Gå til innhold

Hvorfor er det greit å kommentere vektnedgang?


Gjest her er jeg anonym

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

At du prosjekterer alt ditt over i andre. Du er ikke en nøytral part og burde vise litt mer respekt for folk. Jeg kan se mye av meg selv i andre, men jeg setter ikke diagnoser i hytt og pine av den grunn. Nettopp fordi jeg er smart nok til å skjønne at jeg ikke er egnet til det. Fordi mitt syn på ting er farget av meg og mitt, mine opplevelser og erfaringer.

Den eneste personen du ser i andre, er deg selv. Du vet ikke en dritt mer en det om folk.

''Den eneste personen du ser i andre, er deg selv. Du vet ikke en dritt mer en det om folk.''

Godt du gjør da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    28

  • Bookworm

    7

  • lala_land

    4

  • Glimtipper

    4

hidi, the scorpion

Men en må være svært forsiktig med å stille andre sin diagnose. Dette kan lett provosere (enten det stemmer eller ei).

Trådstarter må selv få avgjøre hvorvidt hun vil at hennes problemer ift spising skal kunne kalles en spiseforstyrrelse.

''Trådstarter må selv få avgjøre hvorvidt hun vil at hennes problemer ift spising skal kunne kalles en spiseforstyrrelse.''

H*n beskrev det jo selv? Hva h*n velger å kalle det, er jo helt normalt for oss som har slitt med det. Men skjønner hva du mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den eneste personen du ser i andre, er deg selv. Du vet ikke en dritt mer en det om folk.''

Godt du gjør da!

Hvor skriver hun at hun gjør det?

Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvor skriver hun at hun gjør det?

Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.

''Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.''

Hvilken argumantasjoner tror du man bruker i slike "idiotiske situasjoner"?

Når man må forsvare seg for hvor tynn man er?

Tror du vi tenker logisk og klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.''

Hvilken argumantasjoner tror du man bruker i slike "idiotiske situasjoner"?

Når man må forsvare seg for hvor tynn man er?

Tror du vi tenker logisk og klart?

''Tror du vi tenker logisk og klart?''

Det skal jeg ikke uttale meg om, men du er generelt raskt til å komme med for meg en del gjetninger på saker ting.

Og du virker litt mistenksom når det gjelder andres innlegg.

Dette innlegget er bare ett eksempel, men jeg har sett flere eksempler fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Now and forever

''Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.''

Hvilken argumantasjoner tror du man bruker i slike "idiotiske situasjoner"?

Når man må forsvare seg for hvor tynn man er?

Tror du vi tenker logisk og klart?

Ja, det er jo kjent at alle sykelig tynne har jo sykelig høy forbrenning;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Tror du vi tenker logisk og klart?''

Det skal jeg ikke uttale meg om, men du er generelt raskt til å komme med for meg en del gjetninger på saker ting.

Og du virker litt mistenksom når det gjelder andres innlegg.

Dette innlegget er bare ett eksempel, men jeg har sett flere eksempler fra deg.

Ja, jeg er litt kjapp på avtrekkeren noen ganger....

Men når man kjenner sine egne ord og unnskyldninger igjen, da føler jeg meg 100% berettiget til å si "sannheten"!

Vi som har vært der, kjenner alle "grunnene" til å være så tynne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ærlig talt hidi, slik "argumententasjon" er forbeholdt 5 åringer.''

Hvilken argumantasjoner tror du man bruker i slike "idiotiske situasjoner"?

Når man må forsvare seg for hvor tynn man er?

Tror du vi tenker logisk og klart?

Du har selv satt deg i den idiotiske situasjon, om du vil ut av den så er det bare å logge av.

Hvorfor er du så sint over å måtte forsvare hvor tynn du er ? Når du angriper trådstater gjør du jo det samme med henne.

Finnes ord for sånt "KARMA" det du sender ut får du igjen ;)

Hvem er "Vi" ?? Når ble du talsperson for alle spiseforstyrra i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er jo at folk tross alt aksepterer at folk ikke klarer å legge på seg pga høy forbrenning eller andre årsaker - at de rett og slett er skapt sånn.

