Gå til innhold

strever sånn med legginga

Anbefalte innlegg

''Ja jeg vet hun bør lære å sovne av seg selv, men går jeg ut av rommet følger hun bare etter, ligger hun i grindsenga nekter hun å ligge og hylgriner i timesvis til hun mister pusten omtrent.......''

Du kan følge det gode opplegget 'hos oss' foreslår, eller rett og slett la henne hylgrine i sprinkelsenga til hun oppdager at det er fullstendig bortkastet. Om hun ikke kommer seg ut av sprinkelsenga slipper du å sitte dørvakt.

Hvilket opplegg dere enn bestemmer dere for er ikke det umiddelbare målet at jenta ikke skal skrike. Om hun vræler, kaster seg rundt og ellers lager så mye lurveleven hun bare klarer, er fullstendig uvesentlig og uinteressant. Målet er ikke å få slutt på rabalderet. Hele poenget er at hun skal oppdage hvem som bestemmer og hvilke rutiner som gjelder. Og at det er komplett bortkastet å pøble på. Jo mindre interesserte dere er i utageringen, jo mindre vits blir det å holde på slik.

Dette blir en hestekur, så ikke legg planer for alt dere skal gjøre etter at jenta har sovnet. Tenk langsiktig og sørg for å vinne hver eneste maktkamp 100%. Ille mens det står på, men du verden så godt når det fungerer.

Husk nattlys ved behov.

Om faren hadde meldt seg ut i en slik sammenheng, tror jeg at jeg hadde forlangt at han for all fremtid tok seg av alt av tiss, bæsj og spy...

;-)

Lykke til!

mvh

Så enig, så enig :)

Fortsetter under...

trollemor;o)

Nei, det er mange år siden jeg strevde med det, sikkert over 20. Men det var fryktelig slitsomt og jeg gav opp tilslutt

mm, det ER fryktelig slitsomt og derfor beundrer jeg de som faktisk får det til. Men jeg tror vår unge er ekstremt utholdende og vanskelig.....Nå er pappaen ute å leiter etter ham og jeg gruer meg til han kommer og vi skal begynne på legginga. Han burde jo vært i seng for lenge siden!! i morgen skal han opp 07.15..... wish me luck!!!

mm, det ER fryktelig slitsomt og derfor beundrer jeg de som faktisk får det til. Men jeg tror vår unge er ekstremt utholdende og vanskelig.....Nå er pappaen ute å leiter etter ham og jeg gruer meg til han kommer og vi skal begynne på legginga. Han burde jo vært i seng for lenge siden!! i morgen skal han opp 07.15..... wish me luck!!!

Lykke til.

Jeg prøvde å gå på univerisetet, men jeg måtte bare slutte, jeg fikk aldri tid til å lese for først så slet jeg tre timer hver kveld for å få ham til å sove og ikke fikk jeg lov å ha ungene i barnehagen lenger enn tre fordi jeg ikke jobbet og så våknet ungen i etasjen over klokka fem og kastet duploklosser rundt i rommet med parkett så tilslutt var jeg helt pumpa. Jeg fikk jo aldri tid til å lese.

trollemor;o)

Lykke til.

Jeg prøvde å gå på univerisetet, men jeg måtte bare slutte, jeg fikk aldri tid til å lese for først så slet jeg tre timer hver kveld for å få ham til å sove og ikke fikk jeg lov å ha ungene i barnehagen lenger enn tre fordi jeg ikke jobbet og så våknet ungen i etasjen over klokka fem og kastet duploklosser rundt i rommet med parkett så tilslutt var jeg helt pumpa. Jeg fikk jo aldri tid til å lese.

uff...hørtes slitsomt ut!

Annonse

trollemor;o)

Det er unger som enkle metoder ikke virker på og som er umulig å legge. Vi gikk i søvnterapi på Ullevål også og tilslutt sa terapeuten at det var bare å gi opp, ungen trengte ikke mere søvn.

Men det er så enorm forskjell på gutten vår nåe han har sovet i elleve timer og når han har sovet i 7-8..

Han merker det til og med selv og syns det føle godt å ha sovet nok, men likevel nekter han for at han er trøtt, gjør alt han kan for å holde seg våken og er utrolig utholdende og trigger alltid tålmodigheten vår.

Men det er så enorm forskjell på gutten vår nåe han har sovet i elleve timer og når han har sovet i 7-8..

Han merker det til og med selv og syns det føle godt å ha sovet nok, men likevel nekter han for at han er trøtt, gjør alt han kan for å holde seg våken og er utrolig utholdende og trigger alltid tålmodigheten vår.

Det tviler jeg ikke på. Hos oss var det meg som ble sur for han sov fra 10-05 og ikke noe på dagen. Jeg fikk aldri være alene og aldri sovet nok.

trollemor;o)

Det tviler jeg ikke på. Hos oss var det meg som ble sur for han sov fra 10-05 og ikke noe på dagen. Jeg fikk aldri være alene og aldri sovet nok.

Uten voksentid blir man sprø!!! i dag var nok mitt vanskelige sovebarn utslitt etter jula, og sovna før kl 21.00. Helt alene i mi seng :o) HURRA!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...