Gå til innhold

Fødte overraskende en sønn på stuegulvet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sier noe.

Litt på siden, jeg får litt hetta når folk holder nyfødte babyer på den måten der. Det ser da ikke noe godt ut.

Sikkert fotografens instrukser :-)

Skrevet

dessuten forsto jeg det slik at ho ikke var TIL lege, men bare snakket med legen pr tlf. Og da har jo ikke legen undersøkt ho, og kunne derfor ikke vite annet enn hva ho selv fortalte. så at ikke legen forsto at dette dreide seg om en fødsel synes ikke jeg er så rart...

Ja, så det etterpå, mulig hun bare snakket med legen. Da er det forståelig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det kommer jo slike historier hvert eneste år, om jenter som føder uten å vite at de er gravide. Så jeg skjønner ikke at journalistene lenger gidder å slå det opp.

Det som er uvanlig denne gangen, er at jenta har vært uten mens i 9 måneder og likevel ikke har sjekket om hun er gravid. I de andre tilfellene som slås opp, så fortelles det om uregelmessige blødninger gjennom svangerskapet.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det hadde ikke vært mulig i min type svangerskap. Men jeg har ingen problemer med å akseptere at andre har andre type svangerskap og andre typer liv som gjør at man får barn "uten å vite det".

Min venninne fødte på badegulvet - jeg skjønner ikke at DET er mulig heller, basert på mine fødselserfaringer. Men det er ikke mine svangerskap som har ført til "ukjent" fødsel eller fødsler på badegulv.

Det meste er mulig, og man kommer ikke nødvendigvis langt ved å definere og bedømme andres liv på bakgrunn av egne erfaringer

Caloni Makaroni
Skrevet

På kanal Discovery Travel & Living har det begynt en serie på lørdager nå - "I didn't know I was pregnant", med rekonstruksjoner og intervjuer av slike hendelser og personer. Ganske fascinerende! Bare viser hvor forskjellige graviditeter (og fødsler!) kan være :o

Gjest høstløv
Skrevet

A4 har vel ikke noe med dette? Jeg er ikke A4, men jeg mener likevel at det høres heelt merkelig ut.

Ofte kan det som er "heelt merkelig" forekomme i virkeligheten,

Eksempelvis er dyr blitt født med to hoder og det blir født mange mulige forskjellige former for siamesiske tvillinger.

Det høres "heelt merkelig" ut at to barn kan være født sammenvokst i hodebunnen, men det er jo beviser for at slik skjedd i virkeligheten.

Så hvorfor stille seg tvilende til historier bare fordi de høres "heelt merkelig" ut?

Skrevet

Eksempelvis er dyr blitt født med to hoder og det blir født mange mulige forskjellige former for siamesiske tvillinger.

Det høres "heelt merkelig" ut at to barn kan være født sammenvokst i hodebunnen, men det er jo beviser for at slik skjedd i virkeligheten.

Så hvorfor stille seg tvilende til historier bare fordi de høres "heelt merkelig" ut?

Fordi denne dama har ikke hadde mensen på 9 måneder ;-)

Skrevet

På kanal Discovery Travel & Living har det begynt en serie på lørdager nå - "I didn't know I was pregnant", med rekonstruksjoner og intervjuer av slike hendelser og personer. Ganske fascinerende! Bare viser hvor forskjellige graviditeter (og fødsler!) kan være :o

Har ikke den kanalen lenger :-(

Men det er et omfang nok til å lage eget program av, imponerende..!

Skrevet

Det hadde ikke vært mulig i min type svangerskap. Men jeg har ingen problemer med å akseptere at andre har andre type svangerskap og andre typer liv som gjør at man får barn "uten å vite det".

Min venninne fødte på badegulvet - jeg skjønner ikke at DET er mulig heller, basert på mine fødselserfaringer. Men det er ikke mine svangerskap som har ført til "ukjent" fødsel eller fødsler på badegulv.

Det meste er mulig, og man kommer ikke nødvendigvis langt ved å definere og bedømme andres liv på bakgrunn av egne erfaringer

Vel, det er altså ikke meningen å fordømmer ingen. Derimot er det nesten umulig å forestille seg at noe slikt er mulig, siden jeg slik du skriver ikke kan ha unngått å merke noe. For å si det mildt.

Det er med ganske mye undring og en del skepsis at jeg spør hvordan det er mulig - men jeg fordømmer da ikke.

Skrevet

Og første setning der ble ikke riktig da jeg endret på den, men du skjønner sikkert meningen. ;-)

Skrevet

Det kommer jo slike historier hvert eneste år, om jenter som føder uten å vite at de er gravide. Så jeg skjønner ikke at journalistene lenger gidder å slå det opp.

Det som er uvanlig denne gangen, er at jenta har vært uten mens i 9 måneder og likevel ikke har sjekket om hun er gravid. I de andre tilfellene som slås opp, så fortelles det om uregelmessige blødninger gjennom svangerskapet.

Jeg vil vel ikke gå så langt som å kalle dette "vanlig" ;-)

Skrevet

Du kunne ikke forsøkt å være ennå litt spydigere, Jeg er enig i at dette er heelt merkelig. Og det er også heelt merkelig at ikke du kan forstå at andre kan mene noe slikt er heelt merkelig.

tzatziki1365380058
Skrevet

Vel, det er altså ikke meningen å fordømmer ingen. Derimot er det nesten umulig å forestille seg at noe slikt er mulig, siden jeg slik du skriver ikke kan ha unngått å merke noe. For å si det mildt.

Det er med ganske mye undring og en del skepsis at jeg spør hvordan det er mulig - men jeg fordømmer da ikke.

Jeg skrev ikke fordømme - jeg skrev bedømme :)

Stor forskjell....

Skrevet

Jeg skrev ikke fordømme - jeg skrev bedømme :)

Stor forskjell....

Sant.. *gni seg i øynene for å se bedre* :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vil vel ikke gå så langt som å kalle dette "vanlig" ;-)

"Vanlig" er vel å trekke det litt langt, men "uvanlig" er det ikke. Den forrige gangen en uventet fødsel ble slått opp, var i høst. Da ble en barnelege intervjuet. Han fortalte at det på landsbasis er minst 4 slike tilfeller hvert år. Så det er ikke rart at mange kjenner/vet om noen som har opplevd dette. Det er bare ikke alle som ønsker å eksponere sin egen uvitenhet i media ;)

Selv har jeg en venninne som var hele 6 måbeder på vei før hun oppdaget at hun var gravid. Siden dette var hennes 3. barn, burde hun ha tolket tegnene lenge før det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...