Gå til innhold

Hvorfor er det greit å kommentere vektnedgang?


Gjest her er jeg anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Selinge

Jeg tror ingen mennesker, uansett hva de feiler eller ikke feiler har godt av å bli stakkarsligjort.

Stakkarsliggjort, nei - tatt på alvor, jo.

Du argumenterer forresten sterkt for stakkarsliggjøring av tynne her, ut i fra hvordan du beskriver tilværelsen deres.

Så det er mao synd på de tynne som får kommentarer om vekt, men ikke på tykke som har hele samfunnets fordommer mot seg, i tillegg til at de har problemer med vekten.

Hva med den høyt utdannede utlendingen med milelang praksis som sender søknad etter søknad uten en gang å bli innkalt på intervju - helt til han sender søknad i fiktivt, norsk navn og blir innkalt tvert? Det er ikke stakkarsliggjøring å akseptere at de har en kjempeutfordring, men det er mildt sagt nødvendig at samfunnet skjønner det for at diskrimineringen skal ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    28

  • Bookworm

    7

  • lala_land

    4

  • Glimtipper

    4

Har ikke lest tråden, men innbiller meg at jeg applauderer :-)

Har fått utallige slike kommentarer fra famililie, venner, kolleger og utenforstående - sårende!

Til og med en tidligere sjef sa at "nå må du begynne å spise, du ser syk ut!! Hadde han sagt til en overvektig at "nå må du spise mindre, du ser syk ut"? Kompleksene er de samme! Spiser mer enn de fleste jeg kjenner, riktignok relativt sunt, men dog..

Har aldri hatt spiseforstyrrelser, men fått utklipte artikler om det samt blitt henvist til barneavdelingen i klesforretninger :-( Sårende!

Bukser var håpløst da jeg har hofter / rumpe & smal midje.. Blitt bedre tilbud og på landsbygda nå, heldigvis!

Jaja, det finnes større problemer i verden (dessverre), nattaklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkarsliggjort, nei - tatt på alvor, jo.

Du argumenterer forresten sterkt for stakkarsliggjøring av tynne her, ut i fra hvordan du beskriver tilværelsen deres.

Så det er mao synd på de tynne som får kommentarer om vekt, men ikke på tykke som har hele samfunnets fordommer mot seg, i tillegg til at de har problemer med vekten.

Hva med den høyt utdannede utlendingen med milelang praksis som sender søknad etter søknad uten en gang å bli innkalt på intervju - helt til han sender søknad i fiktivt, norsk navn og blir innkalt tvert? Det er ikke stakkarsliggjøring å akseptere at de har en kjempeutfordring, men det er mildt sagt nødvendig at samfunnet skjønner det for at diskrimineringen skal ta slutt.

Ska sei du lager dine egne tolkninger! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Denne snutten har fått over 2000 kommentarer, de fleste om hvor tjukk hun er.

Og hun hører nok det samme i virkeligheten, om hun er lik meg og andre feite jenter.

Hvorfor er det ok? Fordi folk syns hun er tjukk. Da syns de det er ok å kommentere.

Samme greia med de som kommenterer tynne. De syns det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...