Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noen bonusbarn, så jeg vet ikke helt hvordan følelsen er av å veie den ene opp mot den andre. Men jeg syns kanskje du fokuserer litt vel mye på "min" sønn og "hans" sønn her. Utenfra ser jeg på det som "den som blir med får pizza, den som blir hjemme får det ikke": Din mann har forstått at den spesielle menyen sikkert var problematisk for guttene, og har foreslått en løsning som gjaldt begge guttene. Den ene ble med, og fikk pizza. Den andre ble hjemme og fikk ikke.

Med å bli hjemme, så signaliserer gutten din ganske sterkt også at det ikke er maten som er problemet, men selskapet. Da syns jeg kanskje det er et viktgere poeng å bruke tid på med mannen din, enn hvem som får pizza eller ikke.

Dessuten hadde du selv vært bare noen få tastetrykk unna å bestille til din sønn, og om det gikk såpass inn på deg så syns jeg du burde ha gjort det.

Veldig enig i det du skriver her.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• blanke ark

10

• frosken

5

• morsan

5

• Humatus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En ting er nå hvordan mannen reagerte da du spurte, men kunne ikke DU ha bestilt pizza til din sønn da?

Jeg vet ikke om dette handler om pizzaen, egentlig. Mange fedre/mødre er veldig egosentrisk når det kommer til egen unge og passer på at ungen aldri blir forbigått av steforelderen, men når det gjelder deg selv er det ikke så nøye at du er rettferdig.

Det er greit at du selv kjøper noe til ungen din uten å kjøpe til den andre, men er det din unge som blir stående uten noe, er helvete løs.

Den type "dobbelmoral" er det mange stefamilier som sliter med.

Skrevet

Det handler ikke om at han ikke ville bli med pga maten...men pga av han føler seg uttafor...

Jeg skjønner godt at han ikke ønsket være med til en familie som ikke er hans.

Dette er det som er med dine og mine barn. Man drar inn 2 andre familier i ungenes liv, uten at de har noe de skulle ha sagt, de skal bare godta og innfinne seg med foreldrenes nye partner. Uansett hva de måtte mene om den nye kjæresten til hans mor og far.

Har selv vært i den situasjonen, og må si at dette er en av grunnene til at julen har blitt en vanskelig periode, da familien skal stå i fokus.

Synd du gjorde som de fleste foreldre og ikke overkjørte din partner og bestilte hjem en pizza til gutten som garrantert ikke hadde det noe kult der han satt og følte seg valgt bort!

Foreldre tenker ikke så mye før man drar andre inn i livet deres og tvinger dem til å godta dem som "rette" familie!

Skrevet

Det å oppdra barn innebærer å forklare dem at vi av og til må gjøre ting vi ikke liker, bl.a. gå i familieselskaper. Den jobben må du ta, når du har involvert deg med denne ste-familien. Din sønn er jo uskyldig i det, går jeg utifra. Men allikevel er det god lærdom at en ikke bare kan skygge banen når det gjelder å 'føle seg litt utafor'. Sånn blir det med svigerfamilier, foreninger, vennekretser og arbeidsmiljø videre i livet hans. La han likegodt lære seg å takle det nå. Kan hende er det en følelse hos han, ikke en utestengings-vilje hos vertskapet?

Du høres veldig sårbar ut, ikke overfør det til din sønn, vær så snill!

Jeg syntes det taes alt for lite hensyn til barn som ufrivillig bli en kasteball mellom egne foreldre, besteforeldre, stebesteforeldre og en familier man ikke ØNSKER å forholde seg til.

At moren har valgt en annen familie å forholde seg til, uten å lytte til ungens ønske skjer så alt for mye idag.

Skrevet

Jeg unnskylder sønnen min for at han ikke ville være med i selskapet...han føler seg litt uttafor for dette er ikke hans familie...

Jeg ser det ikke noe galt at han ble hjemme...men jeg ( som mor) ønsket at han også kunne kose seg med pizza. ( Glemte å si at min mann bestilte pizza til sin sønn når min sønn hørte på...lurer på hva min sønn tenkte akkurat da...)

Du skal ikke behøve unnskylde noen ting som helst for din sønn.Det er bra at dere ikke tvinger han til noe han ikke ønsker.

Klart gutten til mannen din skal være med, det er jo hans besteforeldre. Han kan sikkert velge å ikke være med når dere skal til dine foreldre.

Må si jeg syntes mannen din er smålig! Minner meg om min stefar fra helvete

Skrevet

Hvis det hadde vært motsatt...at det hadde vært hans sønn som ikke ville vært med...og det har vært jeg som har bestillt pizza bare til min sønn...da hadde det blitt #¤"/&%&!...

...og hadde jeg bestilt pizza til min sønn...som skulle bli hjemme...... med et tastetrykk...så hadde det blitt&%¤#"#"...

Da ser du selv hva du må gjøre.

Er dette noe som skjer hver dag, der din mann bevisst forskjellsbehandler dem så vet duu hva du må gjøre!

Skrevet

Nei, det er ikke "kun snakk om morsfølelser som har blitt krenket".

Det er snakk om at din mann har forsøkt å få med begge guttene ved å tilby alternativ meny. Det var ikke godt nok for din gutt, så han valgte å bli hjemme.

Det er også snakk om en mor som av respekt for sin mann ikke turte å bestille pizza selv, om du absolutt mente at gutten din burde ha fått det. Og hvis du har så stor respekt, for ikke å si frykt, for din mann, så har du et problem. Om du da ikke innerst inne var enig i at gutten din ikke trengte noen pizza.

Jeg vet at om en av våre unger valgte å bli hjemme, og den andre ble med på et arrangement, så ville ikke hjemmesitteren fått tildelt noen av de godene som deltakeren evt fikk. Er ungene store nok til å velge selv, så får de stå for valget.

Du vet ikke hva det vil si å være "bonusbarns" som du kalte det. Du kan ikke sammenligne med en velfungerende familie der alle er i slektsbånd med hverandre.

Foreldre som drar inn mine dine og alle andres barn, sliter som oftest med det samme.

Og det er vel egentlig barnet som blir holdt som "gissel" her mellom to voksne som ikke klarer å sette grenser for hverandre.

Men uansett, barnet kommer til å bebreide de voksne når de blir voksen selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...