Gå til innhold

nyttårsaften......æsj

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Vi er ikke av de raskeste folka i verden når det gjelder å tromme sammen til kalas. I fjor var vi borte på nyttårafen, men de fire fem nyttåraftenene før det har vi vært aleine.

Slik blir det også i år.... Jeg vet ikke hva vi innbiller oss, men vi venter i det lengste i håp om å bli invitert til noen, men neida, det blir vi ikke. Våre venner (vi har mange) feirer med familien og når vi endelig fikk ut fingeren å inviterte noen andre hadde de allerede blitt invitert et annet sted.

Ja, så sitter vi her igjen da, aleine.. Vi spiser i seks tida og tida frem til kl 00.00 er uendelig lang. Forslag til hva vi kan finne på? Tror vi utsetter middagen litt iallefall.

Er det flere som har det slik? Nyttårsaften er oppskrytt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se en film som alle kan kose seg med, spille spill (kanskje dere har Nintendo Wii, Xbox eller lignende?), spise litt mer godteri på toppen av julegodteriet, lag en tidskapsel som dere kan åpne om ti år (eventuelt når dere flytter fra der dere bor nå), se gjennom alle bildene fra året som har gått og snakk om hva som har skjedd, skriv en adjektivhistorie om en nyttårsfeiring og la barna fylle inn adjektivene (avhenger av barnet/barnas alder), spis middagen som piknik på stuegulvet eller gå en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bor i nærheten av en opplyst skiløype - eller har gode hodelykter - så kan det være svært stemningsfullt å gå en skitur i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se en film som alle kan kose seg med, spille spill (kanskje dere har Nintendo Wii, Xbox eller lignende?), spise litt mer godteri på toppen av julegodteriet, lag en tidskapsel som dere kan åpne om ti år (eventuelt når dere flytter fra der dere bor nå), se gjennom alle bildene fra året som har gått og snakk om hva som har skjedd, skriv en adjektivhistorie om en nyttårsfeiring og la barna fylle inn adjektivene (avhenger av barnet/barnas alder), spis middagen som piknik på stuegulvet eller gå en tur.

:o) Takk for gode ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bor i nærheten av en opplyst skiløype - eller har gode hodelykter - så kan det være svært stemningsfullt å gå en skitur i mørket.

Ja, god idè! Takk:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å ta lærdom av dette? Inviter folk tidligere.

Selv var jeg også treig i år, men hadde i hvert fall planene klare på julaften, og inviterte folk da. Vi blir 11 til middag, men jeg tror vel at 5 vil dra før kl. 12 i natt. (3 ungdommer + 2 som skal veldig tidlig på jobb i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje på tide å ta lærdom av dette? Inviter folk tidligere.

Selv var jeg også treig i år, men hadde i hvert fall planene klare på julaften, og inviterte folk da. Vi blir 11 til middag, men jeg tror vel at 5 vil dra før kl. 12 i natt. (3 ungdommer + 2 som skal veldig tidlig på jobb i morgen)

Joda til neste år skal det bli forandring;o) Vi har allerede en avtale, men det hjelper ikke i kveld. Men vi skal nok kose vårs vi vettu:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også være alene - og jeg gleder meg!! Hyggelig med mye selskapligheter i jula, men nyttårsaften synes jeg er oppskrytt og med for mye stress og forventninger. Vi har vært i selskap de to siste nyttår, men har ikke gjort noe forsøk på å invitere eller bli invitert i år. Vi gleder oss til å se familiefilm, spille spill og å ta en liten svipptur ut i sprengkulda rundt midnatt og fyre av noen få raketter. Nokså standard, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner oss litt igjen... Har hatt det slik noen år vi også. I år ble vi faktisk invitert bort, og gleder oss veldig til det.

Vi har spist i 19-20-tiden, og så har vi sett på film og spilt spill sammen med ungene. Minstemann har blitt lagt, for så å bli vekket før midnatt. Har sendt opp litt fyrverkeri, og så lagt oss når vi kom inn igjen:)

Vi har kost oss veldig hjemme "alene" :)

Godt nyttår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er helt motsatt av dere. Vi skal være alene for 3dje år på rad - og storkoser oss med det. Tidligere var vi 4 vennepar som alltid var sammen på nyttårsaften - og så alternerte vi på hvem vi var hos. Det var hyggelig det, men vi har funnet ut at vi har det vel så hyggelig for oss selv. Vi er to voksne og to barn (6 og 8 år).

Kl. 17.00 går vi i fakkeltog i bydelen vår. Er hjemme rundt 18.30 og da har vi en liten seanse med stjerneskudd o.l. ute. Går inn rundt 19.00 - og da begynner vi å lage i stand til mat. Spiser ca. kl. 20.00.

Tradisjonen tro har vi fondue (Ja!, de som var så hippt på 80-tallet) og vi koser oss lenge ved bordet. I dag har vi ordnet til storfekjøtt, svinekjøtt og innbakt scampi .... og så blir det diverse tilbehør.

Deretter er det avslapping - kanskje en film - eller et spill. Og svusj så er klokka nesten midnatt - og da kler vi på oss å går ut. Treffer naboer utenfor døra - og hilser det nye året velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettere sagt enn gjort

Hadde det bar vært skiføre, så... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er helt motsatt av dere. Vi skal være alene for 3dje år på rad - og storkoser oss med det. Tidligere var vi 4 vennepar som alltid var sammen på nyttårsaften - og så alternerte vi på hvem vi var hos. Det var hyggelig det, men vi har funnet ut at vi har det vel så hyggelig for oss selv. Vi er to voksne og to barn (6 og 8 år).

