Gå til innhold

blir det feil å si man har samleie med søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fyr jeg traff fortalte meg at han hadde samleie med søstera si. Jeg må si jeg ble veldig paff over informasjonen før jeg innså at han snakket om et leieforhold. De leide en leilighet sammen.

Kan man virkelig bruke ordet samleie her? Det må da finnes bedre ord?

Gjest må man ha et eget ord
Skrevet

Kan man ikk bare si at man leier sammen med søstra si, da? Må man ha et eget ord for det?

Gjest firepile
Skrevet

''Kan man virkelig bruke ordet samleie her?''

Ikke hvis man vil unngå misforståelser, og det vil man vel?

Skrevet

Høres ut som om han bruker dette ordet med vilje, for at folk skal reagere, før han kommer med _sin_ forklaring på saken.

Gjest høstløv
Skrevet

Høres ut som om han bruker dette ordet med vilje, for at folk skal reagere, før han kommer med _sin_ forklaring på saken.

Det var også min første tanke, at han bruker ordet på denne måten helt bevisst, for å provosere frem en eller annen reaksjon.

Skrevet

Sikkert en som prøver å framstå som litt kul og "morsom"....

Skrevet

Samleie er seksuelt, sameie har med eierskap å gjøre. Det vet helt sikkert han fyren også, han vil bare se reaksjonen.

Skrevet

Samleie er seksuelt, sameie har med eierskap å gjøre. Det vet helt sikkert han fyren også, han vil bare se reaksjonen.

Men det er jo også forskjellen på å eie noe sammen og å leie noe sammen. Sameie blir jo ikke riktig her.

Skrevet

Det virker ikke som om du misforsto hva han mente, så da går det vel an å bruke språket kreativt slik han gjorde. Han har sikkert vett til å ikke formulere seg på samme måte hvis det er mulighet for misforståelser.

Skrevet

Men det er jo også forskjellen på å eie noe sammen og å leie noe sammen. Sameie blir jo ikke riktig her.

Jeg vet jo det. Men fordi ordet sameie er i bruk, kan det virke fristende å konstruere noe tilsvarende for leieforhold - noe som ikke blir riktig.

Det finnes ikke noe tilsvarende, korrekt uttrykk som består av bare ett ord. I så fall er det en fagbetegnelse fra eiendomssektoren som jeg ikke kan.

Skrevet

Fyren hadde i alle fall sunket kraftig i anseelse hos meg med en slik ordlegging. Temmelig umodent og teit.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, man kan ikke bruke ordet på den måten. Samleie betyr bare kjønnslig omgang.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje han mente sameie?

Det har du rett i - kanskje det var det han mente. Sameie er jo et "godkjent" ord.

Gjest Niccola
Skrevet

Han vet sikkert at det blir feil å bruke dette ordet, men gjør det på kødd.. ;-)

Skrevet

Det har du rett i - kanskje det var det han mente. Sameie er jo et "godkjent" ord.

Men dog et ord jeg uttaler med omhu c",)

Gjest må man ha et eget ord
Skrevet

Fyren hadde i alle fall sunket kraftig i anseelse hos meg med en slik ordlegging. Temmelig umodent og teit.

Hehe, jeg synes nå det var litt morsomt jeg, da :)

Skrevet

Han vet sikkert at det blir feil å bruke dette ordet, men gjør det på kødd.. ;-)

Ja tydeligvis:)

Skrevet

men sameie er jo ikke det samme som samleie. De leier noe sammen, de eier ikke noe sammen.

Skrevet

Hehe, jeg synes nå det var litt morsomt jeg, da :)

Og jeg er gammel og prippen og synes det var helt idiotisk. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...