Gå til innhold

Det er så teit når folk sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så teit når folk sier "nå kan det bare gå en vei;oppover!"

Men så gjør det ikke det, ting blir bare enda verre.

Besserwisserne... : (

Skrevet

Ja,og det er i motbakke det går oppover...

Men det er jo fint med positive folk da! Men noen ganger undrer jeg meg over det,hvordan de klarer det. Trodde livet hadde flere nyanser for alle mennesker,alt er ikke bare solskinn.

Gjest sa pessimisten
Skrevet

Ja, men da har du ikke vært langt nok nede enda da vet du :)

Når du er langt nok nede går det ikke an å gå lenger - så da er det kun oppover det kan gå :D Slik tenker optimisten.. og slik må en nesten tenke om en skal overleve den harde hverdagen. Drømmen om en bedre fremtid.. En må gripe tak i ting selv, se hva en kan gjøre for å få det bedre i livet. Ikke sitte og vente på skjebnen.

Jeg har vært der selv, så dette vet jeg altfor godt :)

Nå har jeg det så bra som så, men fortsatt har jeg noen mål jeg ønsker å oppnå før jeg føler 100 % fullkommenhet.......

skjer det mer pizz nå blir det et stort tilbakeslag,

jeg orker ikke tilbake til hvordan jeg hadde det før. Samtidig føler jeg meg sterkere nå enn da, så jeg skal nok alltids komme meg på beina igjen.

Skrevet

''Besserwisserne... : (''

Det synes det jeg var en ganske kjip tolkning av muligens misforståtte forsøk på å være optimistiske på dine vegne.

Skrevet

Ja,og det er i motbakke det går oppover...

Men det er jo fint med positive folk da! Men noen ganger undrer jeg meg over det,hvordan de klarer det. Trodde livet hadde flere nyanser for alle mennesker,alt er ikke bare solskinn.

Å være optimistisk handler ikke om at alt er flott hele tiden. Optimisme er troen på at noe vil ordne seg, at man klarer, at andre klarer, at noe skal bli bedre osv. Det er ikke slik at optimister ikke har dårlige dager, men de har tro på at morgendagen kommer med forbedringer.

Gjest Linnea79
Skrevet

Det er sånt man sier for å gi sine medmennesker mot og håp.

Hva om de hadde sagt omvendt? Hadde du følt det bedre da?

Gjest gammal traver på DOL
Skrevet

Å være optimistisk handler ikke om at alt er flott hele tiden. Optimisme er troen på at noe vil ordne seg, at man klarer, at andre klarer, at noe skal bli bedre osv. Det er ikke slik at optimister ikke har dårlige dager, men de har tro på at morgendagen kommer med forbedringer.

jeg tror det kommer an på hva man har opplevd i livet også som gjør om man er optimist eller pessimist. Jeg har opplevd utrolig mye vondt og trist i livet mitt. Jeg tar det ikke som en selvfølge at ting går bra. Så jeg kaller meg heller realist enn optimist og pessimist. Jeg er åpen for at alt kan skje.

Men jeg forstår trådstarter også. Det er kjipt å få slike kommentarer hvis en ikke har blitt møtt på det en prater om. Noen ganger har jeg mistanke om at enkelte folk kan lire av seg slike positive utsag når de ikke klarer å forholde seg til egne følelser, og snakker det bort.

AneM1365380603
Skrevet

De mener ikke noe vondt med det. Det hender jeg sier det til meg selv også ;)

Skrevet

jeg tror det kommer an på hva man har opplevd i livet også som gjør om man er optimist eller pessimist. Jeg har opplevd utrolig mye vondt og trist i livet mitt. Jeg tar det ikke som en selvfølge at ting går bra. Så jeg kaller meg heller realist enn optimist og pessimist. Jeg er åpen for at alt kan skje.

Men jeg forstår trådstarter også. Det er kjipt å få slike kommentarer hvis en ikke har blitt møtt på det en prater om. Noen ganger har jeg mistanke om at enkelte folk kan lire av seg slike positive utsag når de ikke klarer å forholde seg til egne følelser, og snakker det bort.

Ja, jeg kommenterte ikke på om det er fornuftig å si slikt eller ikke.

Selv blir jeg ganske sint om noen avblåser det jeg sier med floksler om at "det går sikkert over" eller "du må se lyst på det" ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg kommenterte ikke på om det er fornuftig å si slikt eller ikke.

Selv blir jeg ganske sint om noen avblåser det jeg sier med floksler om at "det går sikkert over" eller "du må se lyst på det" ;)

''Selv blir jeg ganske sint om noen avblåser det jeg sier med floksler om at "det går sikkert over" eller "du må se lyst på det" ;)''

Ingen ønsker vel å bli avblåst av floksler, vi ønsker å bli tatt alvorlig! Noen ødelegger dette ved å kalle en lett forkjølelse for alvorlig influensa etc...

Skrevet

Da er jeg jo en opptimist jeg også da :-)

Tenkte mer på dem som påstår at de aldri har problemer,alt er bare topp. De ser på seg selv som opptimister,ser alltid lyst på livet og skaper virkeligheten sin ved å tenke positivt konstant,men hvem klarer det hele tiden?

Skrevet

Sånn kan det gå!

Livet er tross alt ikke bare en lek - det er også en dans på roser !!

Godt nyttår! :-D

Skrevet

Da er jeg jo en opptimist jeg også da :-)

Tenkte mer på dem som påstår at de aldri har problemer,alt er bare topp. De ser på seg selv som opptimister,ser alltid lyst på livet og skaper virkeligheten sin ved å tenke positivt konstant,men hvem klarer det hele tiden?

Aldri møtt noen slike, bortsett fra en jente jeg kjente på ungdomsskolen. Hun hadde det alltid toppers, alt var bare fint - helt til den dagen hun kom på skolen med oppkuttede armer.

Jeg er ikke glad i syting, klaging og selvopptatthet, men det er lov å være menneskelig :)

Skrevet

Aldri møtt noen slike, bortsett fra en jente jeg kjente på ungdomsskolen. Hun hadde det alltid toppers, alt var bare fint - helt til den dagen hun kom på skolen med oppkuttede armer.

Jeg er ikke glad i syting, klaging og selvopptatthet, men det er lov å være menneskelig :)

Ja det gjemmer seg kanskje noe bak slike fasader. Ikke bra å dyrke sine plager nei,det er også slitsomt for omgivelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...