Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Syns dere jeg
Skrevet

Vi ble bedt i selskap hvor maten var litt spesiell.

Vi er jeg, min mann, min sønn fra tidligere ekteskap og min manns sønn...fra tidligere forhold.

Min sønn ønsket ikke å være med i selskapet.

Selskapet var hos min manns foreldre. Hans sønn ble med, men min mann bestilte pizza til sønnen, levert hos vertsfolket.

Jeg spurte om min mann ville bestille pizza til min sønn som ikke ble med i selskapet...men min mann ville ikke det...han ble skikkelig sint over at jeg ønsket at min sønn også kunne få pizza...

Jeg må si at jeg ble ordentlig lei meg over hvordan min mann reagerte i denne situasjonen...

Hva mener dere om dette?

Syns dere jeg "overreagerte" med at jeg ble skikkelig lei meg?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• blanke ark

10

• frosken

5

• morsan

5

• Humatus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor kunne ikke du bestille pizza levert hjem til dere, da (eller hvor din sønn nå befant seg)?

Skrevet

For det første synes jeg det det virker utrolig høflig å bestille pizza til et selskap man er gjester i..Høres helt utrolig ut dersom jeg ikke misforstår hele greia?

For å svare direkte på det du spør om, så virker det litt ego at mannen din kun tenkte på sin egen sønn og ikke din når det gjaldt bestilling av pizza. Hva var grunnen til at han ikke ville bestille til din sønn?

Skrevet

Jepp. Jeg syns du overreagerte.

Hvis gutten din hadde blitt med til middagen, så kunne han selvsagt fått av samme pizzaen han også. Men om han velger å holde seg hjemme, så får går han også glipp av andre ting en den spesielle maten som ble servert (det være seg lutefisk eller smalahove). Det å bestille pizza til han ville nærmest vært å premiere han for at han ikke ble med.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.. han kan vel få bestille pizza til sin egen sønn i selskap med sin familie..

Sønnen din ville ikke være med, hvorfor skulle han bestille pizza til ham da? Han kunne vel fikse seg noe selv, om han var stor nok til å være alene hjemme(?).

Har dere en slags konflikt der du må teste om mannen din er like glad i din sønn som i sin egen, og finner beviser i detaljer som disse?

Gjest undres j
Skrevet

Hva slags mat fikk dere og hvordan reagerte verten? hehehe

Gjest Syns dere jeg......
Skrevet

Jepp. Jeg syns du overreagerte.

Hvis gutten din hadde blitt med til middagen, så kunne han selvsagt fått av samme pizzaen han også. Men om han velger å holde seg hjemme, så får går han også glipp av andre ting en den spesielle maten som ble servert (det være seg lutefisk eller smalahove). Det å bestille pizza til han ville nærmest vært å premiere han for at han ikke ble med.

Jeg unnskylder sønnen min for at han ikke ville være med i selskapet...han føler seg litt uttafor for dette er ikke hans familie...

Jeg ser det ikke noe galt at han ble hjemme...men jeg ( som mor) ønsket at han også kunne kose seg med pizza. ( Glemte å si at min mann bestilte pizza til sin sønn når min sønn hørte på...lurer på hva min sønn tenkte akkurat da...)

AneM1365380603
Skrevet

Når din mann bestilte pizza til sønnen kunne han i samme slengen sendt inn en bestilling til din sønn.

Hele opplegget er rart uansett, så det ville ikke gjort saken verre ;) Jeg ville stusset veldig om mine middagsgjester bestilte pizza, haha.

Skrevet

Når din mann bestilte pizza til sønnen kunne han i samme slengen sendt inn en bestilling til din sønn.

Hele opplegget er rart uansett, så det ville ikke gjort saken verre ;) Jeg ville stusset veldig om mine middagsgjester bestilte pizza, haha.

''Jeg ville stusset veldig om mine middagsgjester bestilte pizza, haha.''

Enig.

Rarere det, enn at de bestiller pizza til den som blir igjen hjemme.

Gjest Syns dere jeg....
Skrevet

''Når din mann bestilte pizza til sønnen kunne han i samme slengen sendt inn en bestilling til din sønn. ''

...jeg er helt enig med deg der...

Skrevet

Jeg unnskylder sønnen min for at han ikke ville være med i selskapet...han føler seg litt uttafor for dette er ikke hans familie...

Jeg ser det ikke noe galt at han ble hjemme...men jeg ( som mor) ønsket at han også kunne kose seg med pizza. ( Glemte å si at min mann bestilte pizza til sin sønn når min sønn hørte på...lurer på hva min sønn tenkte akkurat da...)

Jeg har ikke noen bonusbarn, så jeg vet ikke helt hvordan følelsen er av å veie den ene opp mot den andre. Men jeg syns kanskje du fokuserer litt vel mye på "min" sønn og "hans" sønn her. Utenfra ser jeg på det som "den som blir med får pizza, den som blir hjemme får det ikke": Din mann har forstått at den spesielle menyen sikkert var problematisk for guttene, og har foreslått en løsning som gjaldt begge guttene. Den ene ble med, og fikk pizza. Den andre ble hjemme og fikk ikke.

