Gjest for fremtiden Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg kikker på forskjellige fond for fremtidig sparing. Noe som går igjen når jeg kikker er "morningstar rating." Hva er det? Sier det noe om risikoen? 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Morningstar Rating baserer seg på fondenes historiske avkastningstall- og risikotall fratrukket kostnader. Tildeling av stjerner, fra en til fem, skjer relativt innenfor den kategorien som fondet tilhører. De 10 prosent beste fondene får fem stjerner, 22,5 prosent får fire stjerner, 35 prosent får tre stjerner, 22,5 får to stjerner de siste 10 prosent får en stjerne. Alle fond som er tilgjengelig for salg i Europa kategoriseres og vurderes opp mot hverandre. Aksjefond som er yngre en tre år får ikke tildelt stjerner. 0 Siter
Gjest for fremtiden Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Morningstar Rating baserer seg på fondenes historiske avkastningstall- og risikotall fratrukket kostnader. Tildeling av stjerner, fra en til fem, skjer relativt innenfor den kategorien som fondet tilhører. De 10 prosent beste fondene får fem stjerner, 22,5 prosent får fire stjerner, 35 prosent får tre stjerner, 22,5 får to stjerner de siste 10 prosent får en stjerne. Alle fond som er tilgjengelig for salg i Europa kategoriseres og vurderes opp mot hverandre. Aksjefond som er yngre en tre år får ikke tildelt stjerner. Tusen takk for info! Jeg har tenkt å ha et Norgefond, et Nordenfond og et som er inne på verdensmarkedet. Høres det bra ut? Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noe høyrisikofond. Har du noen gode tips? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.