Gå til innhold

Hva må til for å like en person som venn?

Anbefalte innlegg

Gjest vil være venn
Skrevet

Hvordan skal hun oppføre seg? Hva skal hun si?

Er det best at hun ikke snakker for mye om seg selv, men heller spør deg om ting og viser interesse? Bør hun være initiativtager?

Finne på noe morsomt sammen`Bør hun være morsom osv?

Hvordan er din drømmevenn?

Skrevet

En som jeg finner tonen med, som jeg kan stole på, og som jeg kan le sammen med....

Skrevet

En venn er en som er der enten man er glad eller trist.

En mann kan stole på, en som både lytter og snakker. En venn er ærlig, og tør gi et spark i baken om det trengs.

Jeg liker best positive mennesker.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er et spørsmål som er umulig å svare på.

Alle mine veninner er totalt forskjellig. Jeg liker dem på hver sin måte og jeg bruker dem til hvert sitt bruk, hvis det går an å si det ;o)

Skrevet

Det skal veldig mye til for at jeg ikke skal like en person. Så lenge folk oppfører seg, har normal folkeskikk og er vennlige, er det ok å ha forskjellige typer mennesker som venner. Synes det er interessant, faktisk..

Skrevet

Det er et spørsmål som er umulig å svare på.

Alle mine veninner er totalt forskjellig. Jeg liker dem på hver sin måte og jeg bruker dem til hvert sitt bruk, hvis det går an å si det ;o)

''Jeg liker dem på hver sin måte og jeg bruker dem til hvert sitt bruk, hvis det går an å si det ;o)''

Godt sagt! Jeg har også flere venninner, og vi er fortrolige på ulike områder og er venner på litt ulike måter - men jeg er glade i dem alle!

Har vel 5-7 nære venninner som kjenner meg godt, men altså på litt ulike måter.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Liker at folk tar initiativ. Feks ringer/mailer/SMS'er og spør om konsert, spasertur, kino, kafe-besøk eller liknende. Da gjør vi ting i lag- og har mer "i vennskapsbagasjen". Altså vi deler endel felles opplevelser vi kan se tilbake på og prate om.

Liker også besøk hos hverandre og fortrolighet.

Har ulike venner- og som noen andre skriver: de "brukes" ulikt. Jeg vil anta jeg også "brukes" ulikt av mine venner.

Gjest min mening om temaet
Skrevet

''Hvordan skal hun oppføre seg?''

Bør være mest mulig positiv. Ikke mye klaging og syting.

''Hva skal hun si?''

Skal snakke om alt mulig, og lytte. Ha evne til dialog. Må tåle/like stillhet også.

''Er det best at hun ikke snakker for mye om seg selv, men heller spør deg om ting og viser interesse?''

Fint at hun snakker om seg selv, så lenge det ikke bare er negativt. Bør ha antennene ute og også lytte, være litt interessert.

''Bør hun være initiativtager? Finne på noe morsomt sammen.''

Ja, det er en stor fordel! Men det kreves av begge parter.

''Bør hun være morsom osv?''

Gjerne morsom, men ikke for pen og slank. :)

"Hvordan er din drømmevenn?"

Har ingen drømmevenn. De fleste mennesker går an å ha som venn. Det som er viktig når det gjelder venner etter mitt syn er at det stort sett skal være meningsfullt å være sammen med dem. At det skal gi energi eller at en hjelper hverandre. Og så bør det med å ta initiativ og det å bruke tid på hverandre være noe som begge parter prioriterer. Det viktigste ved en venn er at denne har evne til empati og ikke er av typen som lager drama av småting. En venn må takle at det er "gode og onde dager" uten at vennskapet blir avlyst.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Hvordan skal hun oppføre seg?''

Bør være mest mulig positiv. Ikke mye klaging og syting.

''Hva skal hun si?''

Skal snakke om alt mulig, og lytte. Ha evne til dialog. Må tåle/like stillhet også.

