Gå til innhold

Hvorfor er det greit å kommentere vektnedgang?


Gjest her er jeg anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    28

  • Bookworm

    7

  • lala_land

    4

  • Glimtipper

    4

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

Ehm... Nå sa jeg jo at vi ikke vet... Det var hele poenget mitt. Selvfølgelig burde du ikke diagnosere noen med en spiseforstyrrelse basert på det TS skriver. Det virker som det siste hun trenger er mer mas angående spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har lest hele innlegget - jeg har ikke hatt spiseforstyrrelse, men er undervektig av andre årsaker, så jeg vil kanskje påstå jeg vet hva jeg snakker om (jeg også...)

Jeg har lidd av spisevegring.

Kjenner igjen alle symptonene:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ehm... Nå sa jeg jo at vi ikke vet... Det var hele poenget mitt. Selvfølgelig burde du ikke diagnosere noen med en spiseforstyrrelse basert på det TS skriver. Det virker som det siste hun trenger er mer mas angående spiseforstyrrelser.

Eller sannhet!

Jeg har vært der h'n er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.

Men trådstarter sier:

''Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig. ''

Disse grunnene tolker jeg heller som noe annet enn en spiseforstyrrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her er jeg anonym

Er du ung?

Jeg opplevde en del av dette da jeg var ung. Voksne folk har som regel vokst av seg slike kommentarer. Mye av dette handler om misunnelse og er ikke noe å bry seg om.

Jeg er ikke gammel, men langtifra ung hvis du tenker begynnelsen av 20-årene eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

Ja, du er ivrig med å stemple andre som besserwissere. Men du er neimen ikke det spøtt bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En fast bruker

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

OK, nå ser jeg at du er i ferd med å miste kontrollen igjen.

Hva med å ta en pause og logge deg av noen dager?

Velmenende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest her er jeg anonym

Disse grunnene tolker jeg heller som noe annet enn en spiseforstyrrelse...

''Disse grunnene tolker jeg heller som noe annet enn en spiseforstyrrelse...

– candyqueen_83''

Du har helt rett - det dreier seg definitivt ikke om spiseforstyrrelse. Det er helt andre grunner som jeg ikke vil legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sannhet!

Jeg har vært der h'n er.

Også? Jeg har hatt barneleddgikt, men det betyr ikke at jeg diagnoserer tilfeldige barn som slår kneet med barneleddgikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

OK, nå ser jeg at du er i ferd med å miste kontrollen igjen.

Hva med å ta en pause og logge deg av noen dager?

Velmenende hilsen fra

Og hvem er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her er jeg anonym

Jeg har lidd av spisevegring.

Kjenner igjen alle symptonene:(

På hvilket grunnlag kan du diagnostiere meg som spiseforstyrret? Hva mener du med at du gjenkjenner alle symptomene? Hvilke symptomer beskrev jeg i mitt startinnlegg som tilsier symptomer på spiseforstyrrelse?

At du selv har hatt spiseforstyrrelse betyr ikke at du kan overføre og generalisere dine erfaringer/tolkninger på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

På hvilket grunnlag kan du diagnostiere meg som spiseforstyrret? Hva mener du med at du gjenkjenner alle symptomene? Hvilke symptomer beskrev jeg i mitt startinnlegg som tilsier symptomer på spiseforstyrrelse?

At du selv har hatt spiseforstyrrelse betyr ikke at du kan overføre og generalisere dine erfaringer/tolkninger på andre.

''Er det fordi idealet i samfunnet er tynnhet? Mens fedme og overvekt er forbundet med tabu? Jeg tar ikke slike kommentarer positivt, synes det er kjempeekkelt! Jeg vil ikke se syk ut, men det er grunner som gjør at det er vanskelig å spise nok. Å stadig bli påminnet om det er overhodet ikke hyggelig''

Du sier det jo selv. Når vil du være tynn nok? (Uten å se syk ut selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her jeg anonym

Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

Så irriterende, at vi ikke får lov til det. Hvis vedkommende ikke gir oss hundre muligheter, hvorfor i svarte skal dere gjøre det!?

Slike idiotsvar fra deg, gjør andre mye mindre sikre på å svare i det hele tatt, fordi _du_ alene, vet Gud hjelpe meg alt:(((

''Vi svarer utfra den informasjonen vi får.

''

Hvilken informasjon tilsier spiseforstyrrelse og utelukker alt annet? Årsaken har jeg ingen planer om å skrive her.

Jeg skrev både i forhold til meg selv og min oppleveslse, men også fordi jeg ikke synes det er riktig at det er lov å kommentere vektnedgang og ikke vektøkning. Jeg lurte på hva andre tenkte om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...