Gå til innhold

Dunjakke i god kvalitet/Parkas

Anbefalte innlegg

Gjest ny god jakke
Skrevet

Hvilken anbefaler du?

Norrøna, Bergans, Nike, Kari Traa, Peak P? Noen andre?

Kravet er at den ikke er klam, og at den er veldig varm.

Kanskje Canada Goose er et alternativ i kulda?

Skrevet

Bergans, uten tvil. Første vinteren jeg ikke fryser. De klærene er verdt hver krone. :0)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min fra Bergans. Var ute i minus 21 grader i jula og holdt varmen.

Gjest Frysepinn
Skrevet

Mitt største problem er å holde meg varm på føttene. Noen som har tips om forrøy som holder føttene tørre og varme, og i tillegg ser ok ut?

Skrevet

Mitt største problem er å holde meg varm på føttene. Noen som har tips om forrøy som holder føttene tørre og varme, og i tillegg ser ok ut?

Samme her... Alltid iskald på beina...

Skrevet

Bergans, uten tvil. Første vinteren jeg ikke fryser. De klærene er verdt hver krone. :0)

Selv om DU har Bergans. Hvordan kan du da vite at det er bedre enn F.eks Peak? Har du prøvd de andre merkene?

Jeg opplever at Peak har mer dun i jakkene sine. Altså mer dunfyll i gram. Parkas er varmere enn jakke, fordi den går godt nedenfor rompa.

Helsport har noen kjempevarme jakker. Jeg har prøvd en expedition jakke, og de er ekstremt varme. Men de koster jo en del da. Og så spørs idet hva man skal bruke jakka til.

Gjest dyrt er ikke nødvendigvis best
Skrevet

Vet du, jeg kjøpte en stilig lilla boblejakke fra HM for et par år siden.

Det var før lillaboomen,

men den er kjempegod og varm, avtagbar hette og avtagbar pelskrage, og vannavstøtende overflate... ikke klam og isolerer godt :) Jeg er kjempefornøyd og fikk den for en billig penge - men den ligner veldig på de dyrere modellene.

Gjest det er det indre som teller
Skrevet

Samme hva du har utapå bare du har nok ullsokker inni ;-)

Skrevet

Samme hva du har utapå bare du har nok ullsokker inni ;-)

''Samme hva du har utapå bare du har nok ullsokker inni ;-)''

Ikke for meg. :o(

Gjest lykke til med handelen
Skrevet

Jeg var i høst å så meg om etter en dunjakke, i den Intersporten jeg var innom frarådet de meg Bergans dunjakken, den er alt for stiv og tung sammenlignet med andre.

Norrøna sin dunjakke er en MYK og god dunjakke, de viste meg en annen dunjakke også, men jeg husker ikke navnet dessverre ...... jeg endte opp med Norrøna sin sorte dunjakke med lilla for i :), den er god og varm, og ikke minst, du føler deg ikke tettpakka som jeg gjorde når jeg sammenlignet med Bergans sin.

Dra til en sportsbutikk, håper du får like god veiledning og hjelp som jeg fikk :)

Skrevet

Selv om DU har Bergans. Hvordan kan du da vite at det er bedre enn F.eks Peak? Har du prøvd de andre merkene?

Jeg opplever at Peak har mer dun i jakkene sine. Altså mer dunfyll i gram. Parkas er varmere enn jakke, fordi den går godt nedenfor rompa.

Helsport har noen kjempevarme jakker. Jeg har prøvd en expedition jakke, og de er ekstremt varme. Men de koster jo en del da. Og så spørs idet hva man skal bruke jakka til.

Om du hadde lest hva jeg hadde skrevet, sier det seg selv at jeg har prøvd flere jakker.

''Første vinteren jeg ikke fryser''

Skrevet

Jeg har mamut og den føles ikke så "diger" og stiv som de andre jeg har prøvd. Holdt meg god og varm i -20 i slalombakkene, med (bare) en devoldgenser inni i helga :)

Skrevet

Rett og slett Cubus. De har knallvarme svarte dunjakker til 799 kroner. Kanskje ikke den peneste å se på, men man slipper å fryse i det hele tatt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...