Gå til innhold

Ujevnhet på øyeeplet og rødt i det hvite

Anbefalte innlegg

Gjest myopia
Skrevet

Merka at det var vondt i det ene øyet mitt, og da er det rødt hvor det hvitt er (ytterst, mot øret), ser ut som et sprengt blodkar. Men i tillegg er det altså vondt, og når jeg kjenner med fingeren, er den en ujevnhet der, som en liten kul eller noe.

Kan legge til at jeg bruker linser.

Noen som har opplevd dette og vet hva det kan være?

Var og undersøkte øynene NØYE hos optikeren for et par mnd siden, og han brukte masse apparater. Fant ikke noe galt da.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Det høres ut som en betennelse?

Jeg ville prøvd å skylle masse med saltvannsdråper og hvile øynene, men blir du ikke bra innen i morgen ville jeg søkt lege.

Kanskje du må få en antibiotikasalve/dråper.

Skrevet

Hei,

Det kan være en betennelse som Mirakelet sier, ja. Vet om tilfeller som høres likedan ut.

Om det trenger behandling kan jeg dog ikke uttale meg om.

Mvh

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg hadde forøvrig noe lignende, men da i øyelokket innerst mot nesen, det viste seg aå være en betent talgkjertel inne i øyelokket, selve øyehviten ble rød og det verket i øyet.

Behandlingen jeg fikk var Fucitalmic øyesalve samt å skylle øynene med saltvannsdråper og massere i øyekroken for å drenere pusset... kom seg etter noen dagers behandling :)

Jeg ville uansett oppsøkt lege, øynene ekke noe man skal kødde med :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...