Med å bli hjemme, så signaliserer gutten din ganske sterkt også at det ikke er maten som er problemet, men selskapet. Da syns jeg kanskje det er et viktgere poeng å bruke tid på med mannen din, enn hvem som får pizza eller ikke.

Dessuten hadde du selv vært bare noen få tastetrykk unna å bestille til din sønn, og om det gikk såpass inn på deg så syns jeg du burde ha gjort det.

Gjest Syns dere jeg....
Skrevet

Jeg har ikke noen bonusbarn, så jeg vet ikke helt hvordan følelsen er av å veie den ene opp mot den andre. Men jeg syns kanskje du fokuserer litt vel mye på "min" sønn og "hans" sønn her. Utenfra ser jeg på det som "den som blir med får pizza, den som blir hjemme får det ikke": Din mann har forstått at den spesielle menyen sikkert var problematisk for guttene, og har foreslått en løsning som gjaldt begge guttene. Den ene ble med, og fikk pizza. Den andre ble hjemme og fikk ikke.

Med å bli hjemme, så signaliserer gutten din ganske sterkt også at det ikke er maten som er problemet, men selskapet. Da syns jeg kanskje det er et viktgere poeng å bruke tid på med mannen din, enn hvem som får pizza eller ikke.

Dessuten hadde du selv vært bare noen få tastetrykk unna å bestille til din sønn, og om det gikk såpass inn på deg så syns jeg du burde ha gjort det.

Hvis det hadde vært motsatt...at det hadde vært hans sønn som ikke ville vært med...og det har vært jeg som har bestillt pizza bare til min sønn...da hadde det blitt #¤"/&%&!...

...og hadde jeg bestilt pizza til min sønn...som skulle bli hjemme...... med et tastetrykk...så hadde det blitt&%¤#"#"...

Skrevet

Hvis det hadde vært motsatt...at det hadde vært hans sønn som ikke ville vært med...og det har vært jeg som har bestillt pizza bare til min sønn...da hadde det blitt #¤"/&%&!...

...og hadde jeg bestilt pizza til min sønn...som skulle bli hjemme...... med et tastetrykk...så hadde det blitt&%¤#"#"...

Da vil jeg bare opprettholde forslaget om at her er det kanskje helt andre ting enn den pizzaen som _egentlig_ er problemet...

Skrevet

''Jeg ville stusset veldig om mine middagsgjester bestilte pizza, haha.''

Enig.

Rarere det, enn at de bestiller pizza til den som blir igjen hjemme.

Det synes jeg kommer an på grunnen til at gutten valgte å bli hjemme. Hvis han bare ikke "gadd" bli med, så ser jeg ingen grunn til å belønne det med pizza levert på døren.

Skrevet

Er det noen som skal være lei seg er det vel de som sto for middagen?

Skrevet

Du kunne jo bare bestillt pizza til sønnen din som var hjemme.

Skrevet

Siden maten var spesiell og selskapet hos din manns familie, antar jeg at han vet at de ikke blir fornærmet om han ordner med mat sønnen kommer til å spise. Dermed var vel pizzaløsningen ok.

Sønnen din valgte å ikke bli med. I såfall hadde han ikke behov for at din mann skaffet mat, da jeg antar at dere hadde mat hjemme.

AneM1365380603
Skrevet

Det synes jeg kommer an på grunnen til at gutten valgte å bli hjemme. Hvis han bare ikke "gadd" bli med, så ser jeg ingen grunn til å belønne det med pizza levert på døren.

Er litt enig med deg der, men synes ikke han som ble med heller skal få pizza på døra fordi han ikke liker maten.

Skrevet

Er litt enig med deg der, men synes ikke han som ble med heller skal få pizza på døra fordi han ikke liker maten.

Er i grunnen enig i det. Men vi hadde nettopp en tråd her om ei frustrert mor som beklaget seg over at svigermora hadde servert altfor lite mat til selskapet, slik at ungene måtte dra vargsultne hjem. Så om det ikke er noen annen utvei enn at de stakkars, små sulter, så forstår jeg at foreldrene heller bestiller alternativ meny enn å forvente at vertsskapet skal ta seg av saken.

Det er jo ikke sikkert at maten var _så_ sær heller, da.

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det er synd at han ikke ville være med; han kommer neppe til å føle seg mer inkludert i din manns familie hvis han ikke blir med i familieselskaper, og nå i romujulen er det jo god tid til å være med på slike sammenkomster.

Han trengte vel ikke pizza når han kunne forsyne seg av maten hjemme. Den andre gutten skulle derimot være med i et selskap med mat han neppe ville smake, slik jeg har forstått det, og da er det vel greit nok at din mann ordner mat til ham såfremt ikke hans foreldre blir såret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...