Gå til innhold

Hvis jeg blir alene med barn....hva leve av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har det ikke noe bra. Jeg ønsker meg vekk hver eneste dag. Han er stygg både med meg og ungene og jeg fatter ikke hva jeg gjør her lenger. Vi har tre unger i barneskolealder. Jeg har ikke jobb das jeg har vært hjemme hele tiden for å ta meg av ungene. Han tjener godt.

Hva gjør jeg? Jeg vil ikke flytte uten ungene, men jeg eier jo ikke nåla i veggen.....og med null inntekt får jeg vel ike ta ungene med meg engang.

For en katastrofe!

Skrevet

Som alenemor har du krav på div ytelser fra NAV.

Du kan også kontakte sosialkontoret, som bør være behjelpelig med bolig og penger vil livsopphold.

Her jeg bor er satsene ca 10500 til livsopphold, dvs til strøm, tlf, mat, klær, fritid, lån og andre utgifter du måtte ha.

I tillegg barnetrygd for 3 (jeg har to barn), og barnebidrag.som beregnes ut fra fars inntekt.

Ta en titt på nav.no men spør meg gjerne om du lurer på noe så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan.

Skrevet

Har dere felles barn? Han har vel like stor foreldrerett som deg selv om dere er samboere? Da kan du ikke bare flytte ungene med deg ut, du har ikke rett til det og risikerer faktisk at han får omsorgsretten for dem såvidt jeg har hørt her inne... Så ikke flytt uten videre!

Kontakt NAV og hør om dine rettigheter i første omgang. Evt. barnevern og krisesenter om det er så ille at du føler det er nødvendig. Allier deg med familie og venner som kan hjelpe deg, spesielt om du har den minste mistanke om at han kan bli voldelig. En god advokat er også lurt i mange tilfeller har jeg skjønt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...