Gå til innhold

jeg skulle ønske jeg var mann akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

Da ville jeg ikke ha sittet her med de hersens menssmertene. jeg blir gal av smertene snart !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Skrevet

Føler med deg :(

Ibux og Paracet, ryllik-te og sofaleie anbefales :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Stakkars, jeg vet hvordan du har det. Kjenner du til disse kjerringrådene:

*Ligg unna søtt og salt. Du får ekstra lyst på det når du har mensen, men det bare forsterker smertene dine. Så ingen trøstespising, stapp det innerst i skapet.

*Trim hjelper. Nå har du nok bare lyst til å krølle deg sammen i sofaen. Men prøv å komme deg opp og bruke kroppen. Før neste mens kan du forebygge. I de site par dagene før mens, så ta noen skikkelige treningsøkter, det hjelper faktisk.*

*Varme lindrer. Legg en varmeflaske på magen.*

*Kombinasjonen Ibux/Paracet hjelper mange, men prøv å begrense bruken. Jeg får vel kjeft for dette punktet, men min erfaring er at til mer smertelindring jeg tar, til mer trenger jeg neste gang. Så jeg tar svært sjelden smertestillende, jeg prøver å finne andre metoder, og har med tiden opparbeidet meg høy smerteterskel.

Gjest efexora
Skrevet

*Ligg unna søtt og salt. Du får ekstra lyst på det når du har mensen, men det bare forsterker smertene dine. Så ingen trøstespising, stapp det innerst i skapet.

*Trim hjelper. Nå har du nok bare lyst til å krølle deg sammen i sofaen. Men prøv å komme deg opp og bruke kroppen. Før neste mens kan du forebygge. I de site par dagene før mens, så ta noen skikkelige treningsøkter, det hjelper faktisk.*

*Kombinasjonen Ibux/Paracet hjelper mange, men prøv å begrense bruken. Jeg får vel kjeft for dette punktet, men min erfaring er at til mer smertelindring jeg tar, til mer trenger jeg neste gang. Så jeg tar svært sjelden smertestillende, jeg prøver å finne andre metoder, og har med tiden opparbeidet meg høy smerteterskel.

takk for tipsene men klarer bare ikke å gå nå:(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

takk for tipsene men klarer bare ikke å gå nå:(

Da bare krøller du deg i sofaen under et pledd med varmeflasken. Det er helt lov :-) (Smertestillende er også lov, det er bare du som vet hvor vondt du har.)

Men prøv trening før neste mens, kanskje du da slipper lettere.

Gjest efexora
Skrevet

Da bare krøller du deg i sofaen under et pledd med varmeflasken. Det er helt lov :-) (Smertestillende er også lov, det er bare du som vet hvor vondt du har.)

Men prøv trening før neste mens, kanskje du da slipper lettere.

ja hvis jeg blir klar over at det er på gang. Denne gangen skjedde det veldig brått, forvekslet det med andre smerter blir smerten mindre om jeg går på p-piller?

Gjest cyklocapron?
Skrevet

ja hvis jeg blir klar over at det er på gang. Denne gangen skjedde det veldig brått, forvekslet det med andre smerter blir smerten mindre om jeg går på p-piller?

Det finnes hjelp å få. Har du forsøkt Cyklocapron, som demper blødningsmengde og dermed også smerte? Fikk nærmest skjenn fra min gyn for at jeg ikke hadde presentert problemet til henne før. "Kvinner tror det er meningen at de skal lide i stillhet", sa hun ;)

Gjest efexora
Skrevet

Det finnes hjelp å få. Har du forsøkt Cyklocapron, som demper blødningsmengde og dermed også smerte? Fikk nærmest skjenn fra min gyn for at jeg ikke hadde presentert problemet til henne før. "Kvinner tror det er meningen at de skal lide i stillhet", sa hun ;)

jeg går ut ifra at det er en p-pille? er det noe nytt?

Gjest cyklocapron?
Skrevet

jeg går ut ifra at det er en p-pille? er det noe nytt?