Kl. 17.00 går vi i fakkeltog i bydelen vår. Er hjemme rundt 18.30 og da har vi en liten seanse med stjerneskudd o.l. ute. Går inn rundt 19.00 - og da begynner vi å lage i stand til mat. Spiser ca. kl. 20.00.

Tradisjonen tro har vi fondue (Ja!, de som var så hippt på 80-tallet) og vi koser oss lenge ved bordet. I dag har vi ordnet til storfekjøtt, svinekjøtt og innbakt scampi .... og så blir det diverse tilbehør.

Deretter er det avslapping - kanskje en film - eller et spill. Og svusj så er klokka nesten midnatt - og da kler vi på oss å går ut. Treffer naboer utenfor døra - og hilser det nye året velkommen.

Godt å høre:o) Vi koser oss også egentlig, og ungene syns det er helt ok å være alene. Jeg kjenner nå at det er deilig å bare ta tin som det kommer, ikke stresse med noe.

Ha en riktig god nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner oss litt igjen... Har hatt det slik noen år vi også. I år ble vi faktisk invitert bort, og gleder oss veldig til det.

Vi har spist i 19-20-tiden, og så har vi sett på film og spilt spill sammen med ungene. Minstemann har blitt lagt, for så å bli vekket før midnatt. Har sendt opp litt fyrverkeri, og så lagt oss når vi kom inn igjen:)

Vi har kost oss veldig hjemme "alene" :)

Godt nyttår :D

Godt nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også være alene - og jeg gleder meg!! Hyggelig med mye selskapligheter i jula, men nyttårsaften synes jeg er oppskrytt og med for mye stress og forventninger. Vi har vært i selskap de to siste nyttår, men har ikke gjort noe forsøk på å invitere eller bli invitert i år. Vi gleder oss til å se familiefilm, spille spill og å ta en liten svipptur ut i sprengkulda rundt midnatt og fyre av noen få raketter. Nokså standard, med andre ord!

Flott, vi gleder oss også nå:o) Deilig å slippe å stesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vi kjenner er sammen med de samme de alltid har vært sammen med så jeg kjenner ikke igjen problemet :)

Kunne kanskje ha tenkt meg å endre litt på dette men da må jo noen andre også endre og det er ikke så lett.

Vi har feiret med de samme folka i årevis og det er jo kjempehyggelig, men nå kunne jeg egentlig tenke meg å feire sammen med noen som har jevngamle barn, naboer el. De andre vi feirer med har også barn, men de er yngre enn våre og vi bor ikke helt samme sted så de omgås ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Waldorf

Vi var også alene. Etter en del julebesøk syntes jeg det var greit. Men følte meg litt teit når vi skulle skyte opp raketter, og naboen sto der med sine venner.

Årets Waldorfhistorie?

Kom på at vi manglet blå druer, så kjøpte det på vei hjem på bensinstasjonen. Kom hjem så hadde vi bare et eple, vi som alltid har epler....Jeg speidet rundt i stua, da jeg ofte har de på et fat der. Nei, ingen epler. Ok, da lagde jeg det med et eple, og et granateple. Fruktsalat uten sukker istedenfor ananas som vi heller ikke hadde. Valnøtter og stangselleri hadde vi :)

Også hva skjedde, jo vi glemte at den sto i kjøleskapet :o Og i dag ser jeg innerst i bokhylla et lite fat med to epler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vi var også alene. Etter en del julebesøk syntes jeg det var greit. Men følte meg litt teit når vi skulle skyte opp raketter, og naboen sto der med sine venner.

Årets Waldorfhistorie?

Kom på at vi manglet blå druer, så kjøpte det på vei hjem på bensinstasjonen. Kom hjem så hadde vi bare et eple, vi som alltid har epler....Jeg speidet rundt i stua, da jeg ofte har de på et fat der. Nei, ingen epler. Ok, da lagde jeg det med et eple, og et granateple. Fruktsalat uten sukker istedenfor ananas som vi heller ikke hadde. Valnøtter og stangselleri hadde vi :)

Også hva skjedde, jo vi glemte at den sto i kjøleskapet :o Og i dag ser jeg innerst i bokhylla et lite fat med to epler....

hahaha:o) Godt nytt år!! Kvelden i går blei fin den. Ungene fløy ut og inn o hadde selskap av nen andre nabounger som heller ikke hadde besøk. I halv tolv tida var vi ute og møtte masse naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

"Ja, så sitter vi her igjen da, aleine"

Og slik vil det bli også i årene fremover, hvis dere ikke tar tak i dere selv og inviterer noen.

Hvorfor gjorde dere ikke gjengjeld overfor de vennene som inviterte dere i fjor? Kanskje de forventet å bli invitert hjem til dere i år?

Folk som ikke gjør gjengjeld noen gang, blir droppet ut av invitasjonlisten. Husk at andre (akkurat som dere) også kunne synes det var hyggelig å bli bedt bort av til. Ikke bare stelle i stand for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets Waldorfhistorie?

Her ble det waldorf med tropisk frukt i stedet for bare ananas ;-) Hadde bare tropisk frukt på boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

"Ja, så sitter vi her igjen da, aleine"

Og slik vil det bli også i årene fremover, hvis dere ikke tar tak i dere selv og inviterer noen.

Hvorfor gjorde dere ikke gjengjeld overfor de vennene som inviterte dere i fjor? Kanskje de forventet å bli invitert hjem til dere i år?

Folk som ikke gjør gjengjeld noen gang, blir droppet ut av invitasjonlisten. Husk at andre (akkurat som dere) også kunne synes det var hyggelig å bli bedt bort av til. Ikke bare stelle i stand for andre.

Vi var hjemme hos min mor i fjor og hun ble invitert hit, men kunne ikke.

Vi har allerede avtaler for neste år, så nå er det i box;o)

Vi koste oss i går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...