Men ikke snakk om å være i nærheten av å akseptere at overvekt faktisk kan skyldes det samme - at man er skapt sånn. Og dermed ikke klarer å gå ned i vekt uansett hvor mye man forsøker.

Forunderlig!

Jeg synes ikke folk aksepterte det jeg. De snakket bare om hvor liten rumpe jeg hadde og hvor tynne bein jeg hadde og så var det endel perifere bekjente som var overbevist om at jeg hadde Aids.

Nå veier jeg 20 kg mer og synes jeg veier litt i meste laget for det er slitsomt å forflytte seg men da hyler folk opp om at jeg ikke må bli tynnere, det er ingen som tenker på helsa da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du har selv satt deg i den idiotiske situasjon, om du vil ut av den så er det bare å logge av.

Hvorfor er du så sint over å måtte forsvare hvor tynn du er ? Når du angriper trådstater gjør du jo det samme med henne.

Finnes ord for sånt "KARMA" det du sender ut får du igjen ;)

Hvem er "Vi" ?? Når ble du talsperson for alle spiseforstyrra i denne verden.

Hvorfor er du så aggressiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om du sammenligner de to "gruppene", så spiser de tynne mindre enn de overvektige...

Det stemte ikke på meg Hidi, jeg har alltid spist masse mat og det har både foreldrene mine og ungene mine gjort. Nå har dattera mi fått høyt stoffskiftet også og hun spiser masse mat og har gått ned mange kg.

Nå har jeg tatt radioaktivt jod mot det høye stoffskiftet og har fått lavt og spiser mye mindre enn før og klarer likevel ikke å gå ned til der jeg var før jeg ble syk, ca 10 kg mindre enn det jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke folk aksepterte det jeg. De snakket bare om hvor liten rumpe jeg hadde og hvor tynne bein jeg hadde og så var det endel perifere bekjente som var overbevist om at jeg hadde Aids.

Nå veier jeg 20 kg mer og synes jeg veier litt i meste laget for det er slitsomt å forflytte seg men da hyler folk opp om at jeg ikke må bli tynnere, det er ingen som tenker på helsa da gitt.

Nå vet jeg ikke hvor tynn du var, da. Men generelt synes jeg folk aksepterer "gener" som årsak til at folk ikke legger på seg, mens de ikke aksepterer gener som årsak til at folk legger fort på seg eller ikke klarer å gå ned i vekt.

Hvis du var "anorektisk" tynn - unnskyld uttrykket, bruker det bare fordi det er beskrivende - så er du vel neppe helsefarlig tykk nå, selv om du synes det er vanskelig å bevege seg. Det er vel derfor folk kommenterer at du ikke må bli tynnere.

Men så lenge det ikke er trivselsvekten din, skjønner jeg godt at du vil ned i vekt. Jeg har trivselsvekten min 2-3 kg over det jeg "burde" veie - føler meg altfor mager hvis jeg veier mindre. Men er sikkert mange som synes jeg burde gå ned i vekt da - men det er det ingen som sier :)

Uansett burde det være en selvfølge å ikke kommentere folks kropp eller vekt. Riktignok synes jeg det er et unntak dersom folk går veldig fort opp eller ned i vekt - da kan det være fare på ferde, og jeg synes det i alle fall er noe folk bør følge med på, om ikke snakke om med en gang. Det er jo ikke alltid man selv skjønner at man er syk - det være seg med spiseforstyrrelser eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt kjapp på avtrekkeren noen ganger....

Men når man kjenner sine egne ord og unnskyldninger igjen, da føler jeg meg 100% berettiget til å si "sannheten"!

Vi som har vært der, kjenner alle "grunnene" til å være så tynne...

Definerer du alle som mister appetitten pga sorg, stress andre ting som spiseforstyrret? Eller folk som bruker medisiner som har bivirkninger som feks kvalme og/eller nedsatt apetitt som birvirkninger? Eller folk som har 12-16 timers arbeidsuke, og som glemmer å spise av den grunn?

De er ikke nødvendigvis sunne, men mener du virkelig at de er spiseforstyrret?

