Gå til innhold

Drapsforsøk mot karikaturtegner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, men hvorfor i all verden provosere med å tegne Muahmmed når man vet at de ikke har lov til å lage tegninger eller avbildninger av Muhammed!? Det er lov å vise litt repsekt fra vår side også.

Gjest firepile
Skrevet

Joda, men hvorfor i all verden provosere med å tegne Muahmmed når man vet at de ikke har lov til å lage tegninger eller avbildninger av Muhammed!? Det er lov å vise litt repsekt fra vår side også.

''Joda, men hvorfor i all verden provosere med å tegne Muahmmed når man vet at de ikke har lov til å lage tegninger eller avbildninger av Muhammed!?''

Dette forbudet gjelder vel kun for muslimer, ikke? Og uansett hvor mye man blir provoset så rettferdigjør ikke dette drapsforsøk.

Eller hører du til de som mener William Nygaard fikk som fortjent når han ble skutt?

Skrevet

''Joda, men hvorfor i all verden provosere med å tegne Muahmmed når man vet at de ikke har lov til å lage tegninger eller avbildninger av Muhammed!?''

Dette forbudet gjelder vel kun for muslimer, ikke? Og uansett hvor mye man blir provoset så rettferdigjør ikke dette drapsforsøk.

Eller hører du til de som mener William Nygaard fikk som fortjent når han ble skutt?

Nei, jeg forsvarer ikke de som går til angrep med øks eller andre våpen, men jeg synes man bør utvise respekt for et religionsforbud de har som er såpass konkret og ikke skader noen. Kom ikke å fortell meg at fyren ikke visste at han kom til å skape et voldsomt opprør med disse tegningene.

black wealch
Skrevet

Nei, jeg forsvarer ikke de som går til angrep med øks eller andre våpen, men jeg synes man bør utvise respekt for et religionsforbud de har som er såpass konkret og ikke skader noen. Kom ikke å fortell meg at fyren ikke visste at han kom til å skape et voldsomt opprør med disse tegningene.

Synes det er bra at noen tørr å utfordre ekstreme muslimer jeg.

Vi har faktisk full frihet til å si hva vi vil, uten å være redd for å bli drept i vår verden.

Gjest hoppla
Skrevet

Synes det er bra at noen tørr å utfordre ekstreme muslimer jeg.

Vi har faktisk full frihet til å si hva vi vil, uten å være redd for å bli drept i vår verden.

Veldig enig med deg. Det kan ikke bli sånn at vi skal måtte unngå å gjøre noe som helst som kan provosere muslimer - da trues ytringsfriheten vår.

Gjest firepile
Skrevet

Totalt irrelevant. Har du i det hele tatt sett tegningene? (Og bare til opplysning, det var faktisk mange tegnere som stod bak disse karikaturene.)

Og til opplysning, rabalderet begynte ikke før danske imamer dro til Kuwait, Saudi-Arabia og Egypt for å «informere». Tegningene de viste der, gikk mye lengre enn de som sto på trykk i Jyllands-Posten.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=181728

Skrevet

Når en ser i ettertid alt som dansk politi har på denne mannen, er det uforståelig at de kun skjøt han i armen og kneet. Slike skadedyr bør tas ut snarest mulig.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg!

Det er selvsagt helt forkastelig å prøve å drepe noen pga at de har tegnet karikaturer av Muhammed. Samtidig oppnår vi ingen dialog med ekstremister når vi "erter" dem med ting de mener vitner om mangel på respekt. Det skaper bare enda større avstand og dermed enda større vanskeligheter med å få slutt på ekstremisme.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg i dette. Ved å unnlate å lage eller publisere nokså harmløse bilder, som de fleste muslimer ikke reagerer på, bare fordi man frykter reaksjoner fra islamister, mener jeg er helt feil.

Selvsagt skal man ha respekt for andres religion, men ikke så mye at det går på bekostning av ytringsfriheten - et grunnleggende prinsipp i et moderne demokrati.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...