astridny Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hei. 3 åringen min har 2 små blemmer på tungen. Han får veldig vons når han spiser,og dermed vil han ikke spise noe. Han får av og til vond når han drikker også. Men som oftes går det bra. Men er det noe man kan gjøre for å få de blemmene bort eller må man bare ta tiden til bruk ? Jeg vet ikke hvorfor han har fått disse blemmene. Den siste dagen har han nektet å rekke frem tungen,slik at vi får sjekket om det er kommet fler. Formen han er ganske bra,han er selvfølgelig grinete og litt varm i ansiktet. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Da guttungen hadde "hånd, munn og fot"-syken, så fikk han primært blemmer i munnen, og ikke i hendene. Han hadde etter hvert mange, små blemmer, vondt i munnen, problem med å spise/drikke, og siklet noe voldsomt. Det hele gikk over etter et par dager, og vi kjøpte noe munnskyllegreier på apoteket som skulle lindre smertene. Hvis det bare er vanlige after - hvite sår/blemmer, så kan det hjelpe å bytte til Zendium tannkrem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Høres ut som after? http://no.wikipedia.org/wiki/Afte De er kjempevonde, det kan jeg si av egen erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Høres ut som after? http://no.wikipedia.org/wiki/Afte De er kjempevonde, det kan jeg si av egen erfaring. Var det noe du kunne spise som ikke gjorde vond? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Var det noe du kunne spise som ikke gjorde vond? Is pleier vel å være det nærmeste man kommer sikkerstikk i fhd til å få unger til å spise. Fløteis, da, ikke saftis som sikkert bare får det til å svi enda mer. Sugerør og flytende mat kan også være et poeng. Da kommer ikke maten i kontakt med sårene, hvis de bare er på tunga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Var det noe du kunne spise som ikke gjorde vond? Det meste er vel vondt, spesielt hvis de er uheldig plassert (som på tungen f.eks.) Syrlige ting gjør vel ekstra vondt. Is, kanskje? Det vil vel både lindre og i tillegg smake godt. Noen familier har after mer enn andre, tror jeg. Jeg og et par av barna får det tidvis. Da en av ungene var spesielt plaget, fikk vi tips om å bruke Zendium-tannkrem - og det hjalp faktisk! Mener å huske at Zendium ikke har såpestoffer i seg - og dette virker forebyggende mot after (eller så var det noe annet lurt med den tannkremen...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.