Gå til innhold

Når pakker dere vekk jula?

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• pekkaline

4

• Colette

2

• blanke ark

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor 13. eller 20.? Er det bare ulike tradisjoner det?

Jeg syns jula er altfor kort.... så om 20. er tradisjon så passer det best for meg. Men helst helt til påske. I alle fall den utvendige belysningen, det er så koselig å gå turer om kveldene og se de fine lysa... sukk, blir synd når de pakker vekk lysa.

Rent praktisk så er vel 13. juledag bra om man har ekte juletre, da

rekker man å kvitte seg med treet før hele stua blir full av barnåler :)

Jeg vet ikke helt hvorfor 13. og 20. har blitt tradisjoner...

Vi hugger treet vårt siste helga før julaften, og har aldri problemer med rying. Til nå har vi vel sett 3-4 barnåler på gulvet :)

Jeg synes det er godt å finne tilbake til huset mitt igjen - innvendig. Derfor synes jeg det er godt å ta bort julepynten 13. dag.

Men jeg er litt enig med deg, lysdekorasjoner (fine sådanne) er utrolig koselig, og det er trist når de forsvinner.

Skrevet

Lysene i vinduene ble hengende så lenge at da jula kom tilbake var det bare å skru dem på igjen.

fargeklatten
Skrevet

Jeg har fjernet juletreet i går og nå går nissene bort en etter en. Men rødfargen på duker og alle lysene får står lenge enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...