Gå til innhold

Betakaroten farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt betakaroten (Solaray) som jeg har kjøpt på helsekosten et par ganger før når jeg har vært i Syden. Syns brunfargen har blitt dypere og bedre - men mulig at det er innbilning...

Sist jeg kjøpte kapslene sa dama i helsekosten at de hadde blitt så mye svakere, at en måtte ta tre ganger så mange for å få samme effekt.

Hvis helsemyndighetene har gått til et sånt skritt så må det antakelig bety at store mengder betakaroten er skadelig? Noen som vet?

Skrevet

Jeg kom omsider på at det bare er å google - og fant svarene jeg trengte;c)

Gjest anti-googler :)
Skrevet

Jeg kom omsider på at det bare er å google - og fant svarene jeg trengte;c)

Kan du dele svarene med oss?

Skrevet

Det har vært gjort forskning med SYNTETISK betakaroten som har vist seg å øke sjansen for lungekreft.

Bemerk at dette gjalt syntetisk betakaroten, og ikke naturlig. Solaray mener jeg har naturlig betakaroten i sine produkter.

Skrevet

Kan du dele svarene med oss?

Beklager, står på reisefot nå. Du må nok google sjøl denne gangen:-) Du finner også noe her på dol (søkefunksjonen).

Skrevet

Det har vært gjort forskning med SYNTETISK betakaroten som har vist seg å øke sjansen for lungekreft.

Bemerk at dette gjalt syntetisk betakaroten, og ikke naturlig. Solaray mener jeg har naturlig betakaroten i sine produkter.

Takk, da tror jeg det blir Solaray.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...