Gå til innhold

Vil brev alltid komme i retur?

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Dersom man har vært flink og skrevet avsenders navn og adresse bak på konvolutten, vil da brevet komme i retur dersom adressen på forsiden er feil?

Eller er dette en "ekstraservice" Posten har kuttet ut? Noen som vet? :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg har fått to julekort iretur i år, to stykker jeg glemte hadde flyttet...

Sånn går det i julestria ;-)

Så brev sendes i retur ja.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg har fått to julekort iretur i år, to stykker jeg glemte hadde flyttet...

Sånn går det i julestria ;-)

Så brev sendes i retur ja.

Pussig. Jeg vet om to julekort som ikke kom frem i fjor (hva man husker når det kommer til unyttige ting!!) og ett i år - men ingen er kommet i retur. Hm..

Gjest trist jente
Skrevet

Pussig. Jeg vet om to julekort som ikke kom frem i fjor (hva man husker når det kommer til unyttige ting!!) og ett i år - men ingen er kommet i retur. Hm..

Kanskje posten liker meg ekstra godt og at jeg får spesialbehandling ;)

Gjest Niccola
Skrevet

Kanskje posten liker meg ekstra godt og at jeg får spesialbehandling ;)

:o)

Skrevet

Jeg vil tro det. Brevet er jo mottakers eiendom og om denne ikke nås, skal avsender få det i retur. Posten bruker ganske mye ressurser på å spore opp riktig mottaker om navn og adresse er mangelfull og avsender ikke er kjent.

Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det akkurat i jula kan skje unntak.

Det kan ha blitt feilsortert, da er det omtrent umulig å unngå at det havner i feil kasse - det virker ikke som om budene kan lese detaljer. Vi fikk et kort i desember som skulle vært levert to gater lenger bort, det var feilsortert - husnummeret var korrekt, men gatenavnet var helt feil. Jeg leverte det, men alle er ikke så greie ;-)

Enkelte brev kan også havne "bak hylla" underveis. For noen år siden spurte jeg venninnene mine om de som vanlig hadde fått julekort fra vår felles barndomsvenninne som bor langt unna. Joda, jeg var den eneste i gjengen som ikke hadde fått.

Det kom i februar.

Gjest Niccola
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det akkurat i jula kan skje unntak.

Det kan ha blitt feilsortert, da er det omtrent umulig å unngå at det havner i feil kasse - det virker ikke som om budene kan lese detaljer. Vi fikk et kort i desember som skulle vært levert to gater lenger bort, det var feilsortert - husnummeret var korrekt, men gatenavnet var helt feil. Jeg leverte det, men alle er ikke så greie ;-)

Enkelte brev kan også havne "bak hylla" underveis. For noen år siden spurte jeg venninnene mine om de som vanlig hadde fått julekort fra vår felles barndomsvenninne som bor langt unna. Joda, jeg var den eneste i gjengen som ikke hadde fått.

Det kom i februar.

Postmennene i området her kan verken lese tall eller boksatver tror jeg, vi får stadig naboers post, og andre får vår, selv om alle kasser er merket med navn og STORT nummer + bokstav.. :-)

Meget mulig problemet ligger her. Og jeg stusser i grunn litt på om det er mye post vi ikke får...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...