Gå til innhold

Gruer meg sånn til å begynne i ny jobb..........

Anbefalte innlegg

Gjest Helsesør
Skrevet

Har du ett trøstende ord. Begynner i ny jobb i neste uke, og gruer meg til å på nytt må sette meg inn i en lang prosess for å forstå helheten. Går på videreutdanning, så jeg har mye å holde styr på i tillegg. Må slutte i min nåværende jobb etter 3 år pga av jeg ikke fikk fast jobb. Det positive i nyjobben er dog at denne er fast. Men er så redd for å ikke trives. I min nåværende jobb trives jeg svært godt både faglig og kollegialt, og føler jeg ennå har mye å lære.

Så dumt at jeg ikke kan fortsette.

Skrevet

Det er nok lurt å se positivt på det. Kanskje får du enda bedre kolleger i den nye jobben? Kanskje trives du enda bedre enn i den gamle?

Den første tiden i ny jobb er ekstra slitsom da man må sette seg inn i så mye nytt, men dette går seg jo til.

Lykke til :D

Gjest sitronmelissa
Skrevet

jeg er i en tilsvarende situasjon. Jeg jobbet ett sted, men etter at jeg fant ut at alt bare var rot og tull i ledelsen, så bestemte jeg meg for å slutte. Jeg begynte i ny jobb, men måtte ha en operasjon like etter og har vært sykemeldt i flere uker.

Det er mye å sette seg inn i når det er en ny jobb. Jeg pleier å ta med meg penn og papir og notere innimellom. Da er ting lettere å huske.

Det er trist å savne kollegaer men du kan jo tenke på at du får enda større kontaktnett nå. Du kan få enda flere venner. Og det er jo heller ikke sikkert at alle de du kjente på den forrige jobben vil bli værende der. De kan jo skifte jobb de også, slik at jobbmiljøet ville vært anderledes om du gikk tilbake dit om noen år.

Og hvis du overhodet ikke trives på den nye jobben så kan du også si opp. Men du må gi deg tid til å bli kjent med kollegaer og arbeidsoppgaver. Ting kan virke overveldende med en gang, men det pleier å gå seg til...

lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...