Gå til innhold

Vondt over nyre

Anbefalte innlegg

Gjest juppers...
Skrevet

Har hatt vondt over nyren på høyre side av ryggen de siste par dagene, og merker at urinen er mer uklar enn den pleier å være. Tenkte det var fordi jeg hadde drukket mer kaffe enn jeg pleier i løpet av jula, og drakk en del mer vann i går enn til vanlig. Likevel har det vært ubehagelig i dag også, og kjenner det også i skrivende øyeblikk.

Er ikke urinveisinfeksjon dette vel, når det kun er vondt over nyren? Ikke lukter urinen, og ikke svir det når jeg tisser. Noen som har vært borti tilsvarende?

Tenker jeg blir å levere en urinprøve til legen på mandag, dersom det ikke gir seg... og evt. stixe på jobb i morgen for å se om det er utslag på et eller annet.

*Liker ikke vondter*...

Skrevet

Ta i hvertfall en uristix for å se om det er noe utslag.

Gjest Moniaaa
Skrevet

På meg vises det veldig godt om jeg har urinveisinfeksjon. Har jeg urinen i et glass og den er uklar, har jeg infeksjon. Det trenger absolutt ikke å svi gjøre vond eller lingende. Men når det begynner å komme blod i urinen føler jeg meg veldig dårlig.

Inntil du kommer til lege har du kanskje mulighet til å drikke sur drikke? Juice eller c-vitamin? Siden du har vondt over nyreområdet, bør du få avkreftet at du ikke har nyrebekkenbetennelse. Det kan være ganske alvorlig. Jeg hadde ikke mye vondt jeg når jeg hadde det, men legen sjekket det ved at jeg hadde vondt når han dunket meg i ryggen der. Etterhvert fikk jeg feber.

Kan ellers anbefale Crane Max. Med det i huset klarer jeg å unngå at det utvikler seg. Antibiotika blir fort en vond sirkel, med soppinfeksjone også urinveisinfeksjon på nytt. Men må man så man. Jeg er også blitt mye bedre av urinveisinfeksjoner etter at jeg bruker Replens, eller lactal gel i skjeden hver gang jeg kjenner antydning til kløe, sopp. Tar en etter hver mens.

Skrevet

Lever urinprøve til dyrkning i morgen. Ellers så kan det være nyregrus/nyrestein.

Gjest juppers
Skrevet

Ta i hvertfall en uristix for å se om det er noe utslag.

Tok en uristix i dag, og den ga utslag på litt blod, og 3+ på protein. Får se det an til i morra om jeg orker å dra til legekontoret, det er ikke noe vondt over nyren i dag...

Sånn er det når man jobber i helsevesenet selv, da skyr man leger ;) Jeg har forøvrig absolutt ingen andre symptomer på noe som helst, annet enn at urinen er litt grumsete. Ingen lukt, svie, kløe eller noe som helst, bare litt "rart" eller ømt eller noe sånt over nyreområdet på høyresiden.

Skrevet

Tok en uristix i dag, og den ga utslag på litt blod, og 3+ på protein. Får se det an til i morra om jeg orker å dra til legekontoret, det er ikke noe vondt over nyren i dag...

Sånn er det når man jobber i helsevesenet selv, da skyr man leger ;) Jeg har forøvrig absolutt ingen andre symptomer på noe som helst, annet enn at urinen er litt grumsete. Ingen lukt, svie, kløe eller noe som helst, bare litt "rart" eller ømt eller noe sånt over nyreområdet på høyresiden.

Blod og 3+ på proteiner virker jo som om noe ikke er helt 100% med nyrene da...

Se det an et par dager, men ikke vent for lenge om symptomene kommer tilbake eller forverres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...