Gå til innhold

Når pakker dere vekk jula?

Anbefalte innlegg

Gjest jula varer helt til påske?
Skrevet

Bare lurer jeg... jeg har lyst til å ha den fremme lengst mulig :)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• pekkaline

4

• Colette

2

• blanke ark

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Begynner nok så smått idag, har mengder da så det er ikke gjort på en dag.

Jeg er lei av det nå.

Skrevet

Jeg har tydeligvis våkna lenge før resten av familien i dag, og har brukt tidlige morgentimer til å plukke diskret ned pynt her og der. Regner med at huset er tomt til tirsdagen, og så går juletreet 13. dag jul, og det er vel onsdag.

Skrevet

Jeg har vel egentlig mest lyst å pakke bort jula idag, men for ungenes skyld venter vi til helgevasken i neste uke (tipper vi hiver ut alt på onsdag) ;)

Gjest DOLine
Skrevet

Julaften kl. 10. Da er gavene pakket opp, og juletreet blir lagt tilbake i kofferten.

Skrevet

Jeg gjør det som regel første helg etter nyttår. Orker ikke styre med det på en arbeidsdag, og jeg synes det skal få være framme til over nyttårsdagene, siden vi ikke pynter før 23. / 24. desember.

Hvis nyttårsaften er fredag eller lørdag, venter jeg som regel en uke til. Men i år blir det nok førstkommende søndag.

Skrevet

13. dag jul - altså 6. januar, sånn ca :)

Heter det ikke tyvende dag jul, 13 januar?

Skrevet

Her hos kjæresten tar vi nok ned jula på søndag ettersom nyttårshelga er såpass lang i år, foreløbig er det bare koselig. :o)

Hjemme hos meg selv drøyer det vel en stund ennå av flere grunner.

-På Dol av og til
Skrevet

Tar vekk litt og litt....så blir det ikke så tomt og trist med en gang. Men juletreet vil jeg ha hele neste uke.

Skrevet

Det går normalt ca en ukes tid inn i det nye året, og helst bortrydding på en helgedag. Nå synes jeg det er litt tidlig å ta bort alt førstkommende søndag, men litt lenge å vente helt til neste søndag, så da spørs det... Og med i regnestykket er at husbonden er bortreist hele neste uke, hvilket gjør bortrydding på kveldstid enda mindre aktuelt, så det taler for rekordtidlig bortrydding søndag 3. januar...

Skrevet

Begge deler :)

Skrevet

Noen gjør det 13.dag og noen gjør det 20.dag.

Jeg har vokst opp med at jula pakkes bort 13. dag, og det passer meg egentlig veldig greit. Begynner som regel å bli litt lei da :)

Gjest alt man kan
Skrevet

13. dag jul heter selvsagt ikke 20. dag jul. :P

Det er to helt forskjellige dager, nemlig 6 og 13 januar :))

Skrevet

Noen gjør det 13.dag og noen gjør det 20.dag.

Jeg har vokst opp med at jula pakkes bort 13. dag, og det passer meg egentlig veldig greit. Begynner som regel å bli litt lei da :)

Ok, så begge datoene er juleslutt. :)

Husker vi hadde julepynten fremme helt il 20dag jul i min barndom.

Nå pyntes det heller tidlig og avsluttes tidlig. Tidene endrer seg.

Skrevet

13. dag jul heter selvsagt ikke 20. dag jul. :P

Det er to helt forskjellige dager, nemlig 6 og 13 januar :))

*blæææh*

Skrevet

Jeg er vant med fra barndommen at vi hadde juletreet til midten/slutten av januar. Selv rydder jeg alt vekk ca 20.dag jul.

Skrevet

Den pakka jeg vekk den dagen unga dro til faren sin. Altså 4. juledag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...