Gjest merde Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Studieåret 09/10 skulle jeg egentlig studere heltid, men det dukket opp noe som gjorde at jeg bare trengte studere 50% (altså 30 studiepoeng). Jeg har sagt fra til skolen, slik at de strøyk meg vekk fra ene faget. Jeg har ikke sagt fra til Lånekassen, og jeg vet dette innebærer at jeg mottar støtte som heltidsstudent når jeg egentlig er deltidsstudent, og at det vil si at stipendet ikke blir omgjort til lån, siden jeg ikke kommer til å møte opp på eksamenen jeg altså ikke skal ta. MEN nå har jeg betalt semesteravgift for vårsemesteret, og da husket jeg plutselig at Høgskolen må sende en slags bekreftelse til Lånekassen at jeg har studierett vårsemesteret, slik at Lånekassen kan utbetale lån/stipend for våren. Spørsmålet da er da; hva slags informasjon sender Høgskolen til Lånekassen? Sender de bare en bekreftelse på at jeg er student, eller sender de informasjon om hvilke fag jeg tar? Hvis ikke ligger jeg tynt an til husleie!!! 0 Siter
Gjest margot the midget Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 ''og at det vil si at stipendet ikke blir omgjort til lån, siden jeg ikke kommer til å møte opp på eksamenen jeg altså ikke skal ta. '' Hvis du ikke møter opp til eksamen stryker du og da vil stipendet bli gjort om til lån. Meld fra til Lånekassen du, så slipper du tul i ettertid. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 ''og at det vil si at stipendet ikke blir omgjort til lån, siden jeg ikke kommer til å møte opp på eksamenen jeg altså ikke skal ta. '' Hvis du ikke møter opp til eksamen stryker du og da vil stipendet bli gjort om til lån. Meld fra til Lånekassen du, så slipper du tul i ettertid. Er ikke alle det har noe å si for da, mange får ikke stipend i det hele tatt, for eksempel hvis du har arvet penger etter en av foreldrene dine, og kan dermed stryke så mye de vil, de utgjør ikke noen forskjell uansett... til trådstarter, jeg tror nok studiestedet ditt oppgir hvor mange poeng du skal ta til lånekassen? 0 Siter
Gjest merde Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 ''og at det vil si at stipendet ikke blir omgjort til lån, siden jeg ikke kommer til å møte opp på eksamenen jeg altså ikke skal ta. '' Hvis du ikke møter opp til eksamen stryker du og da vil stipendet bli gjort om til lån. Meld fra til Lånekassen du, så slipper du tul i ettertid. >> JA jeg skriver jo nettopp dette. Det er ikke noe problem for meg at lånet IKKE blir omgjort til stipend. Problemet nå er at jeg ikke vet om Høgskolen sender Lånekassen en bekreftelse på at jeg er student, eller om de sender en oversikt over hvilke fag jeg tar... 0 Siter
Gjest margot the midget Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 >> JA jeg skriver jo nettopp dette. Det er ikke noe problem for meg at lånet IKKE blir omgjort til stipend. Problemet nå er at jeg ikke vet om Høgskolen sender Lånekassen en bekreftelse på at jeg er student, eller om de sender en oversikt over hvilke fag jeg tar... NEI, det var faktisk ikke det du skrev. 0 Siter
Gjest margot the midget Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Er ikke alle det har noe å si for da, mange får ikke stipend i det hele tatt, for eksempel hvis du har arvet penger etter en av foreldrene dine, og kan dermed stryke så mye de vil, de utgjør ikke noen forskjell uansett... til trådstarter, jeg tror nok studiestedet ditt oppgir hvor mange poeng du skal ta til lånekassen? Siden merde nevnte stipend så svarte jeg på det. Men det var visst ikke det som var viktig. Det viktige var å lure til seg mer penger enn man har krav på. 0 Siter
Gjest merde Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 NEI, det var faktisk ikke det du skrev. Sorry, jeg ser nå at jeg skreiv feil. Jeg mente å skrive at jeg vet at at det jeg nå mottar som lån, ikke kommer til å bli gjort om til stipend (altså at en del av lånet slettes) siden jeg ikke kommer ti lå møte til eksamen. 0 Siter
Gjest merde Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Siden merde nevnte stipend så svarte jeg på det. Men det var visst ikke det som var viktig. Det viktige var å lure til seg mer penger enn man har krav på. Jeg lurer ikke til meg penger jeg ikke har krav på, gjør jeg vel? Dette er jo et lån som JEG kommer til å betale tilbake. Det er jo jeg som taper på det i så fall, for det blir jo ikke gjort om til stipend. . Hvis jeg skal utdype det, så fikk jeg godkjent 30 studiepoeng, som gjør at jeg velger å konsentrere meg om de resterende 30 studiepoengene, slik at jeg blir ferdig med en 4-årig utdanning til sommeren. I stedet for å ta 30 studiepoeng til ,som da er å kaste de ut av vinduet. Derfor sa jeg også fra til skolen at jeg ikke trengte ta dette ekstra faget likevel. Hvis jeg ikke får utbetalt fullt lån fra Lånekassen dette semesteret, vil jeg ikke ha råd til å betale for meg, og da sitter jeg skikkelig i det, i og med at jeg ikke har mulighet for å ta jobb ved siden av studiet! Dette på grunn av lang pendling fra bosted til skole i forbindelse med praksis, noe som innebærer at på dagtid er det studering eller praksis, og jeg er da ikke hjemme igjen før seint på kvelden. Nå ble det veldig mye utenom det jeg egentlig lurte på her, men jeg håper virkelig Høgskolen bare sender beskjed om at jeg er aktiv student til Lånekassen, slik at jeg får gjort ferdig utdanninga mi nå til våren! 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Siden merde nevnte stipend så svarte jeg på det. Men det var visst ikke det som var viktig. Det viktige var å lure til seg mer penger enn man har krav på. Det var det vel slettes ikke, et studielån må betales tilbake og ikke alle har mulighet til å arbeide ved siden av studiene. Alle må ha nok penger til å betale husleia si! 0 Siter
Gjest okay? Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 På høgskolen jeg har gått på er det noe som heter studweb, der du blant annet finner karakterene dine. Der ser du også hvilken info skolen sender til lånekassa. Jeg vil tippe at de sender hvor mange studiepoeng du tar. Evt får du melde deg opp til et fag til... 0 Siter
Gjest merde Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Så får jeg fortsatt full støtte, så Høgskolen har tydeligvis bare sendt elektronisk melding om at jeg er aktiv student. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.