Gå til innhold

Savnet av en datter.

Gjest godtnyttår!

Anbefalte innlegg

''Hadde jeg hatt bare sønner, så hadde jeg sikkert kjøpt litt flere klær til mine nieser og fadderbarn som er jenter ;-)''

*he he* jeg har mange ganger ergret meg over det dårligere utvalget av gutteklær i butikkene, men går ikke bananas i forhold til nieser av den grunn...;-) Jeg er ikke opptatt av å kjøpe jenteklær fordi om jeg synes gutteklesutvalget kan være temmelig dårlig.

Jeg innrømmer gjerne at jeg kan smelte av bittesmå skjønne kjoler i klesbutikkene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Glimtipper

3

• Lillemus

2

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest øl. øl og mere øl (tullhøne)

Jeg ønsker me også en datter. Ville ikke, for alt i verden, byttet bort de to guttene jeg har!!!!! Men jeg håper at året 2010 gir meg en datter som vil komplettere familien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du kan lengte etter og også ha en jente.

Men det du skriver her virker kanskje noe unyansert i forhold til hvordan jenter kan være, og hva gutter ikke kan være.

Skulle du være så heldig og også få en datter, er det kanskje lurt å nullstille forventningene litt.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Hadde ikke fått med meg det. Kan ikke skjønne hvorfor hodeskaller er så vakkert at alle kjedebutikkene må kjøpe det inn.

Hodeskaller er stygt på både gutter og jenter.

Men det blir jo ekstra dust å kombinere det søte med det giftmerket hodeskallen er.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg innrømmer gjerne at jeg kan smelte av bittesmå skjønne kjoler i klesbutikkene ;-)

Det er bare så ytterst sjelden at en ser småpikene med disse bittesmå skjønne kjolene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du kan lengte etter og også ha en jente.

Men det du skriver her virker kanskje noe unyansert i forhold til hvordan jenter kan være, og hva gutter ikke kan være.

Skulle du være så heldig og også få en datter, er det kanskje lurt å nullstille forventningene litt.

;-)

mvh

Skriver under på denne. Det er nok litt unyansert å tenke at en datter blir som en selv, elsker shopping og rosa , pene kjoler. Jeg kjenner _mange_ jenter som ikke er slike gitt. Takk og pris skulle jeg nesten til å si:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg skjønne ;)

Noen ganger er jeg _litt_ glad jeg fikk tre jenter og ikke tre gutter (pga klærne ;-)). Hadde jeg hatt bare sønner, så hadde jeg sikkert kjøpt litt flere klær til mine nieser og fadderbarn som er jenter ;-)

Jeg synes det er veldig morsomt å handle penklær til gutta jeg. Har gutter som liker å pynte seg også og da er det stas. Men det blir gjerne mye dyrere enn å kjøpe noe pent til jentene tror jeg. Til jenter flommer det jo over i kjedebutikkene. Jeg må som regel gå i langt dyrere butikker:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men jeg forstår deg faktisk litt. Før jeg fikk barn selv, og mens barna mine var små, tenkte jeg aldri noe særlig over det, selv om jenten min var av det pyntesyke slaget... Men nå som de er halvvoksne begge to, føler jeg en ekstrem nærhet til datteren min, når faren er bortreist ligger vi i mørket og prater og prater nesten i timesvis. Jeg elsker begge barna mine, men den NÆRHETEN jeg føler i forholdet til datteren min er helt spesiell.

Men jeg synes ikke at savnet etter en datter gjør at du bør fortsette å få barn helt til du får en, du kan jo satse på å bli verdens beste svigermor? Eller gjøre som svigermoren min med "bare" gutter gjorde: ta fullstendig av når du blir farmor til en jente...:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som hadde 3 gutter. Ho ville også ha ei jente. Så de prøvde en gang til. Nå har de 4 gutter.

Jeg har selv ei jente. Og jeg kan ikke styre henne til å ville ha alle disse jente-tingene. Kjolene, dill og dall. Ho er svært bestemt (10 år) på hva ho liker og ikke liker. Så jeg tror kanskje at dette med jenter er litt "glorifisert".

Dersom du faktisk ønsker deg ett barn til, så må du jo gjerne prøve på det. Men dersom du bare ønsker ei jente, så tror jeg du kan ende med en stor skuffelse. Dersom du nå skulle få ei jente, så kan det kanskje også gå litt på bekostning av guttene. At de ser at NÅ har du endelig fått det du ønsker deg. Ingen god følelse tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, jeg kan også tenke at denne var veldig søt. Men det går helt fint å la være å kjøpe den:-) Til et barnebarn kanskje, men niesenes mødre får ordne opp selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelig med tre

Jeg skjønner deg godt. Jeg har også kjent på de følelsene. Mine to eldste barn er gutter. Jeg sa det aldri høyt til andre enn mannen min, men jeg ønsket meg sinnssykt en jente da vi begynte å tenke på nr tre. For meg handler det om bl.a. følelsen av å føre "morsarven" videre, både tradisjoner, arvede klenodier og gener. Tanken på at en kvinnelinje som går tusenvis av år bakover skulle "stoppe" med meg (har verken søstre eller kusiner på morssiden), var faktisk ganske trist. Andre vil sikkert si at dette er teite tanker, men sånn var det for meg.

