Gå til innhold

Hvor skal jeg vaksinere meg før reisen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen reisefeber
Skrevet

Skal til Thailand i slutten av mars. Kan jeg vaksinere meg hos fastlegen min? Hvor kan jeg ellers vaksinere meg? Og når må det gjøres ift reisen?

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er en del vaksiner du må ta, husker ikke alle, men de får du tatt hos helsestasjonen i den bydelen/kommunen du bor i. Der får du samtidig et vaksinasjonskort som du bør ta med deg på reisen. Hudk også på å vaksinere deg i god tid slik at alle vaksinene er sikre.

Gjest Ingen reisefeber
Skrevet

Det er en del vaksiner du må ta, husker ikke alle, men de får du tatt hos helsestasjonen i den bydelen/kommunen du bor i. Der får du samtidig et vaksinasjonskort som du bør ta med deg på reisen. Hudk også på å vaksinere deg i god tid slik at alle vaksinene er sikre.

Helsestasjon? Er dette de samme helsestasjonene du tar med barnet ditt for vaksiner og kontroller? Gjelder skole-helsestasjoner også?

Har hørt at folk tar vaksinen på sykehuset, men da trengs vel henvisning fra lege?

Gjest majas mamma
Skrevet

Helsestasjon? Er dette de samme helsestasjonene du tar med barnet ditt for vaksiner og kontroller? Gjelder skole-helsestasjoner også?

Har hørt at folk tar vaksinen på sykehuset, men da trengs vel henvisning fra lege?

Noen steder er det helsestasjoner, og noen har egne vaksinasjonskortorer, men som regel i samme hus/bygning som helsestasjonen. Er du i tvil kan du jo ringe til kommunens sentralbord og be om å bli satt over tl de som har med vaksinasjon å gjøre. Husk å presisere at det gjelder utenlandsreise, så du ikke blir sendt til "nøff-nøff"-kontoret.

Skrevet

Hvor bor du? (Det pleier å være Oslo når den som skriver innlegget ikke syns det er nødvendig å nevne...hehe...)

I Stavanger er det både kommunalt vaksinekontor pluss at man kan få reisevaksiner på private legesentre. Man kan ikke bruke vanlige helsestasjoner, så vidt jeg vet.

Gjest Ingen reisefeber
Skrevet

Hvor bor du? (Det pleier å være Oslo når den som skriver innlegget ikke syns det er nødvendig å nevne...hehe...)

I Stavanger er det både kommunalt vaksinekontor pluss at man kan få reisevaksiner på private legesentre. Man kan ikke bruke vanlige helsestasjoner, så vidt jeg vet.

Bor faktisk i Stavanger:-) Hvor ligger dette kommunale vaksinekontoret?

Skrevet

Bor faktisk i Stavanger:-) Hvor ligger dette kommunale vaksinekontoret?

I andre etasje på legevakten. :-) Ellers finnes for eksempel Sana Reisemedisin (eller noe i den retning) som ligger på Holmen, nede ved De Røde Sjøhus.

Gjest Ingen reisefeber
Skrevet

I andre etasje på legevakten. :-) Ellers finnes for eksempel Sana Reisemedisin (eller noe i den retning) som ligger på Holmen, nede ved De Røde Sjøhus.

Takk for hjelpen:-)

Skrevet

Hvis du bor i Oslo så må du på vaksinekontoret i Christies gate.

Skrevet

Husk å ta vaksine for Hep A da, det kryr av det der nede, jeg har aldri sett så mange som var gule i øynene jeg.

Skrevet

Veldig mange byer har eget vaksinasjonskontor. Søk i gule sider. Evt. kan du jo ringe fastlegen og spørre der.

Skrevet

Det finnes noen fastleger som utfører reisevaksine, hør med din.

Gjest flere muligheter i Oslo
Skrevet

Hvis du bor i Oslo så må du på vaksinekontoret i Christies gate.

Det er flere steder enn Christies gate i Oslo.

Reiseklinikken på St. Olavs plass er spesialister på hvilke vaksiner du trenger for ulike reisemål, de er private så det koster litt.

Og det finnes flere fastleger som vaksinerer. Min lege fortalte i en bisetning at hans kollega var bydelsens "reisevaksinelege" (husker ikke ordet), utifra det tolker jeg det slik at det finnes en slik i hver bydel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...