Gå til innhold

Når pakker dere vekk jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så begge datoene er juleslutt. :)

Husker vi hadde julepynten fremme helt il 20dag jul i min barndom.

Nå pyntes det heller tidlig og avsluttes tidlig. Tidene endrer seg.

Ja, det gjør det :)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• pekkaline

4

• Colette

2

• blanke ark

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest alegre
Skrevet

Ryddet ut jula i dag. Det eneste som fortsatt er framme er alle de koselige julekortene som henger i gangen. (+ ei hvit julestjerne som får bli en stund til selv om jeg aller helst har lyst til å bytte den mot primula i morgen)

Gjest annlovinda
Skrevet

Tenker vi pakker ned pynten og kaster ut juletreet på søndag. Vi pleier å pakke vekk jula første helga etter nyttårsaften. Greit å ha det ute når hverdagen er tilbake igjen.

Gjest majas mamma
Skrevet

Tenker jeg lar det stå ut kommende uke, og tar alt den helga. Koselig med tre og pynt, men vi har liten stue, så når det er trangt fra før er det enda trangere med et juletre som jeg ifølge min skal "trøkke inn" i stua. Og når treet vel er ute skal vi fortsette med oppussing vi begynte med før jul. Nå har vi tatt kontoret som rom til dattera, og skal bokstavelig talt slå ut en vegg inn til det tidligere barnerommet. Da får vi 8 m2 større stue, og jeg har fått lov til å velge et stooooort tre til neste år, isteden for den lille pingla vi har nå. Og savner jeg jula kan jeg bare titte over til naboen. Hun henger opp julestjerna i begynnelsen av november og lar den henge til påske.

Gjest alt man kan
Skrevet

*blæææh*

hi hi

Gode ønsker for det nye året! ;))

Gjest Aimabel
Skrevet

Det gjorde jeg i stad, samtidig med en stor ryddesjau i loft og kjeller.

Skrevet

Når nyttårsaften er unnagjort, så er det slutt på jula for mitt vedkommende. Så i dag forsvant alt sammen, og det er herlig :-)

Gjest jula varer helt til påske?
Skrevet

Noen gjør det 13.dag og noen gjør det 20.dag.

Jeg har vokst opp med at jula pakkes bort 13. dag, og det passer meg egentlig veldig greit. Begynner som regel å bli litt lei da :)

Hvorfor 13. eller 20.? Er det bare ulike tradisjoner det?

Jeg syns jula er altfor kort.... så om 20. er tradisjon så passer det best for meg. Men helst helt til påske. I alle fall den utvendige belysningen, det er så koselig å gå turer om kveldene og se de fine lysa... sukk, blir synd når de pakker vekk lysa.

Rent praktisk så er vel 13. juledag bra om man har ekte juletre, da

rekker man å kvitte seg med treet før hele stua blir full av barnåler :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg syns jula er altfor kort.... så om 20. er tradisjon så passer det best for meg. Men helst helt til påske. I alle fall den utvendige belysningen, det er så koselig å gå turer om kveldene og se de fine lysa... sukk, blir synd når de pakker vekk lysa.

Hele stua vår var full av barnåler i dag, selv om vi hadde kjøpt selbugran. Trodde det var en av de som skulle drysse mindre. Neste år tar vi like gjerne vanlig gran, like fin og billigere.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha glede av å feire jul når det ikke er jul lenger:-)

Gjest Niccola
Skrevet

En gang utpå nyåret, når vi har tid. Tipper det blir helga om en uke. Synes også det er fryktelig koselig med jul i huset, er jo ikke bare nisser liksom. Og det blir så tomt etterpå. :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tenker vi pakker ned pynten og kaster ut juletreet på søndag. Vi pleier å pakke vekk jula første helga etter nyttårsaften. Greit å ha det ute når hverdagen er tilbake igjen.

Slik gjør vi også det. Når hverdagen kommer så er det ingen vits å ha jul hjemme i stua lengre.

Skrevet

Nå har jeg omtrent akkurat fått den i hus, så ikke snakk om at jeg gidder å ta fram eskene og pakke ned alt igjen så fort som mulig. Til og med julestjerna får nok henge i kjøkkenvinduet til i slutten av januar, og så får vi se på når resten forsvinner. Har heldigvis ikke tatt fram så veldig mye i år, men liker rødt så godt at de fargene skal få være her litt til :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nå har jeg omtrent akkurat fått den i hus, så ikke snakk om at jeg gidder å ta fram eskene og pakke ned alt igjen så fort som mulig. Til og med julestjerna får nok henge i kjøkkenvinduet til i slutten av januar, og så får vi se på når resten forsvinner. Har heldigvis ikke tatt fram så veldig mye i år, men liker rødt så godt at de fargene skal få være her litt til :)

Egentlig veldig interessant at folk er så forskjellig.

Eeeeeeelsker jula. Og nyter den til det fulle- men når hverdagen kommer så er det hverdag for meg, og julesakene går ut. Jeg regner med å pakke ned i morgen- eller senest søndag.

Skrevet

Vi venter til neste helg, tenker jeg. Vi har vært så lite hjemme i jula, at vi må ha pynten hos oss litt til :-)

Gjest dere trenger ikke vite hvem som har bursdag 8. januar...
Skrevet

Jeg har bursdag 8 januar, og som liten var det tradisjon at julepynten aldri ble tatt vekk før januarbarnet hadde hatt bursdag.

Skjønner at folk som pynter i midten av desember ønsker å få ut pynten tidlig, men vi pynter ikke noe før 23. desember, og pynten skal da uansett få stå mer enn ei lita uke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...