Hvis dere vil prøve på barn nr fire en gang, så har jeg to tips: Ikke bli gravid før du er klar for gutt nr fire. Dessuten anbefaler jeg boken Snarveier til svangerskapet av Rikke Bjurstrøm. Den har et kapittel om hvordan man kan (forsøke) å påvirke kjønnet ved bl.a. kosthold og samleietidspunkt. Jeg ble motivert til å prøve rådene da jeg innså at jeg ubevisst hadde fulgt "gutte-kostholdet" ved de to første unnfangelsene. Vi fulgte oppskriften og fikk en jente! Om det var tilfeldig eller ikke, kan vi aldri vite, men for meg var det viktig å føle at jeg hadde prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, selv om jeg aldri har vært i din situasjon. Jeg har selv et veldig nært forhold til min mor, vi reiser på storbyferier sammen, går på kafe, kino m.m.

Jeg har selv ei datter på 9 år og vi utvikler det samme forholdet som jeg har til min mor. Min jente er veldig jente, jente så hun elsker klær, petshop og alt annet dill og dall. Jeg kunne jo fått ei skikkelig guttejente, men har fått en datter som er veldig lik meg :-)

Vi kan prate mye sammen, går på kafe, shopper litt og storkoser oss sammen. Men det er ikke bare dill og dall, det er også slalåm og mye annet moro.

Vi har "bare" et barn og jeg er overlykkelig for at det er ei jente.

Kanskje ikke til så mye trøst dette innlegget, men jeg tror neppe du er alene om tankene dine. Det er bare litt tabu å snakke høyt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så ytterst sjelden at en ser småpikene med disse bittesmå skjønne kjolene på.

Ja, men den ene gangen kan man leve leeeenge på vett'u ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig morsomt å handle penklær til gutta jeg. Har gutter som liker å pynte seg også og da er det stas. Men det blir gjerne mye dyrere enn å kjøpe noe pent til jentene tror jeg. Til jenter flommer det jo over i kjedebutikkene. Jeg må som regel gå i langt dyrere butikker:-(

Det skjønner jeg... Den ene nevøen min elsker smokingen sin og ville ha den på på barnehagebildet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, jeg kan også tenke at denne var veldig søt. Men det går helt fint å la være å kjøpe den:-) Til et barnebarn kanskje, men niesenes mødre får ordne opp selv;-)

Spørs om jeg hadde tenkt sånn om jeg var i samme båt jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter og må inrømme at jeg alltid har ønsket kun jenter uten at jeg helt vet hvorfor. Mannen min har også hatt jentepreferanse. Hadde vi fått gutter er jeg helt sikker på at jeg ville blitt like glad i dem, for all del! Men jeg tror jeg skjønner deg, og uansett hvor mye man prøver, tankene sine, meningene sine og ønskene sine er det veldig vanskelig å gjøre noe med - akkurat som holdninger. Man kan si det som er politisk korrekt til man blir blå i ansiktet, men man kan jo mene noe helt annet på innsiden. Jeg kjenner dog til en gutt som foreldrene helt klart håpet skulle være jente. Han har blitt neglisjert og oversett hele livet, og det er svært svært vondt å se. Moren har åpenlyst sagt at hun ville han skulle vært jente. Stakkars gutt, han har jo ikke bestemt hva han skulle bli!

Selv har jeg en guttejente og en prinsessejente som elsker rosa og blonder. Og ja - jeg innrømmer gjerne at jeg synes det er gøy med prinsesseklærne. Jeg er ikke glad i hodeskaller og flammer, og ville nok fort brukt vesentlig mye mer penger på gutteklær om jeg hadde hatt gutter - ved å handle i litt dyrere butikker der det er litt bedre utvalt i pene gutteklær.

Men som de andre sier. Ikke få et barn til i håp om at det blir en jente dersom det er det egentlige grunnen til å få et barn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godtnyttår!

Takk for alle som har skrevet til meg.

Det hjelper litt å få så mange synspunkter. For å "trøste" meg selv sier jeg ikke at jeg aldri skal ha flere barn. Jeg ser hvordan ting er om et par år. Jeg vet at jeg ikke kan sette igang å få barn med ønske om å bare få en datter.

Jeg har alt annet jeg ønsker her i livet, men man skal visst aldri bli helt fornøyd....

Hadde det vært mulig ville jeg reist til Danmark og fått "silet" sæden til mannen min.Om noen år er det kanskje mulig?

Om jeg blir gravid igjenog det blir gutt, vet jeg at jeg vil elske ham som jeg elsker de andre guttene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en av hver, skulle gjerne hatt flere.

Har "bare" to barn , jente og gutt. Elsker begge to like høyt, men har nok best kjemi med gutten. Skulle gjerne hatt et barn til, men mannen min vil ikke. Vil bare si at en ikke alltid kan få det en vil, og må da fokusere på det fantastiske en har. Kos deg med guttene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "bare" to barn , jente og gutt. Elsker begge to like høyt, men har nok best kjemi med gutten. Skulle gjerne hatt et barn til, men mannen min vil ikke. Vil bare si at en ikke alltid kan få det en vil, og må da fokusere på det fantastiske en har. Kos deg med guttene dine.

''Vil bare si at en ikke alltid kan få det en vil, og må da fokusere på det fantastiske en har''

Nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godtnyttår!

Jeg vet. Jeg prøver å tenke på hvor heldig jeg er. Jeg har venner som ikke kan få barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...