Gjest majas mamma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 nå måtte jeg gi meg, og har kjøpt bh til frøkna på 12. Str 70 AA. Syns ikke det er det minste nødvendig ennå, men ifølge frøkna er hun den eneste i klassen som ikke bruker bh. Vet ikke helt om jeg går på den, men greit nok. Vi har hatt diskusjonen gående i to år, og nå ble det på tide å gi seg. Innså det i julen da hun nektet å ha på penkjolen fordi hun var flau over å være så flat, som hun sa. Samtidig er det litt vemodig på en måte. Må bare innse at lillejenta mi ikke er så liten lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kan forstå at det er vemodig.. :-) Jeg snakket aldri med min mor om noe sånt i det hele tatt, så jeg synes dattera di er tøff, i grunn. Jeg fortrengte kroppens utvikling og kjøpte meg ikke en topp før jeg var 14, og da kunne jeg egentlig ha trengt det allerede en stund. De andre jentene hadde ordentlige BHer, men jeg visste ikke helt hvor man kjøpte sånt, og ville ikke spørre noen, så det drøyde enda et års tid før jeg kom så langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Forresten, kom på at den toppen kjøpte jeg ikke selv, men fikk et undertøysett i gave... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kan forstå at det er vemodig.. :-) Jeg snakket aldri med min mor om noe sånt i det hele tatt, så jeg synes dattera di er tøff, i grunn. Jeg fortrengte kroppens utvikling og kjøpte meg ikke en topp før jeg var 14, og da kunne jeg egentlig ha trengt det allerede en stund. De andre jentene hadde ordentlige BHer, men jeg visste ikke helt hvor man kjøpte sånt, og ville ikke spørre noen, så det drøyde enda et års tid før jeg kom så langt. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er så gammel at jeg var 14 på syttitallet, og på den tiden skulle man helst ikke bruke BH med mindre man _virkelig_ trengte det. Var vel litt flower power-mote der alt skulle være så naturlig og "dingle fritt" som fortsatt hang igjen... Husker mine første var sånne myke, naturlige og tilnærmet garantert usynlige (og også kjøpt helt uten min mors assistanse) :-). I dag er det jo helt motsatt, når jenter ned i 10-årsalderen maser om BH. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er så gammel at jeg var 14 på syttitallet, og på den tiden skulle man helst ikke bruke BH med mindre man _virkelig_ trengte det. Var vel litt flower power-mote der alt skulle være så naturlig og "dingle fritt" som fortsatt hang igjen... Husker mine første var sånne myke, naturlige og tilnærmet garantert usynlige (og også kjøpt helt uten min mors assistanse) :-). I dag er det jo helt motsatt, når jenter ned i 10-årsalderen maser om BH. Jeg husker bare at jeg burde begynt med bh minst to år før jeg gjorde. Hadde en eller annen fiks ide om at bh ga hengepupper. *Hehe* Bomma der gitt... Men jeg er slettes ikke i stand til å huske at mamma kjøpte de første bh'ene til meg, for jeg regner med det var hun som kjøpte dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Forresten, kom på at den toppen kjøpte jeg ikke selv, men fikk et undertøysett i gave... :-) He, he, Husker at det fikk jeg også. Tror jeg var tretten da. Men jeg var mye mer utviklet enn henne da jeg var tolv, enn det hun er nå. Kunne heller ikke snakke med min mor om sånt, det var et ikke-tema. Den eneste gangen jeg spurte fikk jeg til svar at det var helt uaktuelt, og da var jeg ganske mye større enn dattera mi er nå. Hun er fortsatt som hun selv sier ganske flat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er så gammel at jeg var 14 på syttitallet, og på den tiden skulle man helst ikke bruke BH med mindre man _virkelig_ trengte det. Var vel litt flower power-mote der alt skulle være så naturlig og "dingle fritt" som fortsatt hang igjen... Husker mine første var sånne myke, naturlige og tilnærmet garantert usynlige (og også kjøpt helt uten min mors assistanse) :-). I dag er det jo helt motsatt, når jenter ned i 10-årsalderen maser om BH. Dette var helt på begynnelsen på 90-tallet. Og de fleste jentene brukte ordentlige spile-BHer. Jeg syntes det var flaut å i det hele tatt se på en BH, så den ene toppen min ble virkelig brukt til det bare var filler igjen. Mye som er omvendt nå ja.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er så gammel at jeg var 14 på syttitallet, og på den tiden skulle man helst ikke bruke BH med mindre man _virkelig_ trengte det. Var vel litt flower power-mote der alt skulle være så naturlig og "dingle fritt" som fortsatt hang igjen... Husker mine første var sånne myke, naturlige og tilnærmet garantert usynlige (og også kjøpt helt uten min mors assistanse) :-). I dag er det jo helt motsatt, når jenter ned i 10-årsalderen maser om BH. Jatakk, diskusjonen om bh har gått høyt her i et par år allerede. Den ene jeg kjopte i dag hadde boxerrygg og lukking foran. Selv om snuppa syns at den var behagelig å ha på var det litt dumt at ikke stroppene syntes. På min første bh var det veldig viktig at ingen skulle se at vi brukte bh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 He, he, min 12-åring vil ha stramme undertrøyer så det ikke synes at hun har pupper. Gjerne flere oppå hverandre så det blir så flatt som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 He, he, min 12-åring vil ha stramme undertrøyer så det ikke synes at hun har pupper. Gjerne flere oppå hverandre så det blir så flatt som mulig. Åh, ja det stemmer, det brukte jeg pgså.. Altfor små t-skjorter for å klemme inn puppene.