ut over deg!

Det var ufortjent;)

Men flere tråder har irritert meg i det siste, hvor trådstarter har endt opp som "overgriper"...

Skrevet

Var ikke meningen å la all min innelåste mening gå ut over deg!

Det var ufortjent;)

Men flere tråder har irritert meg i det siste, hvor trådstarter har endt opp som "overgriper"...

okei, jeg forstår hva du mener :-) Men sånt er jo noe de fleste tenker umiddelbart, at det ikke er mulig. Mye er mulig, men det er ganske uforståelig. At de ikke _burde_ være mulig er en annen ting. Men jeg har jo selv erfart at man må "være frisk for å være syk"

hidi, the scorpion
Skrevet

okei, jeg forstår hva du mener :-) Men sånt er jo noe de fleste tenker umiddelbart, at det ikke er mulig. Mye er mulig, men det er ganske uforståelig. At de ikke _burde_ være mulig er en annen ting. Men jeg har jo selv erfart at man må "være frisk for å være syk"

''Men jeg har jo selv erfart at man må "være frisk for å være syk"''

Jeg også:)

Finner meg selv også kjapp til å dømme, er det noe som ligger i oss?

Skrevet

Her jeg sitter sprekkferdig og i ballongformat selv mens småen har sirkus på kveldsmaten min, så er det for meg helt ubegripelig at det ikke ringer en bjelle innen det siste trimesteret er over.

Men på sin side så vet jeg at det er dokumentert at "slike" babyer utvikler seg noe senere både kognitivt og motorisk, så kanskje det har stor innvirkning på fosteret hvordan moren forholder seg - eller ikke forholder seg - til det når det er i magen.

Skrevet

''Men jeg har jo selv erfart at man må "være frisk for å være syk"''

Jeg også:)

Finner meg selv også kjapp til å dømme, er det noe som ligger i oss?

Kanskje det. Man føler seg litt bedre, selv om man ikke liker å inrømme det ;-) Neida, men jeg er like flink til å dømme meg selv jeg.

Skrevet

Her jeg sitter sprekkferdig og i ballongformat selv mens småen har sirkus på kveldsmaten min, så er det for meg helt ubegripelig at det ikke ringer en bjelle innen det siste trimesteret er over.

Men på sin side så vet jeg at det er dokumentert at "slike" babyer utvikler seg noe senere både kognitivt og motorisk, så kanskje det har stor innvirkning på fosteret hvordan moren forholder seg - eller ikke forholder seg - til det når det er i magen.

Vi får inderlig håpe at det går bra med familien fremover... Og at mora ikke var altfor mye på stupfylla i svangerskapet...

Man hører jo slike historier med jevne mellomrom, ei venninne har selv en bekjent av seg som totalt uforberedt fødte i do. Likevel, etter å ha dyrket fram to småttiser selv virker det helt ubegripelig.

Siste svangerskap var voldsomt aktivt, jenta sparket ribbein og dunket hodet i rask rytme mot underlivet mitt så jeg holdt på å bli gaaal.

Jaja.

Skrevet

Vi får inderlig håpe at det går bra med familien fremover... Og at mora ikke var altfor mye på stupfylla i svangerskapet...

Man hører jo slike historier med jevne mellomrom, ei venninne har selv en bekjent av seg som totalt uforberedt fødte i do. Likevel, etter å ha dyrket fram to småttiser selv virker det helt ubegripelig.

Siste svangerskap var voldsomt aktivt, jenta sparket ribbein og dunket hodet i rask rytme mot underlivet mitt så jeg holdt på å bli gaaal.

Jaja.

Du sier noe.

Litt på siden, jeg får litt hetta når folk holder nyfødte babyer på den måten der. Det ser da ikke noe godt ut.

Skrevet

Kommer litt an på hva hun har sagt til legen da - ikke sikkert hun har sagt at hun hadde mistet mensen f.eks. På den annen siden burde kanskje legen spurt om det?

Men jeg fatter ikke at det er mulig å gå et helt svangerskap uten å vite noe om det...

dessuten forsto jeg det slik at ho ikke var TIL lege, men bare snakket med legen pr tlf. Og da har jo ikke legen undersøkt ho, og kunne derfor ikke vite annet enn hva ho selv fortalte. så at ikke legen forsto at dette dreide seg om en fødsel synes ikke jeg er så rart...

Skrevet

Det er helt ufattelig, og særlig for oss som har vært gravide selv.

Gjest det er mulig
Skrevet

Jeg har selv vært nært innpå ei jente som bar fram et fullbårent barn uten å vite det. Det var ei høyt utdanna og aktiv jente, som hadde gått på p-piller gjennom hele svangerskapet. Hun la på seg underveis, men ikke mer enn at hun var i syden og gikk i bikini da hun var i siste trimester.

Hun hadde aldri vært gravid før, levde sikkert et uregelmessig liv som student i avsluttende fase, og var meget aktiv på alle fronter. Både hun og vi som var omkring henne var i sjokk over at ingen hadde oppdaget noe. Særlig når vi så tegnene i ettertid.

Poenget er: Det går fint an, og det er en belastning for de det skjer med at "alle" mener å vite at det er umulig.

Skrevet

Jeg har selv vært nært innpå ei jente som bar fram et fullbårent barn uten å vite det. Det var ei høyt utdanna og aktiv jente, som hadde gått på p-piller gjennom hele svangerskapet. Hun la på seg underveis, men ikke mer enn at hun var i syden og gikk i bikini da hun var i siste trimester.

Hun hadde aldri vært gravid før, levde sikkert et uregelmessig liv som student i avsluttende fase, og var meget aktiv på alle fronter. Både hun og vi som var omkring henne var i sjokk over at ingen hadde oppdaget noe. Særlig når vi så tegnene i ettertid.

Poenget er: Det går fint an, og det er en belastning for de det skjer med at "alle" mener å vite at det er umulig.

Det er naturlig å tenke: "det er ikke mulig!" I dette tilfellet når man står fram i avisen så må man også regne med at det vil komme slike reaksjoner.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg har jobbet sammen med en godt utdannet jente i fast forhold som fant ut at hun var gravid knappe 2 uker før fødselen. Hun hadde menstruasjon og alt, men var litt mer sliten enn vanlig. Gikk faktisk til legen, legen tok blodprøver og undersøkelser uten å finne noe. Ingen tenkte muligheten for graviditet ettersom hun brukte prevensjon og hadde menstruasjon som normalt.

Vi jobbet begge innen treningsbransen. At hun hadde ekstremt veltrente magemuskler var legens teori på hvorfor graviditeten ikke syntes på magen. Hun la ikke på seg et gram. Og hadde sin siste treningstime som instruktør dagen før fødselen. Jeg er glad hun var i et fast forhold og en barnefar som ble overrasket, men heldigvis glad over nyheten.

Hadde jeg ikke sett det selv hadde jeg ikke trodd at dette gikk an. Du får en ganske brå og voldsom omveltning i livet ditt når du oppdager at du er gravid og at terminen er om 2 uker. Når fødselen da skjer før termin får du desto kortere tid til å omstille deg.

Gjest det er mulig
Skrevet

Det er naturlig å tenke: "det er ikke mulig!" I dette tilfellet når man står fram i avisen så må man også regne med at det vil komme slike reaksjoner.

Min bekjente valgte å holde seg langt unna media, fordi hun var redd for slike reaksjoner. Men hun sa også at hvis hun skulle ha gjort det, så skulle det ha vært for å fortelle folk at det faktisk er mulig, og at det ikke bare er tenåringer i fornektelse som risikerer å ende opp med å føde uten å vite det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...