''Er det best at hun ikke snakker for mye om seg selv, men heller spør deg om ting og viser interesse?''

Fint at hun snakker om seg selv, så lenge det ikke bare er negativt. Bør ha antennene ute og også lytte, være litt interessert.

''Bør hun være initiativtager? Finne på noe morsomt sammen.''

Ja, det er en stor fordel! Men det kreves av begge parter.

''Bør hun være morsom osv?''

Gjerne morsom, men ikke for pen og slank. :)

"Hvordan er din drømmevenn?"

Har ingen drømmevenn. De fleste mennesker går an å ha som venn. Det som er viktig når det gjelder venner etter mitt syn er at det stort sett skal være meningsfullt å være sammen med dem. At det skal gi energi eller at en hjelper hverandre. Og så bør det med å ta initiativ og det å bruke tid på hverandre være noe som begge parter prioriterer. Det viktigste ved en venn er at denne har evne til empati og ikke er av typen som lager drama av småting. En venn må takle at det er "gode og onde dager" uten at vennskapet blir avlyst.

"Gjerne morsom, men ikke for pen og slank. :)"

*lol*

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg liker dem på hver sin måte og jeg bruker dem til hvert sitt bruk, hvis det går an å si det ;o)''

Godt sagt! Jeg har også flere venninner, og vi er fortrolige på ulike områder og er venner på litt ulike måter - men jeg er glade i dem alle!

Har vel 5-7 nære venninner som kjenner meg godt, men altså på litt ulike måter.

'' og vi er fortrolige på ulike områder og er venner på litt ulike måter''

Nemlig!

Jeg vet hvem som er lettest å be med ses hvis jeg vil ha svenske kjøttbullar på Ikea og jeg vet hvem som er lettest å be med seg, hvis jeg lyst på Sushi ;-)

Og

Jeg vet hvem som er lettest å be med seg til en helg på fjellet og jeg vet hvem jeg absolutt ikke behøver å spørre ;-)

Slik tenker nok folk om meg også:-) Jeg er ikke brukandes til alt jeg heller:-)

Skrevet

'' og vi er fortrolige på ulike områder og er venner på litt ulike måter''

Nemlig!

Jeg vet hvem som er lettest å be med ses hvis jeg vil ha svenske kjøttbullar på Ikea og jeg vet hvem som er lettest å be med seg, hvis jeg lyst på Sushi ;-)

Og

Jeg vet hvem som er lettest å be med seg til en helg på fjellet og jeg vet hvem jeg absolutt ikke behøver å spørre ;-)

Slik tenker nok folk om meg også:-) Jeg er ikke brukandes til alt jeg heller:-)

Akkurat!

Regner med at de fleste har det slik.

trollemor;o)
Skrevet

komplett umulig å svare på spør du meg.

Skrevet

Min drømmevenn er rett og slett et trivelig menneske som jeg kjenner en spesiell kontakt med. Personligheten til de vennene mine jeg føler meg vel sammen med er veldig forskjellig, men de har alle dette NOE som jeg liker og trives med. Hva det er kan jeg ikke helt sette fingeren på.

Gjest Tatjana
Skrevet

Mine venner er omtrent på samme stadiet i livet som meg. Det betyr _ikke_ nødvendigvis at de må være like gamle, ha like mange barn på samme alder og slikt, men det handler mest om modenhet. Innstilling til livet har også mye å si.

Jeg kan godt være støttende overfor venner som har det vanskelig, men jeg greier ikke å forholde meg til de som alltid er sure/sinte/deppa for et eller annet og bare klager - uansett. Godt humør er viktig.

Det er viktig for meg at jeg kan prate uanstrengt med vennene mine om det meste, og at kjemien stemmer. Og så må de ikke være desperate slyngplanter som klynger seg til meg og ikke kan leve med at jeg for eksempel besøker andre eller går på kino uten dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...