Gå til innhold

Mat til mor over i morsmelk?

Gjest MildTikkaMasala

Anbefalte innlegg

Gjest MildTikkaMasala

Har hatt en venninne på besøk i dag, og vi spiste tikka masala (glass) uten å krydre hennes. tok av mat til henne før jeg tok i hvitløk og chili. Hvor lang tid tar det før hennes mat går over i morsmelka, og er tikka masala for stek mat for en ammende mor? barnet er 3 mnd. gammelt. Maten var ikke sterk, men det er kanskje ukjent krydder som kan gi plager til den lille?`Han har vært rolig i hele dag, men satt i gang å hyle ca. 30 min etter hun ammet han etter middagen. Kan maten ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om denne gutten reagerte på akkurat den maten vet jeg ikke, men mat virker helt klart inn på morsmelken. Noen barn hyler jo om mor spiser kål eller løk f.eks., andre bæljer bare mor ser på en klementin.... :o) Hvor raskt etter inntak det går over i morsmelka vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat, og særlig krydder, kan helt klart ha noe å si.

Min første reagerte definitivt på at jeg spiste kanel, mens nr to ikke ble påvirket av det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn reagerer på det meste i morsmelka (brus, krydder etv), mens andre ikke lar seg affisere av noe som helst. Det kan være andre ting også som får barnet til å være urolig - det er vanskelig å si.

De vanligste ting nyfødte reagerer på i morsmelk er vel diverse kålsorter og sterke krydder. Men som sagt: Det varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...