Gå til innhold

Foretrekker ¨å være sammen med voksne

Anbefalte innlegg

Gjest mammas

10-åringen min har ikke vært sammen med venner denne jula. Jeg har oppfordret ham til å ringe kompiser men han har ikke ønsket det. Vi har gård og bor litt øde til. Nærmeste sted til kamerater er 1 km. Vi har vært i et par julebesøk også hvor det har vært andre barn. Vår sønn foretrekke å snakke med de voksne, følger ivrig med på hva de voksne snakker om. Han er en snill gutt med godt humør. Ingen venner har ringt ham heller. På skolen har han noen venner han er med.

Har deres andre barn på samme alder unngått venner i jula? Har jeg grunn til bekymring?

Fortsetter under...

Gjest Mamma til en slik

Har to, 13 og 16. De har bare vært sammen med hverandre i jula. Og er det veldig mye ellers også.

13 åringen kan ha med kompiser hjem hver dag. 16 åringen er en likanes ungdom men trives best hjemme, alene, sammen med oss, eller sammen med søskenet.

Har følt litt bekymring jeg også, men tror nok bare at vi er forskjellige alle sammen og noen av oss trives i et litt annet tempo og med litt mindre folk.

Så lenge de er sosiale på andre områder og ikke viser mangel på glød ellers i livet så tror jeg ikke det er grunn til bekymring.

Gjest det samme her...

Gutten min på 12 år er slik.

Kan noen ganger ha med en kamerat hjem, men synes det er godt når han drar igjen.

Velger helst å være sammen med voksne, og slik har det alltid vært. Liker å "jobbe" med voksne ting, og er ikke så glad i å leike.

Men han er veldig livsglad og trives, så jeg prøver å ikke bekymre meg for mye...

Har også ei jente som er helt motsatt, som elsker å ha venninner med hjem. Barn er ulike.

''Har jeg grunn til bekymring?''

Kanskje - kanskje ikke. At han ikke har blitt oppringt av kamerater akkurat i julen ville jeg ikke vektlagt så mye, men jeg hadde fulgt ganske godt med i månedene som kommer om han har det ok med venner både på skolen og i fritiden. Av og til betyr det at barn foretrekker samvær med voksne, at de sliter sosialt.

Gjest ikke worry

Jeg har en onkel som var sånn, han elsket å være med voksne folk,

ble med moren sin på kvinneforening og basar og greier og skravlet med de voksne og de gamle...

han hadde vel jevnaldrende venner, men foretrakk de voksne.

Men han er helt normal nå, sosial som bare og god jobb og greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...