Gå til innhold

så måtte jeg gi meg

Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri i livet gitt meg på slike ting. Jeg er forelder og jeg og min mann bestemmer over barna våre. Når du nå har gitt deg på et slikt standpunkt du hadde vil du oppleve at ditt barn ikke gir seg neste gang barnet vil oppnå noe, og da er du i gang.

Hun har vel ikke akkurat frasagt seg foreldreretten selv om hun har - etter å ha holdt igjen en god stund - latt en 12-åring få bestemme selv hva slags undertøy hun vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri i livet gitt meg på slike ting. Jeg er forelder og jeg og min mann bestemmer over barna våre. Når du nå har gitt deg på et slikt standpunkt du hadde vil du oppleve at ditt barn ikke gir seg neste gang barnet vil oppnå noe, og da er du i gang.

Dette handlet om en BH til ei jente som er på vei inn i puberteten (tolvåringen min har såpass med bryster at hun bør bruke BH), og enkelte ting kan man godt fire på.

Jeg er selvsagt enig med deg i at det er foreldrene som bestemmer over barna, men det kan være like skadelig å la barna bestemme _hele tiden_ som at foreldrene bestemmer _hele tiden_. Barn skal bli _hørt_ i saker som angår dem, så kan man finne ut om barnets ønske er mulig å gjennomføre uten at det skaper problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha flat jentekropp og gå i undertrøye, slik som de jentene i klassen jeg var mest sammen med. Men jeg var tidlig utviklet og moren min tvang på meg en BH. Jeg syntes det var forferdelig, det var bare de pene, sexy jentene i klassen som gikk med det, og jeg var på en helt annen planet.

I ettertid har jeg skjønt at de med trøyene gjerne ville hatt pupper. Men de sa aldri noe til meg om det.

Jeg gikk uten BH i mange år da jeg flyttet hjemmefra. Da hadde jeg forsåvidt akseptert at jeg hadde fått pupper. Nå bruker jeg bare noe sportstopp-aktig, uten lukkemekanisme eller spiler.

Jeg har inntrykk av at tidene har forandra seg ;-)

Jeg blir 40 snart og syntes det var dritflaut å få pupper. BH skulle jeg iallefall ikke ha! Det var kun en jente i klassen som hadde dette (måtte nok siden hun var ganske stor). Faktisk brukte jeg ikke BH før jeg var 27 år gammel og begynte å lekke fordi jeg ble gravid ;-P

Min tolvåring var stolt over å begynne å få pupper og niåringen min venter nok spent hun også ;)

Forskjellen på da og nå er nok at det er større åpenhet omkring pupertetsforandringer osv. Jeg var livredd for at noen i familien skulle se mine nakne pupper. Det er med glede jeg ser at min tolvåring ikke sliter med dette. Hun går ikke akkurat rundt og flasher puppene, men er heller ikke hysterisk dersom vi skulle komme inn på rommet når hun skifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vel, om jeg nå har "gitt meg" akkurat på bh-standpunktet tror jeg ikke det vil utløse de helt ville tilstandene i hjemmet. Denne bhen måtte hun jo få før eller siden allievel. Og så ble det nå, fordi hun faktisk hadde et godt argument selv. Og noen ganger kan det være greit å gi seg istedet for å sloss mot vindmøller.

Og ja, selvfølgelig er det foreldrene som bestemmer, men barna må jo kunne ha såpass spillerom at de selv må kunne komme med gode argumenter for at de er uenige med meg? Så lenge de kan ta det på en saklig måte uten å trasse syns jeg det er helt greit. Og så må de til sist bøye seg for det jeg bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handlet om en BH til ei jente som er på vei inn i puberteten (tolvåringen min har såpass med bryster at hun bør bruke BH), og enkelte ting kan man godt fire på.

Jeg er selvsagt enig med deg i at det er foreldrene som bestemmer over barna, men det kan være like skadelig å la barna bestemme _hele tiden_ som at foreldrene bestemmer _hele tiden_. Barn skal bli _hørt_ i saker som angår dem, så kan man finne ut om barnets ønske er mulig å gjennomføre uten at det skaper problemer.

Amen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kommet dit enda med snuppa på 10. Men jeg tror egentlig ikke at jeg kommer til å gidde å ta den diskusjonen. Om ho vil bruke BH så får ho gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Synes ikke dette er noe å lage diskusjon rundt. Skjønner ikke helt hvorfor noen vil nekte sin datter i 10-12 årsalderen å bruke bh? Ingen av mine jenter har spurt meg om "lov" til å bruke bh. Jeg har vel heller registrert at de har begynt å bruke bh, og tenkt at nå er den tiden kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes ikke dette er noe å lage diskusjon rundt. Skjønner ikke helt hvorfor noen vil nekte sin datter i 10-12 årsalderen å bruke bh? Ingen av mine jenter har spurt meg om "lov" til å bruke bh. Jeg har vel heller registrert at de har begynt å bruke bh, og tenkt at nå er den tiden kommet.

Enig i at de ikke bør behøve å spørre om lov til å bruke det, men de må kanskje spørre om penger til å kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mest om å velge hvilke kamper man skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skulle være noen big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...