Gå til innhold

Ny mobiltelefon :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bursdag er kjekt, og jeg har fått ny mobil i gave fra min kjære :D

Jeg skal velge selv hvilken jeg vil ha, og sliter litt...

iPhone synes jeg jo er helt utrolig stilig, men så er den jo ganske dyr i bruk.

Finnes det alternativer?

Hva med SE Satio?

Eller Nokia N97?

Hva med Samsung Omnia?

Eller noen av HTC sine nye?

Hva ville du valgt, og hvorfor?

Skrevet

Jeg har omnia og vil ikke anbefale den med mindre du går på valium 24/7 :-)

Dersom du skal ha touch-skjerm ville jeg valgt en telefon med kapasativ skjerm, reagerer på berøring - ikke trykk.

For eksempel Iphone, Xperia x10, HTC HD2 ..

Skrevet

Har hatt en Iphone siden sommeren, og den er ikke dyr i drift ;)

Laster ned det man trenger på Itunes og der finnest en mengde gratis applikasjoner alt fra spill til matoppskrifter :)

Kommer jo an på hva slags ab du velger med den Iphonen jeg her 500MB gratis i mnd og 100 stk meldinger gratis imnd og bruker ikke mere enn 200 i telefon og andre sms :)

helt greit syntes jeg :) Kan anbefale :)

Skrevet

''iPhone synes jeg jo er helt utrolig stilig, men så er den jo ganske dyr i bruk.''

Den blir ikke dyrere enn du gjør den.

Om du unngår automatisk å synke mail/kalender, og sterkt begrenser surfingen når du ikke er i (gratis) trådløst nettverk, blir det ikke dyrere enn med annen telefon.

Anbefaler absolutt iPhone :).

Skrevet

Dersom du skal ha touch-skjerm ville jeg valgt en telefon med kapasativ skjerm, reagerer på berøring - ikke trykk.

Så omnia er treg, eller frustrerende?

Og hva er forskjell på trykkømfintlig og berøringsømfintlig skjerm?

(Er litt blond på dette området...)

Skrevet

Har hatt en Iphone siden sommeren, og den er ikke dyr i drift ;)

Laster ned det man trenger på Itunes og der finnest en mengde gratis applikasjoner alt fra spill til matoppskrifter :)

Kommer jo an på hva slags ab du velger med den Iphonen jeg her 500MB gratis i mnd og 100 stk meldinger gratis imnd og bruker ikke mere enn 200 i telefon og andre sms :)

helt greit syntes jeg :) Kan anbefale :)

Hva slags abonnement har du da?

Skrevet

''iPhone synes jeg jo er helt utrolig stilig, men så er den jo ganske dyr i bruk.''

Den blir ikke dyrere enn du gjør den.

Om du unngår automatisk å synke mail/kalender, og sterkt begrenser surfingen når du ikke er i (gratis) trådløst nettverk, blir det ikke dyrere enn med annen telefon.

Anbefaler absolutt iPhone :).

Hmmmm, blir fristet!!!!!!!

Har du vanlig abonnement, eller et med noen MB inkludert?

Skrevet

Og jeg som vurderer Omnia HD. Syns den er så stilig.

Skrevet

Hmmmm, blir fristet!!!!!!!

Har du vanlig abonnement, eller et med noen MB inkludert?

Har abonnement via jobben, så slipper slike bekymringer :-).

Forsøker likevel å begrense surfingen utenfor huset/andre nettverk, da. Og vær særlig på vakt i utlandet - ellers blir det dyrt!

Skrevet

Treg, sliter med at skjermen stadig blir mindre følsom for berøring, hjørnene har knapt nok følsomhet i det hele tatt. Det blir mye feiltrykk og venting og heng som kan drive en stakkar fra vettet. Av og til henger den så ille når det ringer inn, blir helt forstyrret fordi det kommer en samtale - så man får ikke svart!

På den lyse side kan man bytte skjerm regelmessig, det koster bare en knapp hundrelapp fra ebay - om man er av den tekniske typen.

En berøringsfølsom telefon reagerer så fort du legger fingeren på den, de trykkfølsomme reagerer når du trykker på skjermen. Det er himmelvid forskjell. Prøv noens omnia som har vært i bruk i noen måneder, og prøv så noens Iphone. Forskjellen er enorm.

Det må nevnes at jeg har den gamle omnia i900, ikke omnia HD - men jeg har ikke hørt noe som tilsier at den nye ikke sliter med mange av de samme problemene.

Skrevet

Og jeg som vurderer Omnia HD. Syns den er så stilig.

Jeg har "gamle" Omnia i900, ikke HD - men de har ikke byttet ut skjermen til en berøringsfølsom skjerm såvidt jeg vet. Det er det største problemet. Telefonen har også fått mindre prosessorkraft, noe jeg finner merkelig da den bruker prosessorkraften til displayet og displayet har fått høyere oppløsning.

