Gå til innhold

vin holdbarhet uåpnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en rødvin som jeg fikk i 2004.

Den heter Cantina zaccagnini. Italiensk rødvin.

Den såkalte pinne vinen.

Er den brukbar? Fint med litt raskt svar.... ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Det jeg klarer finne på den vinen på google er at den anbefales å drikkes innen 3 år.

Da er det bare èn måte å finne ut om den fremdeles er brukbar på ;-)

Skrevet

Det jeg klarer finne på den vinen på google er at den anbefales å drikkes innen 3 år.

Da er det bare èn måte å finne ut om den fremdeles er brukbar på ;-)

tusen takk for svar...tenkte ikke på å google. stresser litt skjønner du. :) Hadde tenk å gi den i vertinnegave, men da får jeg finne en annen. :)

Takk igjen! Godt nyttår!

Skrevet

Hvor lenge en vin er holdbar henger helt sammen med hvordan den har vært oppbevart.

Når en leser på nettet om vin som skal oppbevares over år, forutsettes at den er oppbevart i riktig temperatur (gjerne 10-14 grader) og liggende.

Om en vanlig vin holder seg 3-4 år stående i romtemperatur vil gjerne avhenge av korken - er korken hel og tett er antakelig vinen god. Men ofte blir korken tørr slik at luft trenger inn i vinen og ødelegger den.

Skrevet

Hvor lenge en vin er holdbar henger helt sammen med hvordan den har vært oppbevart.

Når en leser på nettet om vin som skal oppbevares over år, forutsettes at den er oppbevart i riktig temperatur (gjerne 10-14 grader) og liggende.

Om en vanlig vin holder seg 3-4 år stående i romtemperatur vil gjerne avhenge av korken - er korken hel og tett er antakelig vinen god. Men ofte blir korken tørr slik at luft trenger inn i vinen og ødelegger den.

Takk. :)

Jeg fant en vin jeg ikke har hatt i hus så lenge. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...