Gå til innhold

Langvarig forkjølelse

Anbefalte innlegg

Gjest wannabea
Skrevet

Nå har jeg gått og hanglet og vært forkjølet halvannen uke, og er skikkelig lei! Jeg har for vane å vente og se an ting istedet for å gå til lege, men jeg begynner å lure på om penicillin må til. Nesa er full av grønngult snørr (unnskyld detaljene), og jeg mener å ha hørt det kan tyde på en bakterieinfeksjon. Har ikke feber, bare vondt i halsen og er veldig slapp. What to do?

Gjest nei takk til overbruk av antibiotika
Skrevet

Samme her, men ikke noe antibiotika på meg nei, dersom det ikke er _helt_ nødvendig. Og det er det stort sett ikke med en vanlig norsk forkjølelse. Jeg er også syk, slapp og har vondt både her og der, men det er vel noe vi må igjennom av og til.

Skrevet

Gulgrønt snørr hører da virkelig en saftig forkjølelse til?

Hanglet halvannen uke, ikke feber, bare lei - ja, det er forkjølelse det..

Forkjølelse er virus, noe antibiotika ikke virker mot (som du nok vet).

Hoster du opp slim og gugge og har smerter i brystet, kan du derimot ha pådratt deg lungebetennelse, og da kan det bli snakk om antibiotika.

Men først må du vel til legen? Du har vel ikke bare penicillin liggende og slenge til du føler for å ta noe? :-)

Skrevet

Rødvinstoddy og ingefærsuppe kurerte min forrige forkjølelse :o)

Gjest honnicorn
Skrevet

God bedring. Vil bare si at det er sånn det føles å ha fibromyalgi, utenom snørret, da. Og jeg og andre med meg har denne sykdomsfølelsen i kroppen hver dag....

Håper du blir frisk snart, men du bør kanskje høre med en lege hvis det bekymrer deg?

tzatziki1365380058
Skrevet

Halvannen ukes forkjølelse er da ikke spesielt lenge? Og snørret er ikke gulgrønt, men skikkelig gyselig grønt dersom det er noe bakterielt, som feks bihulebetennelse. Du skjønner det hvis du ser det :)

Ta ting i litt rolig tempo, se en god film, og vent til det går over :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...