Gå til innhold

pris på strikkating

Anbefalte innlegg

Skrevet

''tova votter (ca 35 kr i garn)

Lester ( ca 35 kr i garn)

Lue (ca 60 kr i garn)

''

Hvordan får du tovede votter til å koste kun 35 kr. Regner med at du snakker om et par, altså to votter. Når du tover i tillegg bruker man jo MYE garn.

Tar veldig gjerne imot oppskrift på tovede votter - virker som du har peiling :-)

Lester vet jeg ikke hva er.

Lester er slik som man har på føttene :-)

Sokker.

Skrevet

Å? Hvor da? Jeg bruker mye eskimogarn og det er dyrt og udrøyt, men varmt.

Har du spesielle merker å anbefale som ikke er så dyre, og som er drøye? Og evt butikk. Bor i Oslo

Jeg bruker gjerne Vestlandsgarn og det er en garntype til som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på. Har en fast butikk der jeg handler garn og kjenner hun som jobber der etterhvert så jeg sier bare hva jeg skal bruke garnet til og så viser hun meg hvor det ligger. :o) Et søk viser at det heter PT2. Mor Aase som selges på Rema koster heller ikke all verden og så lenge det ikke er et superwash-garn kan det jo toves.

Gjest trist jente
Skrevet

Lester er slik som man har på føttene :-)

Sokker.

Takk for oppklaring :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg bruker gjerne Vestlandsgarn og det er en garntype til som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på. Har en fast butikk der jeg handler garn og kjenner hun som jobber der etterhvert så jeg sier bare hva jeg skal bruke garnet til og så viser hun meg hvor det ligger. :o) Et søk viser at det heter PT2. Mor Aase som selges på Rema koster heller ikke all verden og så lenge det ikke er et superwash-garn kan det jo toves.

Garn på Rema 1000, det var den siste butikken jeg trodde du skulle anbefale :-) Hva de ikke har...

Noterer vestlandsgarn og Mor Aase.

Tusen takk!

Skrevet

Garn på Rema 1000, det var den siste butikken jeg trodde du skulle anbefale :-) Hva de ikke har...

Noterer vestlandsgarn og Mor Aase.

Tusen takk!

Mor Aase-garn finnes i vanlig, baby og raggegarn og er egentlig temmelig likt Peer Gynt-garn. Et helt vanlig ullgarn rett og slett. Skal du ha et mer spesielt garn må du sikkert opp i pris ja.

Skrevet

Har du spesielle merker å anbefale som ikke er så dyre, og som er drøye? Og evt butikk. Bor i Oslo

Når jeg strikker for toving, så bruker jeg "Safir", som jeg kjøper på Sparkjøp. Billig, og mange farger. Syns det er enklere å strikke med enn PT2 også.

Skrevet

Når jeg strikker for toving, så bruker jeg "Safir", som jeg kjøper på Sparkjøp. Billig, og mange farger. Syns det er enklere å strikke med enn PT2 også.

Jeg har brukt mest Vestlandsgarn i det siste, er ikke PT2 litt tynnere tro?

candyqueen_83
Skrevet

Har jo rimelig garn på Bogerud.

punky brewster
Skrevet

Fritidsgarn koster ca 21 for ensfarget og 26 for flerfarget. Viking sitt sportsgarn for toving koster rundt 16 kroner, fritidsgarnet er ikke så slitesterkt i utgangspunktet, men blir mer slitesterkt når det toves. Har strikket mange par av begge garntypene. Vikinggarnet blir veldig pent når det toves og blir mere "damevotter", mens fritidsgarnet kan brukes til både dame og herrevotter.Scanneren min er ute av drift for øyeblikket, så mkter ikke å skrive av oppskriften i natt:)

Gjest trist jente
Skrevet

Fritidsgarn koster ca 21 for ensfarget og 26 for flerfarget. Viking sitt sportsgarn for toving koster rundt 16 kroner, fritidsgarnet er ikke så slitesterkt i utgangspunktet, men blir mer slitesterkt når det toves. Har strikket mange par av begge garntypene. Vikinggarnet blir veldig pent når det toves og blir mere "damevotter", mens fritidsgarnet kan brukes til både dame og herrevotter.Scanneren min er ute av drift for øyeblikket, så mkter ikke å skrive av oppskriften i natt:)

Takk for garntips :-)

Kreves nok en del timer å skrive inn oppskriften så dropp det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...