Gå til innhold

Nyttårsfortsetter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det har jeg aldri hatt. Ei heller er jeg en slik som starter på ntt hver mandag. Min erfaring er at forandring og mål må jobbes med kontinuerlig, det er ikke noe som plutselig fungerer fordi jeg ønsker det slik.

Skrevet

Å onanere mer fordi jeg har lest at det er sunt for min sædproduksjon.

Hva er dine?

Gjest frudolén
Skrevet

Å onanere mer fordi jeg har lest at det er sunt for min sædproduksjon.

Hva er dine?

Slik skal det låte. STÅ på.

Skrevet

Slik skal det låte. STÅ på.

Takk, jeg skal gjøre mitt beste!

Skrevet

Nei, det har jeg aldri hatt. Ei heller er jeg en slik som starter på ntt hver mandag. Min erfaring er at forandring og mål må jobbes med kontinuerlig, det er ikke noe som plutselig fungerer fordi jeg ønsker det slik.

Det er jeg forsåvidt enig i. Samtidig synes jeg et nytt år også er en mulighet til å stoppe litt opp og tenke gjennom mine prioriteringer, og jeg har nettopp brukt min nettbanks regnskapsprogram og sett på hva jeg har brukt penger til i året som gikk. Det ga noen overraskelser...

Skrevet

Det er jeg forsåvidt enig i. Samtidig synes jeg et nytt år også er en mulighet til å stoppe litt opp og tenke gjennom mine prioriteringer, og jeg har nettopp brukt min nettbanks regnskapsprogram og sett på hva jeg har brukt penger til i året som gikk. Det ga noen overraskelser...

Jeg har sluttet å røyke i året som gikk og gått ned syv kilo, så jeg sier meg fornøyd for nå ;)

Men jeg håper jeg kan/klarer å ta opp joggingen igjen etter termin i mai. Så det er vel mitt vårfortsett :)

Skrevet

Jeg har sluttet å røyke i året som gikk og gått ned syv kilo, så jeg sier meg fornøyd for nå ;)

Men jeg håper jeg kan/klarer å ta opp joggingen igjen etter termin i mai. Så det er vel mitt vårfortsett :)

''Jeg har sluttet å røyke i året som gikk og gått ned syv kilo, så jeg sier meg fornøyd for nå ;)''

Som kjent går forbrenningen ned når man slutter å røyke pga. mangel på nikotin. Begynte du å trene istedenfor?

Skrevet

Jeg pleier i utgangspunktet ikke å ha forsetter, men i år har jeg det.

Først og fremst og aller viktigst skal jeg være mer "til stede" når jeg er sammen med barn jeg skal passe. Ikke parkere dem foran tv'n mens jeg gjør andre ting. Jeg har i det siste vært plaget av dårlig samvittighet fordi jeg bare skal ta en oppvask, ta en telefon eller sette over en vask når det helt klart kan vente til barnet har gått hjem.

Jeg skal bli flinkere til å spille spill og lese bøker med dem, og kanskje være mer ute sammen med dem....ja, jeg har mange forbedringspotensialer som barnevakt.

Dernest skal jeg bli flinkere til å gå tur alene. Det sitter fortsatt litt langt inne og bare ta en tur for turens skyld.

Jeg ønsker å klare å slappe bedre av i mitt eget selskap. Klare å slenge meg ned på sofaen med en god bok og ikke bli stresset av stillheten.

Jeg har også lyst til å kvitte meg med vanen om å spise nattmat...en forferdelig vane som har sneket seg inn i løpet av det siste året.

I likhet med de fleste andre har også jeg lyst til å kvitte meg med noen kilo.

Det er mye å ta tak i ser jeg nå...det er kanskje dumt å ha så mange forsetter, en blir lett skuffet over seg selv og føler seg mindreverdig når en ikke klarer det en setter seg fore, men jeg skal nå prøve!

Skrevet

Jeg skal ikke begynne å røyke i år heller. Dette er et nyttårsforsett jeg har klart å holde i over 20 år *ler*

Litt mer seriøs. Jeg skal også klare å holde vekta. Da må jeg passe maten og holde treningen. Jeg nekter å la kroppen forfalle dette året også:-)

Skrevet

Først og fremst og aller viktigst skal jeg være mer "til stede" når jeg er sammen med barn jeg skal passe. Ikke parkere dem foran tv'n mens jeg gjør andre ting. Jeg har i det siste vært plaget av dårlig samvittighet fordi jeg bare skal ta en oppvask, ta en telefon eller sette over en vask når det helt klart kan vente til barnet har gått hjem.

Jeg skal bli flinkere til å spille spill og lese bøker med dem, og kanskje være mer ute sammen med dem....ja, jeg har mange forbedringspotensialer som barnevakt.

Dernest skal jeg bli flinkere til å gå tur alene. Det sitter fortsatt litt langt inne og bare ta en tur for turens skyld.

Jeg ønsker å klare å slappe bedre av i mitt eget selskap. Klare å slenge meg ned på sofaen med en god bok og ikke bli stresset av stillheten.

Jeg har også lyst til å kvitte meg med vanen om å spise nattmat...en forferdelig vane som har sneket seg inn i løpet av det siste året.

Det er mye å ta tak i ser jeg nå...det er kanskje dumt å ha så mange forsetter, en blir lett skuffet over seg selv og føler seg mindreverdig når en ikke klarer det en setter seg fore, men jeg skal nå prøve!

Måten å holde forsetter på er å skrive dem ned i klartekst, og henge dem opp på et sted slik at du leser dem hver eneste dag. Lykke til:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Måten å holde forsetter på er å skrive dem ned i klartekst, og henge dem opp på et sted slik at du leser dem hver eneste dag. Lykke til:-)

Fysjamegda...;)))

Skrevet

Fysjamegda...;)))

Men det virker mye bedre selv om det er en tøff metode:-)

Skrevet

Være singel og ikke ta livet for seriøst, det kommer til å drepe meg uansett.

Skrevet

''Jeg har sluttet å røyke i året som gikk og gått ned syv kilo, så jeg sier meg fornøyd for nå ;)''

Som kjent går forbrenningen ned når man slutter å røyke pga. mangel på nikotin. Begynte du å trene istedenfor?

Nei, jeg ble gravid ;)

Skrevet

Skal prøve å planlegge middagene litt tidligere :)

Jeg ville vært fornøyd om jeg bare planla...*s*

Skrevet

Enda viktigere enn å ta opp jogging er kanskje å ikke ta opp røyking...*s*

Skrevet

Mange gode intensjoner her. Kanskje viktig å ikke bli for "perfeksjonistisk" i forhold til det å være barnevakt også. Bra å både aktivisere dem - og la dem aktivisere seg selv, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...