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er så gammel at jeg var 14 på syttitallet, og på den tiden skulle man helst ikke bruke BH med mindre man _virkelig_ trengte det. Var vel litt flower power-mote der alt skulle være så naturlig og "dingle fritt" som fortsatt hang igjen... Husker mine første var sånne myke, naturlige og tilnærmet garantert usynlige (og også kjøpt helt uten min mors assistanse) :-). I dag er det jo helt motsatt, når jenter ned i 10-årsalderen maser om BH. Kjenner meg veldig igjen i den beskrivelsen der, bortsett fra at det såvidt hadde rukket å bli 80-tallet før jeg fylte 14:-) Min første bh var også en slik superusynlig tynn hudfarget greie. Det var faktisk min mor som kjøpte den til meg, noe jeg syntes var temmelig flaut, men ikke så flaut som det ville være å gå inn i en butikk på mitt lille hjemsted og få en av kjerringene som jobbet der iført kittel til å hjelpe meg...;-) BH'en ble innkjøpt samtidig som min mor sydde bunad til meg tidlig i 8. klasse, så derfor hadde hun allerede mine nyeste brystmål! :-) Husker at jeg ihvertfall ikke turrte å bruke den de dagene vi hadde gym i starten, så tidene har forandret seg, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there done that Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kjøpe BH til døttrene deres når de selv har lyst på. Ikke gjør noe nummer ut av om de er flate eller ikke. Jeg vokste opp flatbrystet og fikk utallige kommentarer om det. Det er bare ødeleggende og helt unødvendig. Har selv en datter som er flat, men det nevner jeg aldri, og kunne ikke falle meg inn å nekte henne å kjøpe BH, da hun var mindre. Hun er nå voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 He, he, min 12-åring vil ha stramme undertrøyer så det ikke synes at hun har pupper. Gjerne flere oppå hverandre så det blir så flatt som mulig. Jeg ville også ha flat jentekropp og gå i undertrøye, slik som de jentene i klassen jeg var mest sammen med. Men jeg var tidlig utviklet og moren min tvang på meg en BH. Jeg syntes det var forferdelig, det var bare de pene, sexy jentene i klassen som gikk med det, og jeg var på en helt annen planet. I ettertid har jeg skjønt at de med trøyene gjerne ville hatt pupper. Men de sa aldri noe til meg om det. Jeg gikk uten BH i mange år da jeg flyttet hjemmefra. Da hadde jeg forsåvidt akseptert at jeg hadde fått pupper. Nå bruker jeg bare noe sportstopp-aktig, uten lukkemekanisme eller spiler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Åh, ja det stemmer, det brukte jeg pgså.. Altfor små t-skjorter for å klemme inn puppene.. :-) Jeg også! At de da syntes enda bedre fallt meg visst ikke inn... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg også! At de da syntes enda bedre fallt meg visst ikke inn... ;o) Jeg brukte noe utenpå jeg altså :-) Mens om sommeren brukte jeg t-skjorter i str XXL, slik det skulle være på den tida. tross alt veldig glad for å ha vokst opp på den tida, jeg hadde slitt voldsomt med press om hoftebukser, bar mage og utringing.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kjøpe BH til døttrene deres når de selv har lyst på. Ikke gjør noe nummer ut av om de er flate eller ikke. Jeg vokste opp flatbrystet og fikk utallige kommentarer om det. Det er bare ødeleggende og helt unødvendig. Har selv en datter som er flat, men det nevner jeg aldri, og kunne ikke falle meg inn å nekte henne å kjøpe BH, da hun var mindre. Hun er nå voksen. Vel, Snuppa her var vel 8 år da hun snakket om en bh-topp. Var i tidligste laget det. Når det gjelder arv ser det ikke ut til at hun vil fortsette å være flat så det blir bh'er om 2-3 år tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har ei datter på samme alder som ønsker seg Bh. HVor fikk du tak i denne str? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvorfor ikke? Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Synes dette er noe jenter bør få lov til å bestemme selv. Verre om andre jenter i klassen bruker bh og jenta di føler seg utafor. Da blir dette lett noe skamfullt og det er synd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har ei datter på samme alder som ønsker seg Bh. HVor fikk du tak i denne str? Lindex. De har helt ned i 65AA. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til med puberteten Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg hadde aldri i livet gitt meg på slike ting. Jeg er forelder og jeg og min mann bestemmer over barna våre. Når du nå har gitt deg på et slikt standpunkt du hadde vil du oppleve at ditt barn ikke gir seg neste gang barnet vil oppnå noe, og da er du i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.