Gå til innhold

Eksem hos små barn

Gjest tantepia

Anbefalte innlegg

Gjest tantepia

Tulla på 1 1/2 har siden kuldeperioden fått et kløende rødt utslett på håndleddene - inn og utside, ikke på selve hendene.

Hun er også tidvis litt tørr og ru i huden på magen og føttene.

Hva tror dere dette skyldes? er det atopisk eksem?

Hvilke kremer anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke eksem hos oss, men de får gjerne tørre, røde flekker både på hendene og i ansiktet nå som det er blitt så kaldt ute.

Det som funker her er først å smøre på babyolje, og deretter en god fuktighetskrem. Vi bruker A-derma Exomega fra apoteket. Dyr, men knallgod.

Er det eksem det er snakk om, kan jeg dessverre ikke gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er vår minste også. Vi har brukt forskjellige kremer. Aderma som mange skryter av, funket ikke på ham. Elisabeth Ardens Eight Hour Creme og den intensive varianten (husker ikke helt navnet) har funket veldig godt.

Ellers brukte vi gjerne vanlig A-creme som forebyggende når det ikke var så tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eight hour creme fra Elizabeth Arden eller E-vitamin-olje. Jeg har kun prøvd kapslene som jeg stakk hull på for å få ut olje, så det egner seg nok kun for små områder. Vet ikke om E-vitaminolje finnes i stort?

Ellers har jeg svært gode erfaringer med inntak av Udo's Choice (fettsyrer fra helsekosten) til eksem. Omega3 osv hjalp ikke, men Udo's tok knekken på den atopiske eksemen den ene datteren min var plaget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Eight hour creme fra Elizabeth Arden eller E-vitamin-olje. Jeg har kun prøvd kapslene som jeg stakk hull på for å få ut olje, så det egner seg nok kun for små områder. Vet ikke om E-vitaminolje finnes i stort?

Ellers har jeg svært gode erfaringer med inntak av Udo's Choice (fettsyrer fra helsekosten) til eksem. Omega3 osv hjalp ikke, men Udo's tok knekken på den atopiske eksemen den ene datteren min var plaget av.

Å så bra du sa, den kremen har vi faktisk - men hvor har den blitt av? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...