Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Gjest må ha det varmt
Skrevet

Jeg må ha det vedlig varmt på soverommet for å få sove. Har to ovner på som begge står på fullt, nærmere 30 grader. Jeg ligger med to gensere og en stilongs, noen ganger joggebukse. Dyne og ullpledd. Om det er kaldere så får jeg ikke sove. Noen ganger kan jeg plutselig bli for varm og da slår jeg av den ene ovnen. Hva er det som gjør at jeg er sånn?

Skrevet

Jøss. Jeg hadde krepert. Vi har det rundt 0 grader på soverommet, har riktignok både tynn og tykk ulldyne begge to, ligger så nakne som mulig - har ullsokker og varmeflaske da. Og sover som steiner hele natta.

Jeg hadde kontaktet legen om jeg var deg for det der kan umulig være normalt.

Skrevet

Tipper at du er anspent i kroppen, slik at du har vanskelig for å slappe av. Har du prøvd å bruke varmeflasker i sengen i stedet for å ha det så varmt i rommet? Og har du god dyne?

Gjest må ha det varmt
Skrevet

Jøss. Jeg hadde krepert. Vi har det rundt 0 grader på soverommet, har riktignok både tynn og tykk ulldyne begge to, ligger så nakne som mulig - har ullsokker og varmeflaske da. Og sover som steiner hele natta.

Jeg har hatt det slik noen år så jeg tror ikke det kan være noe alvorlig. Men kjedelig om jeg skal overnatte borte. Da fryser jeg for ingen tror at jeg må ha det sååå vårmt. Får meg heller ikke til å spørre om to ovner. Så da kan jeg like godt innstille meg på en natt uten søvn. Kjiipt.

Skrevet

''Vi har det rundt 0 grader på soverommet,''

Brrr... At dere orker! Er jo ikke akkurat normalt å ha det sånn heller da.

Her i huset ligger soveromstemperaturen på 18-19 grader. Men smaken er som baken osv. ;-)

Skrevet

frosken gir gode råd. I tillegg kan det virke som om du har noe dårlig blodsirkulasjon? Røyker du?

Gjest må ha det varmt
Skrevet

Tipper at du er anspent i kroppen, slik at du har vanskelig for å slappe av. Har du prøvd å bruke varmeflasker i sengen i stedet for å ha det så varmt i rommet? Og har du god dyne?

Har prøvd varmeflaske men det er akkuratt som jeg ligger bare å spenner meg når jeg har den. Varrmeflaske har derfor ikke hjelpt. Har brukt elektrisk varmeteppe noen ganger men det må jo slåes av når jeg legger meg så det hjelper bare litt.

Gjest må ha det varmt
Skrevet

frosken gir gode råd. I tillegg kan det virke som om du har noe dårlig blodsirkulasjon? Røyker du?

Nei, jeg røyker ikke. Jeg har hatt lavt jernlager vet jeg. Mulig jeg også har det nå. Noen som vet om det kan ha betydning?

Skrevet

Nei, jeg røyker ikke. Jeg har hatt lavt jernlager vet jeg. Mulig jeg også har det nå. Noen som vet om det kan ha betydning?

Det kan muligens ha betydning. Jeg ble litt varmere etter at jeg begynte med jerntilskudd.

Skrevet

Har prøvd varmeflaske men det er akkuratt som jeg ligger bare å spenner meg når jeg har den. Varrmeflaske har derfor ikke hjelpt. Har brukt elektrisk varmeteppe noen ganger men det må jo slåes av når jeg legger meg så det hjelper bare litt.

Det går an å ha flere varmeflasker i sengen, f.eks. en liten under korsryggen, en litt større på føttene osv.

Men den beste løsningen for deg er kanskje å ha varmovn med timerfunksjon på soverommet, slik at du kan ha det godt og varmt når du skal legge deg og at varmen så reduseres i løpet av natten.

Skrevet

Jeg har hatt det slik noen år så jeg tror ikke det kan være noe alvorlig. Men kjedelig om jeg skal overnatte borte. Da fryser jeg for ingen tror at jeg må ha det sååå vårmt. Får meg heller ikke til å spørre om to ovner. Så da kan jeg like godt innstille meg på en natt uten søvn. Kjiipt.

Hvis du skal overnatte borte, så kan du kanskje utstyre deg med et godt ullpledd og et par varmeflasker. Sannsynligvis bedre enn ingenting:-)

Gjest Megler Smekk
Skrevet

0 grader? Folk er gærne. Kan jo likegodt sove ute da.

Skrevet

0 grader? Folk er gærne. Kan jo likegodt sove ute da.

Sikkert forfriskende da :-)

Skrevet

Minner meg om en episode når jeg var fem år , og min tante fortalte at hun alltid måtte ha det varmt rundt seg, fordi hun frøs så veldig.

Da kommer en kommentar fra meg som jeg tror jeg kommer til å gå i graven med " men tante, da må jo du ha det utmerket når du har feber !";)

Skrevet

0 grader var friskt.

Vi liker også å ha det kjølig på soverommet, men 10-15 grader er kaldt nok :-)

Skrevet

Dårlig blodsirkulasjon?

Jeg kan ikke få fullrost spikermatta mi nok. Legger jeg meg på den sovner jeg på et blunk og blir skikkelig god og varm i hele kroppen pga at den får igang blodsirkulasjonen. Ulldyne kan jeg også varmt anbefale (ser akkurat ut som en vanlig dyne).

Uansett virker dette ganske unormalt, så jeg ville sjekka hos legen om du mangler noe i kroppen.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Sikkert forfriskende da :-)

Litt i friskeste laget, vil jeg tro...

-På Dol av og til
Skrevet

Dårlig blodsirkulasjon?

Jeg kan ikke få fullrost spikermatta mi nok. Legger jeg meg på den sovner jeg på et blunk og blir skikkelig god og varm i hele kroppen pga at den får igang blodsirkulasjonen. Ulldyne kan jeg også varmt anbefale (ser akkurat ut som en vanlig dyne).

Uansett virker dette ganske unormalt, så jeg ville sjekka hos legen om du mangler noe i kroppen.

Spennende å høre om den spiker matta. Tror den må prøves. Jeg sliter med søvnen, stiv kropp og hodepine.

Godt nyttår!

Skrevet

Litt i friskeste laget, vil jeg tro...

Ja,for min del også. Men min samboer liker det kaldt,så vi sover ikke på samme rom.

Skrevet

0 grader ja.. Brrrr.. vi har rundt 14 grader, og det er kaldt nok for meg. Da må jeg ha pysjoverdel på meg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...