De kan ikke direkte sammenlignes siden min kjører windows mobile som operativsystem, mens omnia hd kjører symbian.

Det som frustrerer meg mest er at telefonen er FULL av feil, og i løpet av det hele ÅRET jeg har eid den har det ikke kommet en eneste oppdatering til den - og Samsung Norge kunne ikke svare på når det skulle komme. Faktisk presterte de to ganger å sende meg mail hvor det sto "vet ikke". Slett kundeservice.

De samme problemene ser ut til å gå igjen på Omnia HD:

http://www.petitiononline.com/fixi8910/petition.html

http://anphase.wordpress.com/2009/11/27/version-2-of-my-report-for-samsung-mobile/

Skrevet

Se også svaret mitt til Candyqueen_83 :)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg har SE Satio, og jeg er ikke helt fornøyd. Men nå er jeg ikke helt glad i sånne touch-greier så de kan jo være det som spiller litt inn. Kameraet er kjempebra, men ellers syns jeg den er tungvint og litt knotetet å bruke. Har hatt den i to mnd, og allerede nå må den inn på rep da innkommende samtaler ikke blir hørt av meg men av den i andre enden. Da må jeg skru av telefonen og så skru den på igjen. Ganske slitsomt. Neste telefon skal bli en god gammeldags telefon med knapper.

Skrevet

Har abonnement via jobben, så slipper slike bekymringer :-).

Forsøker likevel å begrense surfingen utenfor huset/andre nettverk, da. Og vær særlig på vakt i utlandet - ellers blir det dyrt!

Ah! Heldiggris :)

Hva om man kjøper mobilen i utlandet, uten abonnement?

Skrevet

Jeg har SE Satio, og jeg er ikke helt fornøyd. Men nå er jeg ikke helt glad i sånne touch-greier så de kan jo være det som spiller litt inn. Kameraet er kjempebra, men ellers syns jeg den er tungvint og litt knotetet å bruke. Har hatt den i to mnd, og allerede nå må den inn på rep da innkommende samtaler ikke blir hørt av meg men av den i andre enden. Da må jeg skru av telefonen og så skru den på igjen. Ganske slitsomt. Neste telefon skal bli en god gammeldags telefon med knapper.

Hmmmm, høres jo ikke bra ut :(

Jeg har veldig lyst på mobil med berøringsskjerm - mest fordi jeg synes de er fine... Kanskje det ikke er så praktisk...

Skrevet

Jeg har "gamle" Omnia i900, ikke HD - men de har ikke byttet ut skjermen til en berøringsfølsom skjerm såvidt jeg vet. Det er det største problemet. Telefonen har også fått mindre prosessorkraft, noe jeg finner merkelig da den bruker prosessorkraften til displayet og displayet har fått høyere oppløsning.

De kan ikke direkte sammenlignes siden min kjører windows mobile som operativsystem, mens omnia hd kjører symbian.

Det som frustrerer meg mest er at telefonen er FULL av feil, og i løpet av det hele ÅRET jeg har eid den har det ikke kommet en eneste oppdatering til den - og Samsung Norge kunne ikke svare på når det skulle komme. Faktisk presterte de to ganger å sende meg mail hvor det sto "vet ikke". Slett kundeservice.

De samme problemene ser ut til å gå igjen på Omnia HD:

http://www.petitiononline.com/fixi8910/petition.html

http://anphase.wordpress.com/2009/11/27/version-2-of-my-report-for-samsung-mobile/

Da er den tatt ut av konkurransen :)

Skrevet

Hmmmm, høres jo ikke bra ut :(

Jeg har veldig lyst på mobil med berøringsskjerm - mest fordi jeg synes de er fine... Kanskje det ikke er så praktisk...

Høyeste ønsket for meg er en som har begge deler.

Skrevet

Høyeste ønsket for meg er en som har begge deler.

Ja, det hadde nok vært greit - så kunne man velge :)

Ulempen er vel at mobilen vil bli ganske tykk?

Skrevet

Ja, det hadde nok vært greit - så kunne man velge :)

Ulempen er vel at mobilen vil bli ganske tykk?

Den vil vel bli like tykk som de fleste mobiler med utfellbart tastatur, for selve skjermen er ikke mange mm tykkere selv om den er berøringsfølsom.

Jobb/vakttelefonen min har utfellbart tastatur og er ikke spesielt stor.

Skrevet

Den vil vel bli like tykk som de fleste mobiler med utfellbart tastatur, for selve skjermen er ikke mange mm tykkere selv om den er berøringsfølsom.

Jobb/vakttelefonen min har utfellbart tastatur og er ikke spesielt stor.

Nei, du har vel rett i det :)

Uff, aner ikke hva jeg skal velge...

Akkurat nå står det mellom iPhone, HTC Hero og SE Satio - tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...