Gå til innhold

Kaldt og nydelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var -24 grader her i morrest, men utpå dagen måtte jeg bare ut en tur selv om gradestokken fremdeles vite bare -21... :o)

Og det var så vakkert! Med flere lag ull under varmedressen, selskinnslue med saueullfor og scootersko med ullfilt inni er det nesten umulig å fryse! Jeg var faktisk så varm at jeg kjente svettedråpene trille nedover langs ryggraden! :-D

Fulgte en sti jeg fulgte et revespor på for noen dager siden, i dag var det masse rådyrspor der, de hadde tydeligvis løpt rundt omkring på kryss og tvers av stien og langs stien også. Etter hvert kom jeg til elva, den er ganske tilfrosset nå og det knaket og gnisset og bråkte i isen - fasinerende å høre på! Tok noen bilder i kulda og for første gang opplevde jeg at duggen på brillene frøs til is! *Hehe*

Var ute bare i ca. 40 min, men det var herlig med frisk luft og dagslys! :o)

Har du vært ute i dag da?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Har du vært ute i dag da?''

Ja! I garasjen for å hente ved;))

Men, er helt enig med deg, det er utrolig vakkert ute når det er så kaldt;) Og så lenge det ikke blåser, så er ikke -20 så forferdelig kaldt heller, utrolig nok!

Gjest Aimabel
Skrevet

Å, så kaldt er det ikke her, bare -12. Har vært på en tur på ca 45 min. Mini satt i boblejakke og masse ull i voksien men var kald på hender og føtter. Han blir vel frysepinn som moren sin :-)

Skrevet

Ja, var på kirkegården og tente lys for to som betyr mye for meg,var så fint og stille der.

Gjest Elextra
Skrevet

Har vært på ski flere dager i mange kuldegrader i det siste, dog tror jeg ikke det var mer enn -18 på det kaldeste. Kulda plager meg ikke noe særlig, men typisk kler jeg på meg litt for mye om jeg går alene, og får opp tempoet ørlite.

Barna var også med i kulda en dag, og når jeg går med barna kan jeg bare ikke kle meg for mye i kulda :P. Barna hadde også meget godt på seg, og åtteåringen måtte skrelle av litt underveis, selv om det var ca. -12.

Har vært utrolig flott vær denne romjulen - masse snø og strålende sol hver eneste dag - herlig! :-). Da får vi bare ta med oss et par "overflødige" kuldegrader på kjøpet ;).

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har bare vært ute en liten tur i dag, men nå skal jeg treffe ei venninne for å gå tur med bikkjene våre. Ikke så kaldt her i dag da. Ca -15. Så det er deilig og friskt i kinnene :o) Det er så utrolig deilig å komme inn igjen etter en god tur.

Gjest hypnotika
Skrevet

Har vært ute og det er veldig vakkert alle steder. Bare katten som ikke liker seg ute akkurat nå. Kaldt er det da, brrrr :-).

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg digger kulde og klarvær, så dette hørtes ut som en fantastisk tur! :-)

Selv har jeg dessverre ikke vært utenfør døra, men ligget i senga med migrene og spybøtta parat....

Skrevet

Bare minus 14 her i dag, og jeg har vært på en to tre timers skitur med unga og en times tur med bikkjene i kveld, da var det minus 19 nå jeg ko inn.

Deilig :-)

Skrevet

Her er det opp mot minus 10 grader (noe som er ganske kaldt på Nordvestlandet). Vi var ute en times tid for å lete etter den ene katten vår som var borte på tredje dagen :-/

Vi regna nesten med at katten ikke skjønte at hun måtte gå hovedveien for å komme seg hjem igjen. Hun bruker alltid snarveien og den var uframkommelig pga all snøen. Vi bestemte oss for å tråkke vei i snarveien og femåringen gikk med snø til opp under armene :-)) Skikkelig trim ble det og vi fant katta :-D Jeg bar henne i armene mine opp snarveien, i dypsnøen. Hun skalv av redsel (er ikke glad i snø!) og var overlykkelig for å komme hjem igjen :))

Nå har vi kjøpt kattesand, så kattene kan være inne på natta til kulden gir seg.... Om vi greier det..De vil helst ut på natta, men satser på de velger varmen inne ;)

Utrolig nydelig ute for tida :))

Skrevet

Her er det opp mot minus 10 grader (noe som er ganske kaldt på Nordvestlandet). Vi var ute en times tid for å lete etter den ene katten vår som var borte på tredje dagen :-/

Vi regna nesten med at katten ikke skjønte at hun måtte gå hovedveien for å komme seg hjem igjen. Hun bruker alltid snarveien og den var uframkommelig pga all snøen. Vi bestemte oss for å tråkke vei i snarveien og femåringen gikk med snø til opp under armene :-)) Skikkelig trim ble det og vi fant katta :-D Jeg bar henne i armene mine opp snarveien, i dypsnøen. Hun skalv av redsel (er ikke glad i snø!) og var overlykkelig for å komme hjem igjen :))

Nå har vi kjøpt kattesand, så kattene kan være inne på natta til kulden gir seg.... Om vi greier det..De vil helst ut på natta, men satser på de velger varmen inne ;)

Utrolig nydelig ute for tida :))

''Her er det opp mot minus 10 grader''

Pssst.... det heter strengt tatt _ned_ mot 10 grader når man snakker om kuldegrader! ;-=

''Vi regna nesten med at katten ikke skjønte at hun måtte gå hovedveien for å komme seg hjem igjen. Hun bruker alltid snarveien og den var uframkommelig pga all snøen.''

he he... har du forresten hørt hva som var Aukrusts definisjon på skikkelig kald vinter? Det var når det var så kaldt at de måtte kappe halen av katten for at det ikke skulle ta så lang tid å slippe den ut...,-/

(bare tull, selvsagt, i tilfelle noen misforstående dyrevernere leser dette *S*)

Skrevet

Det er kaldt og nydelig her også - men for oss ble dagen først avslapping inne til halv to - deretter 4 timers handletur med ungene for å se om vi fant vinterjakker, slalåmski, bytte av slalåmhjelm osv - og så var vi hjemme halv seks

Spiste taco - MEN så dro vi ut på skøyter. Deilig! Minuss 11 grader er det, og nydelig å gå på skøyter!!!!

I går var vi på skitur, og dagen før der ute i skogen og hadde bål. Enda en dag tidligere var vi på skøyter.

Blir ikke så lenge om gangen, men det er utrolig deilig luft ute!

I morgen blir det enten slalåm eller langrenn.

Skrevet

Pssst.... det heter strengt tatt _ned_ mot 10 grader når man snakker om kuldegrader! ;-=

''Vi regna nesten med at katten ikke skjønte at hun måtte gå hovedveien for å komme seg hjem igjen. Hun bruker alltid snarveien og den var uframkommelig pga all snøen.''

he he... har du forresten hørt hva som var Aukrusts definisjon på skikkelig kald vinter? Det var når det var så kaldt at de måtte kappe halen av katten for at det ikke skulle ta så lang tid å slippe den ut...,-/

(bare tull, selvsagt, i tilfelle noen misforstående dyrevernere leser dette *S*)

*humre humre*

Skrevet

Jeg har sikkert ikke _hørt_ om "_ned_ mot 10 kuldegrader" før ;-P

Godt du fikk med at det med halekappingen bare var tull. Kunne jo risikert å få halve DOL på nakken (samt at ingen hadde greid å komme seg i seng i natt) ;-)

Skrevet

Det er kjempe nydelig ute. Vi har vært mye ute, gått på ski, grillet pølser og bare kost oss. Herlig tid som må nytes.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...