Gå til innhold

sikkerhet og raketter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nett i bt om sikkerhet i forbindelse med raketter og oppskyting og ble forundret over det som sto.

Der det sto at vi skal unngå at barn samler opp fyrverkeri nyttårsdag..........

Dette husker jeg godt fra barndommen at vi alltid gjorde 1-nyttårsdag, og dette vet jeg at gutta mine syns er gøy og gjøre, har alltid samlet poser med brukte raketter som de studerer og teller og gud vet, hva, før jeg kaster de i søpla noen dager etter..........har aldri tenkt over at dette kunne være farlig.

Hmm...men det kan det vel kansje være, idag er jo det meste farlig for unga.

Pleier ikke deres barn plukke raketter da?

Skrevet

Har no alltid vært ryddig i vårt nabolag på nyåret da ihvertfall :)

Kansje ikke i år,eller det blir vel neste år da....blir vel lei seg gutta i gata om de ikke kan samle raketter.......1 nytt-årsdag.

Skrevet

Nå er det forbudt med raketter da og da er det vel ikke mye å samle på

Skrevet

Nå er det jo forbudt med raketter (heldigvis), så dette er vel ikke noe tema lenger?

Gjest majas mamma
Skrevet

Nå er det jo forbudt med raketter (heldigvis), så dette er vel ikke noe tema lenger?

''Nå er det jo forbudt med raketter (heldigvis), ''

Heldigvis????? Har aldri hatt noen som helst uhell med pinneraketter, verken at de har kommet ut av kurs, havnet på tak eller noe. I fjor kjøpte vi et såkalt sikkert batteri. Jaggu sa jeg sikkert. En to tre kuler gikk til værs dit de skulle, deretter begynte kulene å sprute i alle retninger, og vi løp heldigvis i dekning bak nærmeste hushjørne før hele dritten eksploderte. Heldigvis at det sto så langt unna huset som det gjorde ellers kunne det gått riktig galt.

Og for opplysningens skyld, vi var voksne, 100 edrue, og fulgte bruksanvsningen.

Skrevet

Er alle raketter forbudt?

Skrevet

Heldigvis????? Har aldri hatt noen som helst uhell med pinneraketter, verken at de har kommet ut av kurs, havnet på tak eller noe. I fjor kjøpte vi et såkalt sikkert batteri. Jaggu sa jeg sikkert. En to tre kuler gikk til værs dit de skulle, deretter begynte kulene å sprute i alle retninger, og vi løp heldigvis i dekning bak nærmeste hushjørne før hele dritten eksploderte. Heldigvis at det sto så langt unna huset som det gjorde ellers kunne det gått riktig galt.

Og for opplysningens skyld, vi var voksne, 100 edrue, og fulgte bruksanvsningen.

Jeg har også samme erfaring - alddri skjedd noe galt hos oss ved bruk av raketter med styrepinne, mens bakkefyrverkeri har tatt feil retning og heldigvis kun ødelagt _klær_ og ikke folkene inni dem.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med pinneraketter men uansett synes jeg det er fint at raketter har blitt forbudt. At du ikke har opplevd uhell med de betyr ikke at det ikke skjer.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med pinneraketter men uansett synes jeg det er fint at raketter har blitt forbudt. At du ikke har opplevd uhell med de betyr ikke at det ikke skjer.

Enig!

Gjest majas mamma
Skrevet

Selvfølgelig skjer det uhell, var ikke det jeg mente. Men de forbød raketter med styrepinner fordi de skulle være så farlige. Og skal kun tillate bakkefyrverkeri som skal være mye sikrere. Og vår, og mange fleres erfaring er at bakkefyrverkeriet er mye mer uforutsigbart og farligere enn luftrakettene. Og da er vel hele vitsen borte etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...