Nei, det er ingen p-pille. Det er et blødningsdempende preparat som jeg tar ved behov, og bare de dagene jeg blør mest. I mitt tilfelle fikk jeg også fjernet en polypp. Med reduserte blødninger, så er det mindre blod som må passere livmorhalsen, og mindre smerter. Tror det var sånn omtrent gyn forklarte det. Samme hva, så hjelper det på.

Gjest majas mamma
Skrevet

Ta deg en tur til gynekolog. Det kan være ting som kan gjøres for å minske menssmerter, både medisinsk og muligens også på andre måter. Kanskje bør du få sjekket ut om du har en cyste. Disse er som regel helt ufarlige men kan gi smerter ved mens. En venninne var også plaget av sterke menssmerter, legen anbefalte en utskraping pga tykke

slimhinne i livmoren. Det hjalp. Kan sikkert være andre ting også, men er jo ingen grunn til å plages slik hvis noe kan gjøres.

Gjest efexora
Skrevet

Nei, det er ingen p-pille. Det er et blødningsdempende preparat som jeg tar ved behov, og bare de dagene jeg blør mest. I mitt tilfelle fikk jeg også fjernet en polypp. Med reduserte blødninger, så er det mindre blod som må passere livmorhalsen, og mindre smerter. Tror det var sånn omtrent gyn forklarte det. Samme hva, så hjelper det på.

har aldri hørt om det før, har det eksistert lenge?

Skrevet

''Kombinasjonen Ibux/Paracet hjelper mange, men prøv å begrense bruken. Jeg får vel kjeft for dette punktet, men min erfaring er at til mer smertelindring jeg tar, til mer trenger jeg neste gang. Så jeg tar svært sjelden smertestillende, jeg prøver å finne andre metoder, og har med tiden opparbeidet meg høy smerteterskel.''

Bruk av ibux noen dager hver måned skal ikke kunne medføre behov for høyere dose neste gang. Mange bruker for lav dose til at de kan oppnå tilstrekkelig virkning, og dermed blir totalforbruket større enn om man følger en litt annen doseringsplan. Vet at en del leger anbefaler å ta 600 mg ibux ved første tegn til antydningsvise menssmerter, og så nye 600 mg etter en time. Ved denne doseringen vil mange bli relativt smertefrie, men det er avgjørende å ta nsaids (ibux, napren etc. ) ved første tegn til smerter. Nsaids virker ikke bare smertelindrende, men gjør også noe med selve årsaken til menssmerter.

Gjest seriøst js
Skrevet

Syns det hjelper litt å stimulere klitoris og få noen orgasmer.

Gjest cyklocapron
Skrevet

har aldri hørt om det før, har det eksistert lenge?

Vet ikke om det har eksistert lenge. Jeg fikk det i fjor, etter mange års plager (og etter å ha byttet til kvinnelig gyn...). Søk på det på forum. Mener jeg har sett andre som har nevnt det tidligere.

Gjest efexora
Skrevet

Vet ikke om det har eksistert lenge. Jeg fikk det i fjor, etter mange års plager (og etter å ha byttet til kvinnelig gyn...). Søk på det på forum. Mener jeg har sett andre som har nevnt det tidligere.

Vet du om det bare demper blødningene? Kan det ha noen effekt mot eggløsningsplager også?

Gjest cyklokapron
Skrevet

Vet du om det bare demper blødningene? Kan det ha noen effekt mot eggløsningsplager også?

Det går bare på blødning, og kan ikke brukes hvis anlegg for blodpropp el. Søk her: http://www.felleskatalogen.no/ og merk at rett skrivemåte for preparatet er cyklokapron.

Skrevet

Har hatt det sånn i MANGE år! En akupunktør har justert pms'en, mensen & smertene til det halve - og vel så det. Vel verdt et forsøk om økonimien tillatter det - GODT NYTT ÅR :-)

Skrevet

Naproxen ble redningen for meg, fikk det i sin tid på resept, men nå til dags er det reseptfritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...