Gå til innhold

Trenger hjelp til omgjøring ml til liter

Anbefalte innlegg

Gjest liker ikke matte:-(
Skrevet

0,550 ml = liter ?

Står helt fast....

Skrevet

En liter tilsvarer 1000 ml. Du må altså dele på 1000 så får du verdien omgjort fra ml til liter.

Gjest er det ikke sånn, da?
Skrevet

1 ml 1/1000dels liter

Da bør 0,550 ml bli 0,550/1000, som er 0,00055 l. Med et visst forbehold om feil...

Skrevet

1 ml 1/1000dels liter

Da bør 0,550 ml bli 0,550/1000, som er 0,00055 l. Med et visst forbehold om feil...

I ltr. er 1000 ml. Så da flytter man komma 3 plasser til høyre i mitt hode. Og dermed er ditt svar korrekt :-) (tror jeg da)

Skrevet

1 ml 1/1000dels liter

Riktig! :-)

Skrevet

Sikker på at det ikke er 550 ml? Det er i såfall 0.55 l.

Om det virkelig var 0.550 ml blir det 0.00055 l, som de under har svart.

Gjest Overlærer/rektor Saugestad
Skrevet

I ltr. er 1000 ml. Så da flytter man komma 3 plasser til høyre i mitt hode. Og dermed er ditt svar korrekt :-) (tror jeg da)

Det er helt korrekt.

Skrevet

Det er helt korrekt.

Flott:-) Jeg fikk jo 5 i matte da, selv om det er en stund siden :-)

Gjest liker ikke matte:-(
Skrevet

Svaret var korrekt. Skjønte jeg måtte flytte til høyre med kommaet, men på en eller annen måte ble det helt feil!!

Skrevet

Flott:-) Jeg fikk jo 5 i matte da, selv om det er en stund siden :-)

Hehe, vel, den klarte selv jeg, som knapt fikk ståkarakter ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...