Gjest pedanten Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Heter det å være singel eller single? Er ikke single det man sier på engelsk, ja det kommer fra engelsk, men jeg mener vi sier singel her, fornorsket.. på engelsk: I am single... men på norsk: Jeg er singel. Men ser flere som skriver sivilstatus single på nettsteder. Hva mener dere er riktig? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 For 10-15 år siden ville jeg skrevet single, nå ville jeg kanskje skrevet singel. Begge deler er korrekt i dag: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=singel&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Orio Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Singel = småstein, f.eks som man har i innkjørselen. Single = enslig, ikke partner/kjæreste 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Singel = småstein, f.eks som man har i innkjørselen. Single = enslig, ikke partner/kjæreste ikke i følge wikipedia 0 Siter
Detaind Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 skrives nå singel på både facebook og nettby. 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Samtidig heter det i flertall "flere single"! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.