Gå til innhold

Huff...så er det i gang igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Huff...enda et år til...
Skrevet

Jeg bare må få lettet meg:

Gubben har epilepsi...og på nyttårsaften han hatt et nytt anfall...

Han har det vondt...og jeg har det vondt med han...

Han har gått og ventet på at det har gått et år siden forrige anfall...slik at han kan begynne å kjøre bil...og motorsykkel igjen...

Det er tungt for han at han ikke kan kjøre motorsykkel igjen...på et helt år...

Han har så lett for å finne "hoggstabb"...eller "syndebukk" for at han får anfall...

Det er bestandig min feil at han får disse anfallene...sier han...

Jeg vet at dette er feil...men han har så lett for å finne syndebukker...og jeg er den nærmeste han finner...

Nå står det enda et år med misnøye og depresjoner fra gubben forran meg...men jeg føler med han...

Huff...enda et år til...

Skrevet

Min umiddelbare reaksjon.. forstår fullt ut din manns fortvilelse og sorg over det som skjedde, men å gi deg skylden, det mener jeg er langt over streken, og burde gi alvorlig bekymring for forholdet deres.. Det sier mye om mangel på respekt og kjærlighet, tenker nå jeg..

Skrevet

Min første tanke var at kanskje nyttårs-fyrverkeriet (alle lysene) kan ha satt igang epilepsien igjen?

Når det gjelder måten har forholder seg til sykdommen på, ved å skylde på deg, syns jeg at dere snarest bør kontakte et familierådgivningskontor eller psykolog.

Gjest hypnotika
Skrevet

Kjenner igjen den der. Kan du fortelle han med trebokstaver hva du mener og hva du føler når du blir utsatt for dette? Noen ganger hjelper det faktisk å snakke.

Skrevet

Dere må snakke om dette. Han kan jo ikke drive å gi deg skylden for at han har en tilstand som epilepsi!!!

Kanskje du kan snakke med nevrologen hans og få nevrologen til å snakke litt ekstra om hvordan han takler sykdommen sin?

Kanskje han kan få tilbud om å snakke med noen som kan noe om epilepsi, og det å leve med det?

AneM1365380603
Skrevet

Dette er jo typisk i forhold der kommunikasjonen er dårlig. I stedet for å bruke deg som støtte anklager han deg. Det blir helt feil. Du som står han aller nærmest må han bruke riktig. Han bør ikke støte de viktigste personene fra seg.

Skrevet

Huffda... vet han hvorfor han har epilepsi? Dobbel hjernebark? Tumor? Epilepsi er jo et symptom på noe, og ikke en sykdom i seg selv...

Dere bør absolutt prate skikkelig ut sammen, og ha en åpen dialog rundt dette hver eneste gang det blir et tema man tenker på. Det er jo noe som vil påvirke forholdet deres, og det er jo helt klart at det ikke er din feil! Det er jo helt hoderystende at han i det hele tatt kan få seg til å si noe slikt - hoggestabbe eller ikke. Da har han i så fall ikke stor nok innsikt i hva det hele dreier seg om... og det bør han få!

Sender gode tanker til dere...

Skrevet

Det er synd han har fått ens lik diagnose. Sikkert ikke lett for han.

Men selv om man er syk må man oppføre seg. Det er langt fra din feil. Og det blir ikke bedre om han surmuler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...