Hva med folk som spiser svært lite, men som likevel ikke er spesielt tynne. Er de spiseforstyrret?

I så fall har jeg vært spiseforstyrret en rekke ganger! Men vanligvis ligger jeg et par kilo over normalen, selv om jeg i perioder har fått kommentarer på at jeg har vært "for tynn".

Du generaliserer og forenkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å harlselere med alt og alle. Utenom feite og utlendinger så klart......

Det er irriterende når folk hele tiden må fortelle hvor tynn de syns man er... I mange tilfeller ligger det nok sjalusi bak en "sykt tynn" bemerkning.

Egentlig burde man bare bli flinkere til å svare tilbake. Kanskje de da holder kjeft?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her er jeg anonym

''Trådstarter må selv få avgjøre hvorvidt hun vil at hennes problemer ift spising skal kunne kalles en spiseforstyrrelse.''

H*n beskrev det jo selv? Hva h*n velger å kalle det, er jo helt normalt for oss som har slitt med det. Men skjønner hva du mener..

''Trådstarter må selv få avgjøre hvorvidt hun vil at hennes problemer ift spising skal kunne kalles en spiseforstyrrelse.

H*n beskrev det jo selv? Hva h*n velger å kalle det, er jo helt normalt for oss som har slitt med det. Men skjønner hva du mener..''

Bare lurer på om min leges synspunkt teller her?

I følge min fastlege som kjenner meg veldig godt er det ikke noe spiseforstyrret over dette i det hele tatt, og h#n vet hele historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her er jeg anonym

Det rare er jo at folk tross alt aksepterer at folk ikke klarer å legge på seg pga høy forbrenning eller andre årsaker - at de rett og slett er skapt sånn.

Men ikke snakk om å være i nærheten av å akseptere at overvekt faktisk kan skyldes det samme - at man er skapt sånn. Og dermed ikke klarer å gå ned i vekt uansett hvor mye man forsøker.

Forunderlig!

''Det rare er jo at folk tross alt aksepterer at folk ikke klarer å legge på seg pga høy forbrenning eller andre årsaker - at de rett og slett er skapt sånn.

Men ikke snakk om å være i nærheten av å akseptere at overvekt faktisk kan skyldes det samme - at man er skapt sånn. Og dermed ikke klarer å gå ned i vekt uansett hvor mye man forsøker.

''

Man burde generelt tenke seg godt om før man kommenterer andres utseende eller vekt.

Ved fedme/overvekt føler jeg at majoriteten tenker det kun er snakk om viljestyrke. Man kan være overvektig av mange grunner. Det kan være stoffskifte, medisiner for å nevne noen. Mange som lider av tvangsspising, blir kategorisert som "det er bare å ta seg sammen", de er jo syke og har krav på samme hjelp som anorektikere og bulimikere. Tvangsspising skal ikke være en 2. rangs sykdom!

Jeg er enig med deg i at folk lettere aksepterer en fysisk årsak til undervekt enn overvekt - men det aksepteres ikke lett er min erfaring.

Denne tråden er jo et lite eksempel i seg selv. I visse personer sine øyne har jeg helt klart en spiseforstyrrelse, jeg skjønner det bare ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her er jeg anonym

På hvilket grunnlag kan du diagnostiere meg som spiseforstyrret? Hva mener du med at du gjenkjenner alle symptomene? Hvilke symptomer beskrev jeg i mitt startinnlegg som tilsier symptomer på spiseforstyrrelse?

At du selv har hatt spiseforstyrrelse betyr ikke at du kan overføre og generalisere dine erfaringer/tolkninger på andre.

''På hvilket grunnlag kan du diagnostiere meg som spiseforstyrret? Hva mener du med at du gjenkjenner alle symptomene? Hvilke symptomer beskrev jeg i mitt startinnlegg som tilsier symptomer på spiseforstyrrelse?

''

Du har vært flink til å komme med diagnoser og svar, men dette har du glatt hoppet over å svare på. Veldig nysgjerrig på hvilke symptomer jeg beskriver nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...